دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

زندگینامه شهید بابک نوری

دی 1402 . علی مهدوی

شهید بابک نوری هریس، دانشجوی غیور بسیجی و یکی از اعضای سپاه قدس بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت و در روز شهادت امام رضا (ع) در عملیات آزادسازی منطقه بوکمال در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسید. کتاب بیست و هفت روز و یک لبخند، بخشی از زندگی و خاطرات این شهید را به تصویر کشیده است. در این مقاله خلاصه زندگینامه شهید بابک نوری و کتاب‌هایی درباره این شهید عزیز را معرفی می‌کنیم.

زندگینامه شهید بابک نوری

شهید «بابک نوری هریس» جوان خوش چهره و خوش سیمای گیلانی که همیشه به مادرش میگفت: جانم به قربان پاهایت که به‌ خاطر دویدن برای به کمال رسیدن فرزندانت آسیب دیده میشود در نبود من اشک‌هایت را سرازیر مکن.
یک روز مانده به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی، به شکسته شدن آخرین سنگر داعش در منطقه البوکمال، کانال های تلگرامی و صفحه های پرطرفدار در اینستاگرام، پر از تصاویری متفاوت از یک جوان مدافع حرم دهه هفتادی شد؛ جوانی با ظاهری شبیه مدل های سینمایی که می گفتند در سوریه شهید شده؛ شهید مدافع حرمی به اسم بابک نوری هریس.
قصه شهید بابک نوری هریس، از همین جا شروع شد، از وقتی عکس هایش یکی یکی در فضای مجازی منتشر شدند و روی قضاوت خیلی ها خط کشیدند، قضاوتی که معیار و اندازه اش چشم آدم ها بود؛ خط کشی که نمی توانست عکس آخرین سلفی بابک در سوریه را کنار عکس های قبل از اعزامش بگذارد و بپذیرد که قهرمان هر دو عکس یک نفر است.
حالا اما بابک شده یک نماینده خوب برای دهه هفتادی ها، برای همه آنهایی که متهم می شوند به وصل بودن به این دنیا، بابک از همه دلمشغولی های این دنیایی اش دل بریده و برای دفاع از مرزهای اسلام، پرکشیده سمت سوریه؛ سمت حرم حضرت زینب(س) و همانجا شهید شده؛ جوانی که حالا خیلی ها به او لقب زیباترین شهید مدافع حرم و شهید لاکچری را داده اند.

زندگینامه شهید بابک نوری

زندگینامه شهید بابک نوری pdf

کتاب شهید بابک نوری pdf رایگان را در ادامه دریافت نمایید.

 

معرفی کتاب بیست و هفت روز و یک لبخند

این کتاب، حاصل گفت و گو و مصاحبه نویسنده با خانواده، دوستان و همرزمان شهید بابک نوری هریس می باشد. نویسنده با این روش و انتخاب زاویه دید اول شخص راوی برای شناساندن شخصیت شهید به مخاطب، سبکی خاص در پیش گرفته و از تکرار سبک و تجربه دیگران پرهیز کرده است.

15 تخفیف

بیست و هفت روز و یک لبخند

کتاب بیست و هفت روز و یک لبخند، روایتی از زندگی شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس می باشد که به قلم فاطمه رهبر نگاشته شده و انتشارات خط مقدم آن را به چاپ...
فاطمه رهبر
نویسنده
خط مقدم
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

خلاصه کتاب بیست و هفت روز و یک لبخند

شهید بابک نوری هریس، دانشجوی غیور بسیجی و یکی از اعضای سپاه قدس بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت و در روز شهادت امام رضا (ع) در عملیات آزادسازی منطقه بوکمال در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسید. کتاب بیست و هفت روز و یک لبخند، بخشی از زندگی و خاطرات این شهید را به تصویر کشیده است.

کتاب شناسنامه شهید بابک نوری هریس

جلد سیزدهم مجموعه کتاب های شناسنامه شهدا در مورد زندگی شهید مدافع حرم بابک نوری هریس است که در صفحه نخست کتاب همچون شناسنامه واقعی شامل اطلاعات شناسنامه ای شهید از جمله نام و تاریخ تولد و محل تولد است و اضافه بر این ها دارای تحصیلات و محل شهادت و آدرس مزار شهید است که در تصاویر کتاب می بینید. پی دی اف کتاب شهید بابک نوری در فراکتاب عرضه نشده است و دو کتابی که در این مقاله معرفی شد با تخفیف ویژه در فراکتاب در دسترس شماست.

علی باباجانی
نویسنده
کتابک
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

شناسنامه شهید بابک نوری

وصیتنامه شهید بابک نوری

در فضای مجازی تصویری از وصیت نامه این شهید بزرگوار منتشر شده است که محتوای آن نشان از رشادت و شخصیت ارزشمند او میدهد.
وصیت نامه ای که حرفهای درون آن بوی عشق به میهن و اهل بیت میدهد که یک جوان دهه هفتادی که مشابه او بسیار زیاد هستند برای دفاع از حرم اهل بیت جان خود را فدا میکنند.
مثل شهید محسن حججی که که دهه هفتادی بود و به جنگ گروه های کفیری و دشمنان اهل بیت رفت و جان خود را در این راه فدا کرد.
شک نکنید که اگر پای اهل بیت به میان بیایید مردم ایران در هر سن و سالی که باشند جان خود را فدای این امامان معصوم میکنند همانطور که تا به حال حججی ها و نوری ها ثابت کرده اند …

بابک نوری هریس در بوکمال به شهادت رسید؛ در خط پایان گروهک تکفیری داعش… حالا کتاب زندگی‌اش از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شده و در کمتر از دو ماه به چاپ دهم رسیده است.

در جدول زیر بیوگرافی شهید بابک نوری هریس را مشاهده کنید.

زندگینامه شهید بابک نوری هریس
نام و نام خانوادگی: بابک نوری هریس
تولد شهید بابک نوری 21 مهر 1371
تاریخ شهادت بابک نوری 27 آبان 1396
محل شهادت: بوکمال سوریه
نحوه شهادت: اصابت ترکش خمپاره

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 6 میانگین: 2.8]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *