دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب مرا با خودت ببر

دی 1401 . علی مهدوی

آنچه در خلاصه کتاب مرا با خودت ببر می‌خوانیم

در خلاصه کتاب مرا با خودت ببر نوشته مظفر سالاری خلاصه‌ای از این داستان عاشقانه تاریخی در زمان امام جواد(ع) را مرور می‌کنیم. ابراهیم و آمال نام زوج عاشق این کتاب است که هر دو شیعه هستند و پدر و مادر آمال در کودکی شهید شده‌اند. این رمان تاریخی در زمان خلفای عباسی جریان دارد و اشاره‌های فروانی به سبک زندگی آنها در کتاب مرا با خودت ببر وجود دارد. در خلال این داستان سه شخصیت بزرگ شیعی در زمان امام نهم معرفی می‌شوند.

خلاصه کتاب مرا با خودت ببر

داستان با ورود یک قفس به بازار بغداد شروع می‌شود، بازاریان شروع به حدس زدن در مورد محتویات قفس می‌کنند و هر کسی چیزی می‌گوید اما نگهبانان بعد از توقف و نشان دادن اسیر در آن ادعا می‌کنند که او پیامبر دروغین است و مردم باید او را نفرین کنند. جوان در قفس نامش ابراهیم است. او را به سیاه چال زندان بغداد می‌برند. ادویه فروش بازار که شیعه است داستان درغگو بودن ابراهیم را باور نمی‌کند و برای شنیدن واقعیت زندگی به رئیس زندان که با رفقاتی دارد مقداری عسل می‌دهد و برای اولی بار پیش ابراهیم می‌رود تا دلیل به زندان افتادن او را بداند. ابراهیم بعد از اینکه از ابن خالد ادویه فروش می‌خواهد در صورت مرگش به مادر و همسرش در دمشق خبر دهد و داستان اسارتش را برای او نقل می‌کند.

نقل داستان زندگی ابراهیم در یک دیدار نیست و بعد از اینکه زمان ابن خالد در اولین دیدار تمام می‌شود، رئیس زندان از او می‌خواهد که برای دفعات بعد هم به فکر هزینه ملاقات باشد. ابراهیم به اعتبار پدرش مغازه‌ای پارچه فروشی در دمشق دارد و عاشق دختری به نام آمال می‌شود. آمال دختری است فقیر از محله‌های فقیرنشین.

در بخش چهارم کتاب مرا با خودت ببر سال 218 دمش می‌رویم. جایی که ابراهیم با مادرش در مورد انتخاب فرشته زندگی‌اش صحبت می‌کند. آمال دختری است که در بازار با دیگ و لاوک ذرت و کلوچه می‌پزد و می‌فروشد، پدر و مادرش مرده‌اند و او با عموی رباخوارش زندگی می‌کند و برای اینکه روزی‌اش از مال ربا نباشد خودش کار می‌کند.

دانلود کتاب مرا با خودت ببر

 

دانلود مرا با خودت ببر

ابراهیم برای تحقیق در مورد آمال به جایی می‌رود که او قبلا کار می‌کرده، در آنجا حرف‌های بدی در مورد او می‌شنود و کاخ آرزوهایش به یکباره فرو می‌ریزد. در این بین آمال از همسایگی ابراهیم رفته و در حقیقت برای یک مستاجر جدید او را بیرون کرده‌اند و ابراهیم در حیرانی بیشتر فرومی‌رود و وقتی با دردسر زیاد خانه عموی آمال را پیدا می‌کند دوباره آمال حاضر نیست با او حرف بزند. این حیرانی در انتهای بخش چهاردهم کتاب مرا با خودت ببر به پایان می‌رسد و خدا مردی به اسم شعبان را به مغازه ابراهیم می‌فرستد که پرده از این حقیقت که پدر و مادر آمال شهید شده‌اند برمی‌دارد. شعبان به ابراهیم می‌گوید که آمال دختر نجیبی است و او انتخاب درستی کرده است اما برای رسیدن به او باید از سد راه عمویش که آدم خوبی نیست بگذری، عمویی که علاوه بر رباخواری احتمالا سهم‌الارث پدر آمال را هم بالاکشیده است.

در ادمه کتاب مرا با خودت ببر به این خاطر که مادر ابراهیم با ازدواجش با آمال مخالفت می‌کند و ابراهیم به خاطر مادرش پا روی دلش می‌گذارد به خاطر بیماری مادر نمی‌تواند به سفر حج برود و دلشکسته به مسجد اموی و کنار راس‌الحسین می‌رود و در آنجا آن معجزه که باعث اسیر شدنش می‌شود اتفاق می‌افتد.

ابراهیم بالاخره بعد از دردسرهایی خواندنی به آمال می‌رسد اما ماجرای ابراهیم در زندان هنوز دارد برای ابن خالد روایت می‌شود. در میانه داستان ابن خالد به ابراهیم می‌گوید من هم شیعه هستم اما نه مثل تو، به نظر من یک کودک 7 ساله نمی‌تواند امام باشد و امام نیازی نیست که معصوم باشد. اشاره او به امام جواد علیه السلام است. اما در ابن خالد عطشی برای دانستن پیدا می‌شود، دانستن قصه عاشقانه ابراهیم و آمال نه، دانستن راز حقیقت امام و شعیه واقعی بودن …

خلاصه کتاب مرا با خودت ببر | مظفر سالاری

کتاب مرا با خودت ببر

کتاب مرا با خودت ببر، رمان عاشقانه‌ی دیگری است از مظفر سالاری که همزمان فضایی تاریخی در عصر امام جواد علیه السلام را به رشته تحریر درآورده است.

خربد کتاب مرا با خودت ببر

مسابقه کتابخوانی مرا با خودت ببر

مسابقه کتاب مرا با خودت ببر تا تاریخ 17 فروردین 1402 در فراکتاب برگزار شد و اکنون این مسابقه به پایان رسیده است. برندگان این مسابقه در کانال ایتای فراکتاب به نشانی https://eitaa.com/faraketabpub اعلام خواهد شد.

پاسخ سوالات مسابقه کتاب مرا با خودت ببر

برای پاسخ به سوالات کتاب مرا با خودت ببر به لینک ذیل مراجعه نمایید. کافی است ابتدا در این لینک شماره همراهتان را ثبت کنید، پس از آن 5 سوال 4 گزینه‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد.

پاسخ به سوالات مسابقه مرا با خودت ببر

روش شرکت در مسابقه کتابخوانی مرا با خودت ببر

برای شرکت در مسابقه می‌توانید نسخه چاپی کتاب و یا نسخه الکترونیکی و کتاب صوتی مرا با خودت ببر را تهیه نمایید. نحوه ثبت نام مسابقه مرا با خودت ببر به این شکل است که پس از مطالعه کتاب برای شرکت در مسابقه روی لینک ذیل کلیک نمایید.

جوایز مابقه کتابخوانی مرا با خودت ببر

9 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و زیارت مرقد مطهر جوادالائمه (ع)
1 جایزه ویژه دعوت به آئین غبارروبی حرم مطهر رضوی
9 جایزه متبرک رضوی

جوایز مسابقه کتابخوانی من میترا نیستم

دانلود کتاب مرا با خودت ببر

برای خرید کتاب مرا با خودت ببر می‌توانید در فراکتاب نسخه چاپی و دیجیتال را تهیه کنید. در فراکتاب نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین و یا آفلاین در اختیار داشته باشید. با دانلود کتاب مرا با خودت ببر در نرم افزار فراکتاب، می‌توانید  آن را آفلاین هم مطالعه کنید.

کتاب های مظفر سالاری

کتاب مرا با خودت ببر، جدیدترین کتاب مظفر سالاری است. اما کتاب‌های دعبل و زلفا، شب صورتی، رویای نیمه شب نیز از کتاب‌های ایشان است که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده کتاب مرا با خودت ببر در سال 1341 در یزد متولد شده است. در سال 1383 برای کتاب نیمه شبی در حله نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی و برگزیده کتاب سال سلام بچه‌ها و پوپک و همچنین برگزیده کتاب سال ولایت شد.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 5 میانگین: 3.6]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *