دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب من میترا نیستم

بهمن 1401 . علی مهدوی

خلاصه کتاب من میترا نیستم

خلاصه کتاب من میترا نیستم، شرح زندگی شهیده زینب کمایی است که با روایت‌گری مادر و دو خواهر شهید و همچنین مدیر دبیرستان این شهیده نگاشته شده است. بیشتر روایت این کتاب را مادر زینب دارد و از کودکی و تولد زینب شروع و تا شهادت آن شهیده مظلومه در سال 1361 ادامه دارد.

خانواده کمایی اصالتا اهل آبادان هستند و بعد از شروع جنگ به  شاهین شهر اصفهان مهاجرت می‌کنند. در شاهین شهر و فضای خاصی که در این شهر حکم فرماست، زینب به اندازه خود سعی در احیای ارزش‌های اسلامی دارد و علاوه بر تغییر اسمش از میترا به زینب، در خودسازی برنامه‌ریزی دارد. او روزانه به حسابرسی اعمالش می‌پردازند و نمودار رشد معنوی خود را هفتگی بررسی می‌کند.

در این ایام تظاهراتی در محکومیت بی حجابی در کشور برنامه ریزی می‌شود که زینب مسئول جذب همسالانش در دبیرستان خود برای این راهپیمایی است. در روز اول سال 1361 فقط به همین بهانه زینب به دست منافقین کوردل با گره زدن چادر به دور گردنش به شهادت می‌رسد تا سند افتخاری باشد برای نوجوانی که حجاب را سنگر خود انتخاب کرده است.

کتاب صوتی من میترا نیستم

با خرید کتاب من میترا نیستم چاپی از فراکتاب، نسخه صوتی تازه منتشر شده این کتاب با صدای خانم فاطمه رمضانی را می توانید رایگان دریافت کنید.

اولین وصیت نامه شهیده زینب کمایی

وصیت نامه شهیده زینب کمایی

درباره نویسنده کتاب

این کتاب را معصومه رامهرمزی نویسندگی کرده است و ایشان در مقدمه کتاب می‌گوید که در سال 88 با نوشتن کتابی دیگر درباره این شهیده با نام راز درخت کاج به انتظار مادر آن شهیده گرانقدر برای شرح زندگی فرزند شهیدش پایان داده است.

پس از آن و با پیگیری گروهی از جوانان مشهدی خانم رامهرمزی کتاب من میترا نیستم را با ویرایشی جدید در مورد زینت کمایی می‌نگارد و این بار انتشار آن در زمانی است که دیگر مادر شهیده در قید حیات نیست.

خرید کتاب من میترا نیستم

خلاصه کتاب من میترا نیستم | شهیده زینب کمایی

کتاب من میترا نیستم

کتاب من میترا نیستم کتابی است در مورد زینب کمایی متولد 1346 در آبادان که در 14 سالگی به دست منافقین کوردل با خفگی با چادرش به شهادت رسیده است.

خربد کتاب من میترا نیستم

دانلود کتاب من میترا نیستم

علاوه بر خرید کتاب من میترا نیستم چاپی، امکان دانلود نسخه دیجیتال کتاب فقط در فراکتاب محیا شده است. با خرید کتاب من میترا نیستم دیجیتال در نرم افزار فراکتاب امکان جستجو نیز فراهم شده است.

متن کتاب من میترا نیستم

 

کتاب من میترا نیستم

بخشی از متن کتاب من میترا نیستم

بعد از سال‌ها دوری زینب و بعد از مرگ پدر و مادربزرگش، مجبور شدم از غم تنهایی از شاهین‌شهر به تهران بیایم. من که بعد از زینب، هر روز آماده رسیدن به او بودم، هنوز نفس می‌کشم اما پدر و مادربزرگش پیش او رفتند. شاید من ماندم که بالاخره امروز بعد از بیست و شش سال، داستان زندگی دخترم را که گوشه دلم مانده بود، بگویم و به آخرین آرزو یم که معرفی و شناساندن زینب است برسم تا دختر معصوم و بی‌گناهم ذره‌ای از مظلومیت خارج شود؛ تا مردم بدانند یک روز دختری چهارده ساله برای دفاع از عقیده‌اش با بیرحمی تمام به دست منافقینی کوردل به شهادت رسید. بعضی شب‌ها خواب تکه شهدا را میبینم. خواب درخت‌های کاج تکه شهدا؛ درخت‌هایی که سایبان قبرهای شهدا، قبر زینب و مجید یوسفیان هستند. صدای نسیمی را که میان برگ‌های آن‌ها می‌پیچد، می‌شنوم. یک تکه از جگر من، از قلب من، زیر آن درخت‌هاست. گمشده من آنجا خوابیده است.

من میترا نیستم pdf

به خاطر صفحه بندی خاصی که کتاب من میترا نیستم دارد، نسخه دیجیتال کتاب با استفاده از فایل pdf کتاب تولید شده است. دانلود رایگان pdf کتاب من میترا نیستم در فراکتاب امکان پذیر نیست اما با این وجود پس از نصب نرم افزار کتاب می‌توانید برای مدتی محدود هر جایی از کتاب که تمایل داشته باشید را رایگان مطالعه نمایید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 52 میانگین: 3.7]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *