دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب کار عمیق

بهمن 1402 . سمانه خوش انگشت

اب خلاصه کتاب کار عمیق (Deep Work) به مخاطب نشان می دهد که چگونه با پیشرفت تکنولوژی، توان تمرکز خود را در انجام کارها از دست داده، و به او می گوید از طریق چه روش هایی می تواند خود را از این مشکل اجتماعی نجات دهد. در این مقاله خلاصه کتاب کار عمیق را ارائه می‌کنیم.

معرفی کتاب کار عمیق از کال نیوپورت

نویسنده کتاب کار عمیق، کال نیوپورت است که معتقد است کار عمیق یعنی اینکه قادر باشید با تمرکز بالا و بدون هیچگونه حواس پرتی به انجام کارهای خود بپردازید. مهارت تمرکز بالا کمک می کند تا مطالب سخت و پیچیده را با سرعتی به مراتب بیشتر از قبل یاد بگیرید و در مدت زمان کوتاهی بتوانید به نتایج بهتری دست یابید.

اگر مهارت کار عمیق را در خود پرورش دهید کیفیت فعالیت های شما در هر زمینه ای افزایش پیدا خواهد کرد و باعث می شود که از توانایی های خود احساس رضایت کافی داشته باشید. در اقتصاد رقابتی قرن بیست و یکم، کار عمیق همچون قدرتی فراطبیعی عمل می کند.
با این حال بیشتر انسان های امروزی وقت باارزش خود را در شبکه های گوناگون اجتماعی هدر می دهند و حتی لحظه ای هم فکر نمی کنند که روش بهتری برای استفاده از زمانشان وجود دارد؛ روش هایی که آنان را به سمت موفقیت هدایت می نماید.

کال نیوپورت در کتاب کار عمیق (Deep work) پیامدهای چنین ضربه هایی را مورد بررسی قرار می دهد، آن هم در زمانه ای که همه چیز بر روی هم تأثیر گذارند. نیوپورت به جای استدلال حواس پرتی، قدرت تمرکز را مورد ستایش قرار داده و فواید بی شمار آن را معرفی می کند.

خلاصه کتاب کار عمیق

این کتاب به دو بخش کلی تقسیم بندی می شود. کال نیوپورت در بخش اول بیان می کند که انتشار اخلاق کار عمیق در هر حرفه ای منفعت بسیاری را به همراه خواهد داشت.
سپس در دومین بخش برنامه ی تمرینی دقیقی را در قالب چهار قانون عرضه می کند که مطالعه ی دقیق و عمل کردن به آن، ذهن و عادات شما را تغییر داده و سپس شما را برای دستیابی به مهارت کار عمیق آماده می کند.
در کتاب کار عمیق از توصیه های بی ارزشی مانند اینکه افراد حرفه ای نباید وقت خود را در شبکه های اجتماعی هدر دهند و یا نباید حوصله شان سر برود خودداری شده و به جای آن یک راهنمای مهم برای رسیدن به موفقیت در اختیار شما قرار می دهد.

کار عمیق و درست و حسابی

معرفی کتاب کار عمیق و درست و حسابیمیکروکتاب کار عمیق و درست حسابی به قلم کال نیوپورت که از پرفروش ترین های نیویورک تایمز و سایت آمازون است، نتایج...
کال نیوپورت
نویسنده
سبکتو
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کال نیوپورت نویسنده کتاب کار عمیق

ترجمه کتاب به فارسی

کتاب کار عمیق بعد از اولین انتشار مورد توجه گروه گسترده ای از خوانندگان قرار گرفت و در مدت زمان کوتاهی به پرفروش ترین کتاب در فهرست کتاب های پرفروش معرفی شده در نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال تبدیل شد.
این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های سال 2017 سایت آمازون بود و همچنان دو سال بعد از انتشار جایگاه فروشش را در سایت آمازون از دست نداده است.  بعد از ترجمه کار عمیق به حدود 25 زبان مختلف دنیا، این کتاب ارزشمند در ایران هم مورد توجه قرار گرفت.

کتاب کار عمیق نشر شمشاد

نشر شمشاد کتاب را با عنوان کار عمیق: قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه ی دنیای پر هرج و مرج و با ترجمه ی محمد جواد شیری بازنچه روانه ی بازار کتاب ایران کرده است.
ناشرین دیگری هم در سال های اخیر کتاب را با عناوین گوناگون منتشر کرده اند. «ابراهیم نقیب زاده مشایخ» مترجم دیگری است که کتاب را برای انتشارات «اقتصاد فردا» با عنوان «کار عمیق رهنمودهایی برای بازیابی تمرکز در دنیای پرهیاهو» به فارسی برگردانده است.
ایمان امینی هم کتاب را با عنوان «کار عمیق و درست و حسابی» به صورت خلاصه ترجمه  و منتشر کرده است. اهید ملکی هم کتاب را با عنوان «کار عمیق،  قوانینی برای تمرکز در دنیای آشفته» برای نشر نوین به فارسی برگردانده است.

کتاب کار عمیق pdf

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب علاوه بر نسخه چاپی در دسترس شماست. خلاصه کتاب کار عمیق رایگان را می‌توانید در نسخه الکترونیک برای مدت محدود حدود ده دقیقه در نرم افزار فراکتاب مرور بفرمایید.

برشی از متن کتاب

کار عمیق چیه؟ کاری که بدون وقفه و مزاحمت، متمرکز و با توانایی‌های وجودی روی یک مسأله انجام می‌دیم. بهترین ایده‌ها با کار عمیق به دست میاد. کار عمیق مثل یک سوپر پاوره. اگه یاد بگیریم می‌تونیم کیفیت کاری که می‌کنیم رو خیلی بالا ببریم. کتاب کار عمیق نشون می‌ده که چطوری متمرکز کار کنیم.
وقتی دیوید دیوین را در یکی از کافی شاپ‌های واشینگتن ملاقات کردم او بلافاصله موضوع دستگاه تعالی گر 16 را مطرح کرد. دیوین یک استاد معماری است و در نتیجه به کشف نقاط پیوند مباحث انتزاعی و مادی علاقه دارد.
دستگاه تعالی گر، نمونه ی بارزی از این نقاط پیوند مشترک است. در طول صحبت‌هایمان کاشف به عمل آمد این دستگاهی که نام یکی از مفاهیم یونان باستان (Eudaimonia: حالتی که در آن انسان به والاترین توانایی‌های روحی و ذهنی وجسمی خود می‌رسد) را بر آن گذاشته یک ساختمان است.
دیوید توضیح داد: «هدف این دستگاه ایجاد محیطی است که کاربران بتوانند در آن به حالت عمیق رشد انسانی برسند و کاری کنند که برآمده از والاترین درجه ی مهارتشان باشد».
به عبارت دیگر این مکان با هدف میسر کردن عمیق ترین کارهای ممکن ساخته شده است و من هم همانطور که حتماً حدس زده اید مجذوبش شدم.
همانطور که دیوین این دستگاه را برایم توضیح می‌داد، خودکاری برداشت تا چهارچوب طرح پیشنهادی اش را رسم کند. ساختمانی یک طبقه به شکل مستطیل که پنج اتاق دارد. هر پنج اتاق در یک راستا پشت سر هم قرار دارند.
راهروی مشترکی وجود ندارد و برای رسیدن به هر اتاق باید از اتاق مجاور عبور کرد. بر طبق گفته ی دیوین: «نبود حالت دایره ای امری بسیار مهم و ضروری است چون نمی‌گذارد به هنگام عبور کردن و عمیق تر رفتن به داخل دستگاه، از اتاقی عبور نکنید و آن را نادیده بگیرید».

تعدادی از جملات کتاب کار عمیق

در خلاصه کتاب کار عمیق می‌خواهیم شما را با برخی جملات کتاب نیز آشنا کنیم تا هم با قلم نویسنده و مترجم آشنا شوید هم متن و موضوع آن را بهتر درک کنید

  • انجام فعالیت های حرفه ای در تمرکز کامل و بدون حواس پرتی، که توانایی های شناختی شما را به حد اعلای خود می رساند. فعالیت هایی که ارزش آفرین هستند، مهارت شما را بهبود می بخشند و تکرار آن ها دشوار است.
  • اگر زندگی سایر شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ معاصر و غیرمعاصر را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تعهد به کار عمیق در بین همه آن ها موضوعی مشترک است.
  • کار کم عمق (سطحی): کارهای غیر شناختی و غیر مهارتی که اغلب نیاز به تمرکز کامل و حذف حواس پرت کن ها ندارند. این تلاش ها تکرارشان آسان است و اثر خلاقانه ای را در جهان ایجاد نمی کنند.
  • توانایی انجام کارهای عمیق در عین حال که روزبه روز ارزشمندتر می شود، به طور فزاینده ای در حال کم یاب شدن است. درنتیجه، افراد کمی که این مهارت را پرورش و سپس آن را محور اصلی کار خود قرار می دهند، پیش رفت خواهند کرد.
  • اگر نمی توانید یاد بگیرید، پس پیش رفت نخواهید کرد.
  • برای این که به کارتان برچسب «بی نیاز به کار عمیق» بزنید، خیلی عجله نکنید. فقط این دلیل که عادت های فعلی شما انجام کار عمیق را دشوار می کنند، به این معنا نیست که عدم وجود کار عمیق برای انجام شغلتان ضروری است.
  • فرهنگ ما این اعتقاد را پرورش داده که اگر رفتاری مرتبط با اینترنت باشد، پس خوب است.

دانلود کتاب کار عمیق

خرید و دانلود کتاب کار عمیق با ترجمه ی محمد جواد شیری بازنچه در همین صفحه ی سایت فراکتاب امکان پذیر است. ما در فراکتاب امکان خرید نسخه دیجیتال و نسخه چاپی این کتاب را برای شما کتابخوان های عزیز فراهم کرده ایم.

تحلیل کتاب کار عمیق

ایده‌ی اصلی کال نیوپورت در کتاب کار عمیق دقیقاً همان چیزی است که در عنوان کتاب آمده است: کار عمیق یا Deep Work.

نیوپورت معتقد است که همه‌ی کارها و فعالیت‌های ما را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

کارهای عمیق،‌ فعالیت‌هایی ارزش‌آفرین هستند که برای انجام آن‌ها لازم است ما تمام توان و ظرفیت فکری خود را به کار بگیریم. او معتقد است که کارهای عمیق را نمی‌توان به سادگی تقلید کرد و با تکرار آن‌ها، مهارت ما پیوسته بهتر و بهتر می‌شود.

در مقابل، کار کم‌عمق (یا سطحی)‌ فشار ذهنی چندانی ندارد و حتی می‌شود در حال حواس‌پرتی هم آن را انجام داد. این کارها به سادگی قابل تقلید هستند و ارزش چندانی در جهان ایجاد نمی‌کنند.

خلاصه کتاب کار عمیق صوتی

خلاصه کتاب کار عمیق به صورت صوتی نیز در فراکتاب در دسترس شماست که خلاصه‌ای بسیار مختصرتر از کتاب را عرضه کرده است.

نانو کتاب کار عمیق

معرفی نانو کتاب کار عمیقنانو کتاب کار عمیق توسط کارل نیوپورت نوشته شده است. در دنیای امروز تمرکز یکی از ویژگی های مهم برای رسیدن به موفقیت است. و...
کال نیوپورت
نویسنده
سبکتو
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
کتاب کار عمیق

 

بهترین ترجمه کتاب کار عمیق

از میان ترجمه های کتاب کار عمیق، می توان به ترجمه ناهید ملکی با انتشارات نشر نوین اشاره کرد. همچنین نشر میلکان با ترجمه احسان قراخانی این کتاب را به چاپ رسانده و ترجمه ی محمدجواد شیری بازنچه، نشر شمشاد. ترجمه نشر شمشاد به صورت الکترونیک و چاپی عرضه شده است و می‌توانید نسخه الکترونیک کتاب را برای مدت حدود 10 دقیقه رایگان در نرم افزار مرور نمایید و درباره ترجمه آن قضاوت کنید. خلاصه کتاب کار عمیق هم در فراکتاب به صورت صوتی و با عنوان نانو کتاب توسط مجموعه سبکتو عرضه شده است.

29 تخفیف

کار عمیق

قوانینی برای تمرکز موفقیت آمیز در دنیای آشفته روش های عملی برای کارآمدتر شدن در زمان کم.آیا تصور می کنید کار کردن به مدت طولانی در روز، نشانه کارآمدی ...
کال نیوپورت
نویسنده
ناهید ملکی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

15 تخفیف
کال نیوپورت
نویسنده
احسان قراخانی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

15 تخفیف

کار عمیق

کتاب کار عمیق (Deep Work) به مخاطب نشان می دهد که چگونه با پیشرفت تکنولوژی، توان تمرکز خود را در انجام کارها از دست داده، و به او می گوید از طریق...
کال نیوپورت
نویسنده
محمدجواد شیری بازنچه
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب کار عمیق

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 2 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
یگانه احمدی
18 اردیبهشت 1403

کتاب کار عمیق pdf رایگان رو از کجا دانلود کنم؟

علی مهدوی
18 اردیبهشت 1403

نسخه رایگان این کتاب وجود ندارد و ناشر در حال فروش آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *