دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

مسابقه کتاب زینت دوش نبی

مرداد 1402 . علی مهدوی

درباره مسابقه کتابخوانی کتاب زینت دوش نبی

مسابقه زینت دوش نبی با استفاده از این کتاب و با 200 میلیون ریال جایزه از 16 مرداد 1402 در حال برگزاری است. خرید کتاب زینت دوش نبی با تخفیف ویژه در فراکتاب امکان پذیر است و با خرید کتاب کد شرکت در مسابقه را دریافت می‌کنید و می‌توانید در مسابقه شرکت کنید.

روش شرکت در مسابقه زینت دوش نبی

برای جواب سوالات مسابقه زینت دوش نبی برچسب کدی که همراه کتاب برای شما ارسال شده است را همراه با پاسخ سوالات کتاب زینت دوش نبی طبق الگوی روی برگه سوالات پیامک کنید.

نکته: شماره گزینه های صحیح باید بدون فاصله و پشت سر هم درج شود.

به برندگان مسابقه کتاب زینت دوش نبی از طریق تماس تلفنی اطلاع داده می‌شود.

شماره تلفن همراه و کد یازده رقمی به عنوان شناسه شما در مسابقه محسوب می‌شود. در حفظ و نگهداری کد کوشا باشید.

 

معرفی کتاب زینت دوش نبی

کتاب زینت دوش نبی، 120 داستان از زندگی و زمانه امام حسین (علیه السلام) است. محمود سوری نویسنده کتاب تمامی این قصه‌ها را با استناد از منابع روایی اهل سنت نگاشته است. او بیان کرده در کودکی دو داستان از امام حسین (علیه السلام) را در کتابی خوانده که نویسنده‌اش سنی مذهب بوده و همین مساله باعث شده در جستجوی نام اباعبدالله به سراغ دیگر آثار برادران اهل تسنن برود. حاصل این پژوهش روایات‌ها و حکایت‌های جذابی بوده که هر کدام به نحوی مربوط به ایشان بودند.

مسابقه کتاب زینت دوش نبی

کتاب زینت دوش نبی

این کتاب نوشته محمود سوری مجموعه‌ای از داستانک‌هایی درباره امام حسین علیه السلام به روایت منابع کهن اهل سنت است.

خربد کتاب زینت دوش نبی

جوایز مسابقه

200 میلیون ریال جوایز نقدی به قید قرعه به کسانی که جواب سوالات کتاب زینت دوش نبی را به درستی ارسال کرده‌اند اهدا خواهد شد.

خلاصه کتاب زینت دوش نبی

بخش نخست کتاب با عنوان «سبزترین حیات» سه فصل دارد. عنوان فصل اول «فرزند مهر و ماه» است برگرفته از سخن ابا عبدالله که در شعری منسوب به ایشان پدر ارجمندش را «خورشید» و مادر گرامی‌اش را «ماه» خواند و فرمود: «وابی شَمْسُ وَامَى قَمَر» این فصل به داستان تولد و دوران کودکی امام حسین پرداخته است. فصل دوم با عنوان «آن اسوه ی عاشقان سرمست» به داستان‌هایی از سلوک معنوی و گفته‌های ارزشمند سید الشهداء نظر دارد. فصل سوم با عنوان «دست خدا در آستین» به سیره‌ی رفتاری و اجتماعی امام حسین (علیه السلام) در برخورد با مردمان روزگار خویش و کرامت‌های آن اسوه‌ی همیشه ی تاریخ پرداخته است که خود در سخنی گران مایه فرمود: «لکُمْ فِی أسوة: من براى شما سرمشقم.»

بخش دوم کتاب زینت دوش نبی با عنوان «سرخ ترین شهادت» سه فصل دارد: فصل اول با عنوان «غروب خورشید» ابتدا به پیش بینی شهادت فرزند پیامبر اکرم ﷺ و یاران شهیدش از سال‌های قبل پرداخته و بعد ماجرای روزهای منتهی به حماسه‌ی عاشورا را بررسی کرده است و با شهادت سید الشهداء پایان می‌یابد. عنوان فصل دوم «قصه ی ما به سر رسید» است که به بازتاب شهادت شهدای سرزمین کربلا و داستان‌های شگفت سر مبارک آن حضرت اشاره دارد. فصل پایانی کتاب هم با عنوان «فرجام قاتلان» به سرانجام بدعهدان و ستمگرانی پرداخته است که پسر فاطمه را به مسلخ عشق بُردند.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 3 میانگین: 3.3]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
محبوبه امیدی موحد
28 شهریور 1402

باسلام خیلی ممنونم که بابرگزاری این مسابقات باعث ایجادعلاقمندی بیشتر در دل محبین اهل بیت علیه السلام شده اید.وبنده واقعا به شرکت دراین مسابقات علاقمندم.چون علاقه ی خاصی به امام حسین علیه السلام وحضرت ابالفضل علیه السلام دارم.🙏باشد که به امید خداوند متعال از پیروان اهل بیت علیه السلام وادامه دهندگان واقعی راه ایشان باشیم.سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *