دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

قصه شب آموزنده

خرداد 1403 . سمانه خوش انگشت

‌‌‌قصه‌گویی قبل از خواب یکی از بهترین عادت‌هاییست که می‌توانید در خانه جا بیندازید. حتی اگر یک روز طولانی پرکار را پشت سر گذاشته‌اید، قصه خواندن برای فرزندتان را پشت گوش نیندازید. اثری که این فعالیت برای زندگی، روحیات و آینده‌ی فرزند دلبند شما می‌گذارد، آن‌قدر زیاد هست که 15 دقیقه از استراحت شبانه‌تان را به آن اختصاص دهید. در این مطلب چند کتاب مناسب قصه شب آموزنده را معرفی می‎کنیم.

فهرست مطالب

قصه شب آموزنده برای کودکان

اگر هر شب هنگام خواب، کنار فرزندتان دراز بکشید و در محیطی صمیمی برای او یک داستان کودکانه خوب بخوانید، اعتماد و علاقه‌ی او به شما چندین برابر خواهد شد.

فارغ از تمامی مسائل آموزشی، این عمل به‌خودی‌خود، باعث می‌شود تا فرزندتان با بودن در کنار شما احساس امنیت و آرامش داشته و خواب راحتی را تجربه کند. این فضای صمیمی پر از اعتماد و امنیت باعث می‌شود تا فرزندتان در دوران نوجوانی و جوانی نیز رابطه‌اش را با شما حفظ کند.

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، یکی از کتاب‌هایی آموزنده ای است که می‌توانید برای کودکان بخوانید. این کتاب به قلم مهدی آذریزدی است که داستان‌های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده است.

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

در قصه های خوب برای بچه های خوب، نویسنده در شش جلد از مجموعه، داستان‌های یکی از کتاب‌های کهن ایران زمین را برای کودکان و نوجوانان گردآور و بازنویسی کرده و در انتهای هر داستان، نکته اخلاقی و تربیتی آن را به زیبایی بیان کرده است.
در دو کتاب دیگر، از داستان ها و قصه های قرآنی بهره گرفته و به زیبایی آن‌ها را به نگارش در آورده است.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

خلاصه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

نویسنده برای نگارش این مجموعه، از کتاب‌های کلیله و دمنه، مرزبان نامه، سندبادنامه و قابوس نامه، مثنوی مولوی، قرآن کریم، عطار نیشابوری، گلستان سعدی و قصه های چهارده معصوم بهره گرفته و توانسته آنها را به زبانی ساده و ملموس بیان کند و طعم شیرین داستان‌های پای کرسی کودکانه‌های قدیم را به کودکان امروزی بچشاند.
شرح مختصر این کتاب ها بدین روایت است:

قصه های کلیله و دمنه

این کتاب جلد اول مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب است و دارای ۲۵ داستان می باشد. داستان های این کتاب، همان طور که از عنوانش مشخص و مبرهن است، برگرفته از داستان های کلیله و دمنه می باشد. کلیله و دمنه، کتابی با قدمت تقریبا دو هزار ساله است که ابتدا به زبان هندی نگارش یافته و بعد ها به زبان های دیگر مثل فارسی ترجمه شده است.

قصه های مرزبان نامه

قصه های مرزبان نامه، دومین جلد از مجموعه و دارای بیست و یک قصه منتخب از قصه های کتاب مرزبان نامه است که بازنویسی شده اند. از میان آن ها، می توان به چند داستان، به عنوان بهترین های جلد دوم اشاره کرد: «آواز بزغاله»، «پیاده و سوار»، «شغال خرسوار»، «مرغ آتش خوار»، «روباه و خروس» و «الاغ سواددار».

قصه های سندبادنامه و قابوسنامه

قصه های سندبادنامه و قابوسنامه، عنوان جلد سوم از مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب است و شامل 13 داستان از سند باد نامه و 2 داستان از قابوسنامه می باشد. نویسنده، بعلت انشا قدیمی و بسیار دشوار قابوسنامه و سند باد نامه سعی کرده این داستان ها را در قالب ساده بیان کند.

قصه های مثنوی

این کتاب جلد چهارم مجموعه، شامل 24 داستان کامل و مجزا، برگرفته از حکایت های شیرین و آموزنده ی «مثنوی مولوی» است.

قصه های قرآن

کتاب پنجم از مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب می باشد و دارای 18 قصه قرآنی است. محتوای این قصه ها بیشتر شامل زندگانی پیامبران و معجزات و حوادث مربوط به آن دوران می شود.

قصه های شیخ عطار

عنوان جلد ششم از مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب، قصه های شیخ عطار است و دارای 21 داستان برگزیده از آثار شیخ عطار است که به بیان ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است.

قصه های گلستان و ملستان

جلد هفتم از مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب است و دارای داستان هایی است که بیشتر از گلستان سعدی گرفته شده و همچنین از مجموعه هایی که بعد از گلستان نوشته شده و بسیار شبیه گلستان سعدی می باشد، بهره گرفته شده است.

قصه های چهارده معصوم(ع)

این کتاب، شامل داستان های کوتاه از چهارده معصوم علیهم‌السلام می‌باشد که از ده‌ها کتب مختلفی جمع آوری شده است.

دانلود قصه های خوب برای بچه های خوب علاوه بر خرید نسخه چاپی در فراکتاب در دسترس شما قرار گرفته است.

قصه شب آموزنده صوتی

شنیدن قصه های صوتی، می تواند برای کودکان لذت بخش باشد. در این قسمت به معرفی چند کتاب صوتی می پردازیم:

کتاب جن پینه دوز

این کتاب، با ترجمه ی ژاله زارع و گویندگی ناهید امیریان می باشد. این کتاب توسط انتشارات 48 داستان راوانه بازار کتاب شده است.

 داستان از خونه کفاش پیر و همسرش شروع میشه که پول زیادی ندارند و باید برای تولید هر کفش کفش قبلی که تولید شده بفروخته بشه تا با پولش چرم لازم برای تولید کفش بعدی بدست بی آد ولی بخت و اقبال به اونها رو میکنه و جن های مهربون میان کمکشون میکنن…

جن پینه دوز

داستان از خونه کفاش پیر و همسرش شروع میشه که پول زیادی ندارند و باید برای تولید هر کفش کفش قبلی که تولید شده بفروخته بشه تا با پولش چرم لازم برای تول...
48داستان
ناشر
سوپر اسکوپ
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب یوز حنایی 

کتاب یوز حنایی، با نویسندگی محمدرضا یوسفی می باشد. این کتاب توسط انتشارات سازمان فضایی ایران، روانه بازار کتاب شده است. این کتاب به صورت رایگان و در قالب صوت همگام با متن است.

یوز حنایی

شکارچی‌ها از هر طرف، با تفنگ‌های پر از گلوله به یوز حنایی نزدیک می‌شدند. یکی از آنها تیری شلیک کرد، تیر به سنگی در کنار یوزحنایی خورد، او از جا پرید و...
سازمان فضایی ایران
ناشر
محمدرضا یوسفی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب مادر آفتاب

حضرت زهرا سلام الله علیها

مادر آفتاب از مجموعه 14 جلدی زندگی چهارده معصوم(ع) که با قلمی نو و شیوا به نگارش درآمده است. کتاب مادر آفتاب که نخستین شماره آن محسوب می ‌شود به زندگی حضرت فاطمه (س) می‌ پردازد.

هر جلد از این مجموعه، از یکصد داستانک تشکیل شده است که داستان هایی از زمانِ ولادت، امامت و شهادت آن بزرگواران را بیان می کند. هر کدام از این مجلدات به نامی، نام گذاری شده که هر کدام صفتی بر «آفتاب» وجود آن معصوم است.

50 تخفیف

مادر آفتاب

معرفی کتاب مادر آفتاب کتاب مادر آفتاب از مجموعه 14 جلدی زندگی چهارده معصوم (ع) که با قلمی نو و شیوا به نگارش درآمده است. کتاب مادر آفتاب که نخستین شما...
مهر السادات معرک نژاد
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

قصه کودکانه شب آموزنده

کتاب باران بنفش 

کتاب باران بنفش، داستان به توپ بسته شدن حرم امام رضا علیه‌السلام است که سیدسعید هاشمی آن را به نگارش درآورده و تصویرگر آن مهدیه بادیه پیما است.

آنها مثل روزهای محرم، پرچم امام حسین(ع) را در دست گرفته بودند. مردم از هرجای خراسان به مشهد آمده بودند و لباس های محلیشان نشان میداد که اهل مشهد نیستند. زنها چادر و پوشیه به سر داشتند. مردها هم لباس بلند پیوشیده بودند و دستار بر سر داشتند.

برای دانلود کتاب الکترونیکی باران بنفش، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

باران بنفش

معرفی کتاب باران بنفش کتاب باران بنفش، داستان به توپ بسته شدن حرم امام رضا علیه السلام است که سیدسعید هاشمی آن را به نگارش درآورده و تصویرگر آن مهدیه ...
سیدسعید هاشمی
نویسنده
مهدیه بادیه پیما
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب گل ‌پیچک ریحانه

کتاب «گلِ ‌پیچک ریحانه» به قلم مریم عاطفی، از سوی انتشارات بیست‌و‌هفت بعثت منتشر شده است که زندگی‌نامه شهید غلامعلی پیچک را روایت می‌کند.

داستان کتاب «گلِ ‌پیچک ریحانه»، درباره ریحانه کوچولویی است که گل‌های پیچک خانه‌شان رو به خرابی است، به همین علت با مادرش در اینترنت درباره پیچک جست‌وجو می‌کنند که به شهید غلامعلی پیچک برمی‌خورند و داستان زندگی شهید پیچک را با هم می‌خوانند و در آخر تصمیم می‌گیرند که سر مزار شهید پیچک بروند.

10 تخفیف

گل پیچک ریحانه

معرفی کتاب گل پیچک ریحانه کتاب «گلِ پیچک ریحانه» به قلم مریم عاطفی، از سوی انتشارات بیست و هفت بعثت منتشر شده است که زندگی نامه شهید غلا...
مریم عاطفی
نویسنده
سمیرا سادات شفیعی
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *