دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب عادت های اتمی

بهمن 1402 . سمانه خوش انگشت

عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر، به روشی جالب و روان، به ما آموزش می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت آن‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. در این مقاله خلاصه کتاب عادت های اتمی را ارئه می‌کنیم.

فهرست مطالب

 کتاب عادت های اتمی pdf

رفتار انسان پیوسته در حال تغییر می‌باشد: موقعیت به موقعیت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه. اما کتاب عادت‌های اتمی در مورد چیزهایی است که تغییر نمی‌کند. درباره‌ی اصول رفتار انسانی است. اصول جاودانی که هر سال می‌توانید به آن اتکا کنید. ایده‌هایی که می‌توانید کسب‌وکارتان را پیرامونش بسازید، خانواده را حول آن شکل دهید و زندگی را پیش ببرید.

هیچ راه واحدی برای ایجاد عادت‌های بهتر وجود ندارد، اما کتاب عادت‌های اتمی برترین راه‌هایی که می‌شناسیم را توضیح می‌دهد، رویکردی که صرف نظر از نقطه‌ی شروع یا موردی که در تلاش برای تغییر آن هستید، موثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که این اثر پوشش می‌دهد، برای هر کسی که به دنبال سیستمی گام‌ به‌ گام برای بهبود است مفید خواهد بود، چه اهداف‌تان متمرکز بر سلامتی، پول، بهره‌وری و روابط باشند و چه مجموعه‌ای از این‌ها را شامل شود. تا زمانی که رفتار انسانی مطرح باشد، این کتاب راهنمای شما خواهد بود.
به روشی جالب و روان، به ما آموزش می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت آن‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی 37 برابر بهتر شدن است! به قول نویسنده کتاب عادت های اتمی، جیمز کلیر (James Clear)، همین رفتارها و عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند پس از 5 سال کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

عادت های اتمی

خلاصه کتاب عادت های اتمی

نویسنده درباره‌ی کتاب خود می نویسد: “اساس کتاب عادت‌های اتمی (Atomic habits)، مدل چهار مرحله‌ای نویسنده برای عادت‌ها است، سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش و چهار قانون تغییر رفتار می‌باشند که این مراحل را تکامل می‌بخشند. امکان دارد مخاطبانی که پیش‌زمینه‌ی روانشناسی دارند، برخی از این اصطلاحات را در شرطی‌‌سازی عامل شنیده باشند که ابتدا با شرح «تحریک، پاسخ، پاداش» توسط اسکینر در دهه‌ی 30 میلادی بیان شد و اخیرا با عبارت «سرنخ، روتین، پاداش» در کتاب «قدرت عادت» نوشته‌ی چارلز داهیگ محبوبیت یافته است.
دانشمندان علوم رفتاری همچون اسکینر دریافتند که اگر پاداش یا تنبیه صحیح را ارائه کنید، می‌توانید افراد را تحریک کنید که به شیوه‌ای معین عمل نمایند. اما در حالی‌ که مدل اسکینر به‌ خوبی شرح داد چگونه یک محرک بیرونی بر عادت‌های ما تاثیر می‌گذارد، اما نتوانست به‌ خوبی درباره‌ی تاثیرگذاری افکار، احساسات و باورهای ما بر رفتارمان توضیح بدهد. در دهه‌های اخیر، دانشمندان شروع به تعیین رابطه‌ی میان افکار، احساسات و رفتارمان کردند.”
خلاصه کتاب عادت های اتمی از ده فصل تشکیل شده با سوتیترهایی بسیار همچون؛ ارکان اساسی؛ چرا تغییرات بسیار کوچک، تفاوت های بزرگ.
همچنین چهار قانون را توضیح می‌دهد و نتیجه گیری در انتهای کتاب ارائه می دهدو حتی مضرات عادت ها را نیز عنوان می کند.

عادت های اتمی

معرفی کتاب عادت های اتمیکتاب عادت های اتمی به قلم جیمز کلیر، عادت هایی به شما می آموزد که به کمک آن می توانید پتانسیل خود را بالفعل کرده و با آگا...
جیمز کلیر
نویسنده
سبکتو
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

خلاصه کتاب عادت های اتمی

پنج ایده بزرگ از این کتاب

  • عادات، منافع مرکب بهبود خود هستند. به عبارت دیگر، هر بار که یک عادت خوب را انجام می دهید، یک قدم به هدف خود نزدیک تر می شوید. و هر بار که یک عادت بد را انجام می دهید، از هدف خود دورتر می شوید.
  • اگر می خواهید نتایج بهتری کسب کنید، روی هدف گذاری تمرکز نکنید. در عوض، روی سیستم خود تمرکز کنید. این بدان معناست که تمرکز بر عادات و روال های خود است که به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.
  • موثرترین راه برای تغییر عادات این است که روی آنچه می خواهید به دست آورید تمرکز نکنید، بلکه روی کسی که می خواهید تبدیل شوید تمرکز کنید. این بدان معناست که تمرکز بر ارزش ها و اهداف خود است و سپس عاداتی را ایجاد کنید که با آنها مطابقت داشته باشد.
  • چهار قانون تغییر رفتار عبارتند از:
    • آن را آشکار کنید: عادات خود را آشکار کنید تا بتوانید آنها را به چالش بکشید و بهبود ببخشید.
    • آن را جذاب کنید: عادات خود را جذاب کنید تا بخواهید آنها را انجام دهید.
    • آن را آسان کنید: عادات خود را آسان کنید تا بتوانید آنها را به طور مداوم انجام دهید.
    • آن را راضی کننده کنید: عادات خود را راضی کننده کنید تا بخواهید آنها را ادامه دهید.
  • محیط زیست دست نامرئی است که رفتار انسان را شکل می دهد. به عبارت دیگر، محیط شما می تواند به شما کمک کند یا مانع از ایجاد عادات خوب شود. اگر می خواهید عادات خوب ایجاد کنید، مهم است که خود را در محیطی قرار دهید که از شما حمایت می کند.

عادت های اتمی pdf

پی دی اف کتاب عادت های اتمی از دو ناشر و دو مترجم را می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

برشی از متن کتاب

ژن‌های ما به‌ گونه‌ای نیستند که نیاز به سخت‌کوشی را از بین ببرند. آن‌ها شفاف‌سازی می‌کنند. آن‌ها به ما می‌گویند باید در این حوزه‌ها تلاش کنی. وقتی نقاط قوت‌مان را متوجه شدیم، دیگر می‌دانیم باید زمان و انرژی خود را در کجا صرف کنیم. می‌دانیم که باید به دنبال کدام فرصت‌ها بگردیم و باید از کدام چالش‌ها اجتناب کنیم. هر قدر ماهیت‌مان را به شکل بهتری درک کنیم، استراتژی ما بهتر خواهد شد.

تفاوت‌های بیولوژیک اهمیت دارند. با این‌ حال بهتر است که بر روی برآورده‌سازی پتانسیل خودتان تمرکز کنید تا اینکه به مقایسه‌ی خودتان با دیگران بپردازید. این حقیقت که هر انسان در هر توانمندی به خصوص دارای محدودیت‌ها و سقف مشخصی است، دلیل نمی‌شود که برای رسیدن به سقف توانمندی‌ها تلاش نکنید. افراد آن‌ قدر به این محدودیت‌ها و سقف‌ها می‌نگرند و اسیرشان می‌شوند که به‌ ندرت تلاش لازم برای نزدیک شدن به آن‌ها را انجام می‌دهند.

همچنین اگر تلاش نکنید، ژن‌ها به‌ تنهایی نمی‌توانند شما را به موفقیت برسانند. بله، امکان دارد آن مربی باشگاه دارای ژن‌های بهتری از شما باشد، اما باید به‌ اندازه‌ی او تمرین کنید تا بتوانید درباره‌ی ژنتیک بهتر یا بدتر اظهار نظر کنید. تا زمانی که به‌ اندازه‌ی آدم‌های مورد ستایش‌تان تلاش نکردید، هیچ‌وقت نمی‌توانید موفقیت‌شان را به شانس و ژنتیک ارتباط دهید. مخلص کلام اینکه یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ رضایت‌مندی از عادت‌ها در طولانی‌ مدت، انتخاب رفتارهایی است که بیشترین هم‌خوانی را با مهارت‌ها و شخصیت شما دارند. سخت بر روی مسائلی تلاش کنید که به‌ سادگی حاصل می‌شوند.

دانلود کتاب عادت های اتمی

متن کامل کتاب عادت های اتمی pdf، جهت دانلود در نرم‌افزار فراکتاب از دو ناشر و مترجم متفاوت در دسترس قرار دارد. نسخه الکترونیک کتاب‌ها را می‌توانید در نرم افزار به مدت حدود ده دقیقه رایگان مرور کنید و ترجمه آن را قضاوت کنید.

عادت های اتمی

معرفی کتاب عادت های اتمی کتاب عادت‌های اتمی به قلم جیمز کلییر و ترجمه سحر عظیمی و آوا علی حسین توسط انتشارات آرمان رشد منتشر شده است. همۀ ما در زندگی ...
جیمز کلیر
نویسنده
سحر عظیمی
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

عادت های اتمی نسل نواندیش

عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر، به روشی جالب و روان، به ما آموزش می دهد که چگونه با شناخت عادت های کوچک و مدیریت آن ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. ...
جیمز کلیر
نویسنده
لادن شریعت زاده
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 کتاب عادت های اتمی

خرید کتاب عادت های اتمی

نسخه چاپی این کتاب نیز از چندین مترجم و ناشر متفاوت عرضه شده است و در لینک‌های ذیل دسترس شماست.

عادت های اتمی نشر نوین

10 تخفیف

عادت های اتمی

این کتاب، به سبکی جالب و روان، به ما یاد می دهد که چگونه با شناخت عادتهای کوچک و مدیریت این عادتها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن،...
جیمز کلیر
نویسنده
هادی بهمنی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

عادت های اتمی نشر میلکان

10 تخفیف

خرده عادت ها

کتاب خرده عادت ها با عنوان فرعی راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت های خوب و از بین بردن عادت های بد نوشته جیمز کلیر می باشد. مترجم این اثر زهرا صا...
جیمز کلیر
نویسنده
زهرا صادقی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی، اثری نوشته ی جیمز کلیر است که اولین بار در سال 2018 به انتشار رسید. اگر در تغییر عادت هایتان به مانع برخورده اید، مشکل، شما نیستید...
جیمز کلیر
نویسنده
سمیه سادات آل حسینی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب
جیمز کلیر
نویسنده
مات
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

خرده عادت ها یا عادت های اتمی

کتاب خرده عادتها، نوشته‌ی جیمز کلیر راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین‌بردن عادت‌های بد است. با خواندن کتاب خرده عادت‌ها یاد می‌گیریم چطور عادت‌های بد را ترک کنیم و با انجام دادن چند راهکار ساده به موفقیت دست یابیم. این کتاب با نام عادت‌های اتمی نیز منتشر شده است.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *