دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب زن زندگی آزادی

دی 1402 . علی مهدوی

کتاب زن زندگی آزادی ماجرای یک داستان عاشقانه در دل اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد را به تصویر می‌کشد و در قالب روایت داستانی عاشقانه تلاش می‌کند به شبهات و پرسش‌های ایجاده شده در ذهن جوانان و نوجوانان در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ بدهد و ذهن این قشر را در قالب ماجرای داستان در نزدیک شدن به حقیقت یاری کند.

خلاصه کتاب زن زندگی آزادی

اگر هنوز فرق بین واژه «اعتراضات» و «اغتشاشات‌» برای کسی آشکار نیست یعنی باید نگاهش را به سمت وسط ماجرا بکشد و دستش به چند روایت بی‌طرف از یک ماجرا برسد تا حقیقت را لمس کند.

زن زندگی آزادی همان روایت بی‌طرفی است که حقیقت را بیشترجلوه‌گر می‌کند داستانی از سرنوشت دختری، که در اعتراضات خیابانی شرکت کرده و دچار مشکلاتی شده‌است. در خلال این اعتراضات و حل مشکلات پس از آن عشقی شکل می‌گیرد که در شفاف‌سازی ذهن دختر قصه ما همچنین ذهن خوانندگان محترم نسبت به شبهات گسترده مطرح شده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ می‌دهد، همچنین در خلال داستان شرایط اعتراضات ۱۴۰۱ را در کشورایران و نیز نحوه برخورد با معترضان در ایران بررسی و با شرایط مشابه در کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌شود، و نیز قوانین مرتبط با آزادی بیان در کشورهای اروپایی و آمریکایی و با قوانین در کشور ایران مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرند و شباهت قوانین آزادی بیان در ایران و قوانین جهانی نشان ‌داده می‌شود.

کتاب زن زندگی آزادی از چند جهت قابل ملاحظه است نخست کوتاه و کم حجم بودن آن دوم نوشته شده براساس بستری از واقعیت‌ها و مستندات و در نهایت متن روان و پرکشش آن که به خوبی خواننده را با خود همراه می‌کند.

10 تخفیف

زن زندگی آزادی

کتاب زن زندگی آزادی یک روایت عاشقانه در دل اغتشاشات دانشگاه فردوسی مشهد در پاییز1401 است. زن زندگی آزادی به قلم فاطمه زنگی آبادی نوشته شده است و توسط ...
فاطمه زنگی آبادی
نویسنده
حسین هلالی
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

معرفی کتاب زن زندگی آزادی

 کتاب زن زندگی آزادی ماجرای یک داستان عاشقانه در دل اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد را به تصویر می‌کشد و در قالب روایت داستانی عاشقانه تلاش می‌کند به شبهات و پرسش‌های ایجاده شده در ذهن جوانان و نوجوانان در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ بدهد و ذهن این قشر را در قالب ماجرای داستان در نزدیک شدن به حقیقت یاری کند.

تمام اتفاقات کتاب حاضر بر طبق مستندات و داده‌های پژوهشی دانشکده راهبردی سعدا به مدیریت محمد حسین راجی و به همت یک تیم تحقیقاتی چند نفره و هزار ساعت کار پژوهشی تهیه شده‌است. فاطمه زنگویی به عنوان عضوی از تیم تحقیقاتی سعدا به عنوان پایگاه نشر آثار حجت الاسلام راجی، نگارش کتاب را عهده دار بوده‌است. کتاب زن زندگی آزادی ابتدا توسط سعدا و بعداز آن با جلدی متفاوت توسط نشر معارف به چاپ رسید.

کتاب زن زندگی آزادی داغ‌ترین اثری است که از کف خیابان تا حیات دانشگاه، از مولوتوف تا تریبون آزاد، از دانشجو تا شهر آشوب را برایتان بازگو می‌کند و حوادث اولین اغتشاشات قرن جدید کشور ایران را بیان و بررسی می‌کند.

برشی از متن کتاب

تریبون آزاد شروع شده بود و ما دیر رسیدیم.پنج، شش نفری هم صحبت کرده بودند.بیرون دانشکده روی چمن‌ها یک تریبون و میکروفون گذاشته بودند. جمعیت دختر و پسر روی چمن‌ها نشسته بودند و دور تا دور هم تعدادی ایستاده بودند یکی از اساتید هم مدیریت زمان‌بندی‌ها و چک کردن کارت دانشجویی‌ها را به عهده داشت.

وقتی ما رسیدیم یکی از بچه‌های طرف ما مشغول حرف زدن بود و می‌گفت:

من حرفم اینه، الان فقط ۱۴ درصد از اون‌هایی که به قانون_اساسی رأی دادن زنده هستن. آقا ما چیزی که دو نسل قبل انتخاب کردن رو نمی خوایم، جمهوری اسلامی نمی‌خوایم؛

ما رفراندوم می‌خوایم

همین لحظه صدای سوت و کف بلند شد

ما می‌خوایم در مورد حکومت کشورمون خودمون تصمیم بگیریم. حداقل یکم متمدن باشید؛ اگه نمی‌تونید اداش رو در بیارید. سهراب: حالا نگفتی برای چی تو این شلوغی‌ها اومدی تو خیابون دخترجون، مگه کلاس‌هاتون شروع نشده؟ یا نکنه می‌خوای چهار سال دیگه وزیر بشی؟

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 4 میانگین: 3]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *