دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

مسابقه کتاب شنبه آرام

آبان 1402 . علی مهدوی

مسابقه کتاب شنبه آرام با استفاده از کتاب شنبه آرام که روایت زندگی دانشمند شهید محسن فخری زاده از کلام همسر او است برگزار می‌شود.

درباره مسابقه کتابخوانی شنبه آرام

مسابقه شنبه آرام با استفاده از این کتاب و به همت معاونت تبلیغات حرم مطهر امام رضا علیه السلام و با همکاری نشر حماسه یاران در پاییز 1402 برگزار شد. در بازه این مسابقه خرید کتاب الکترونیک با تخفیف 50 درصد در فراکتاب امکان پذیر بود.

مهلت شرکت در این مسابقه به اتمام رسید.

دانلود کتاب شنبه آرام

برای دریافت کتاب با تخفیف 50 درصد نرم افزار فراکتاب را نصب کنید و در آن کتاب را خریداری و دانلود نمایید.

15 تخفیف

شنبه آرام

کتاب شنبه آرام، روایت زندگی دانشمند شهید محسن فخری زاده از کلام همسر او است. در این کتاب از مردی خواهید خواند که گمنام و بی ادعا در مسیر علم و اعتلای ...
محمدمهدی بهداروند
نویسنده
مهدی قربانی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

معرفی کتاب شنبه آرام

ارزش زندگی انسان به واسطه ی هدف متعالی و خاطرات شیرین او برای رسیدن به آن است. پس از هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنانی که آمده بودند هستی مان را به غارت ببرند، یوسفان یعقوب زمان، مردانه در مقابل هجوم آنان ایستادند و تصویری از زیبایی و دلبری و عاطفه بر صفحات زرین کتاب تاریخ این مملکت کشیدند. آن دوران گرچه زود سپری شد و ما هنوز مست میِ جام آن پیر میکده‌ایم، اما آنچه ما را توان ایستادن و شِکوه نکردن از ماندن می دهد، حرف های از جنس آسمان آن مرد مسافر است.

او به ما سفارش کرد نگذارید پیش کسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند و ما امروز میراث این چنین عظیمی را در اختیار داریم. دفاع، فرهنگ و تاریخ، همزادان و همسایگان دیوار به دیواری هستند که همواره در کنار یکدیگر حضور داشتند. با پایان یافتن دوران دفاع هشت ساله که از بی نظیرترین دوره های تاریخی ملت نجیب و فهیم ایران بود، اراده ای بر نگارش این ایام برای ماندگاری آن سر برآورد، که «این جنگ یک گنج است» و باید کاری کرد که نسل جدید و نسل های بعد، از این ظرفیت، از این ذخیره ی عظیم و از این گنج تمام نشدنی استفاده ی روحی کنند، امید پیدا کنند و خودشان را بشناسند.

کتاب شنبه آرام در راستای همین اهداف نگاشته شده است و مسابقه کتاب شنبه آرام نیز گامی در این جهت است.

مسابقه کتابخوانی شنبه آرام

محورهای مسابقه کتابخوانی شنبه آرام

روش اول : پاسخ به سوالات کتاب

روش دوم: شما در این روش بایستی قسمتی از متن کتاب که برایتان جذاب است را برای دیگران خوانده و سپس فیلم آن را ارسال نمایید.

روش سوم: شمادر این روش بایستی طرح نوشتار جدید (داستانی و نمایشی) خود را با الهام از کتاب عکس گرفته و ارسال نمایید.

روش چهارم: شما در این روش بایستی طرح جدید (نقاشی ،خطاطی و…) خود را با الهام از کتاب عکس گرفته و ارسال نمایید.

روش شرکت در مسابقه کتاب شنبه آرام

برای شرکت در مسابقه در هر یک از روش ها به لینک ذیل مراجعه نمایید.

شرکت در مسابقه

جوایز مسابقه شنبه آرام

  • اسکان در زائرسرای رضوی همراه با خانواده
  • نگین انگشتری متبرک
  • تابلو فرش متبرک
  • و جوایز ارزنده دیگر

خلاصه کتاب شنبه آرام

نویسنده خلاصه ای از چگونگی به نگارش در آمدن کتاب شنبه آرام را در به قسمت به جای مقدمه این گونه آورده است:«هنوز داغ و غصه ی حاج قاسم در جای جای کشورمان تازه بود که در یک عصر جمعه، خبر شهادت دانشمند متعهد و مبارز هسته ای، جناب آقای دکتر محسن فخری زاده مهابادی به گوشمان رسید. آن روز با حاج حسین کاجی، راوی محترم و عزیز دفاع مقدس، در منزل شهیدان کارکوب زاده در خدمت مادر والامقامشان بودیم که پسرم حسین، تلفنی خبر ترور او را داد.

چقدر آن لحظات تلخ گذشت و خاطره ای حزن آور برایمان رقم زد! قرار شد برای این شهید عزیز کتابی در حد قدوقواره خودمان تهیه کنیم. برای این کار با افتخار اعلام آمادگی کردم. در اولین فرصت در منزل پدر شهید با خواهر و برادران شهید جلسه ای تشکیل شد و در جلسه دوم با حضور همسر مکرمه ی ایشان، خاطرات زیادی مطرح گردید.

متأسفانه به دلیل تألمات روحی و جسمی، پی گیری های بعدی متوقف شد و ادامه کار با کندی پیش رفت؛ تا اینکه در فرصت مغتنمی در منزل شهید، همسر ایشان به صورت مفصل خاطرات خود را بیان کرد و توانست بهترین برگ های زندگی و زمانه آن شهید عزیز را برای دوست داران مکتب جهاد و شهادت در کتاب آن عزیز سفر کرده مهیا نماید.»کتاب شنبه آرام با هفته فصل ماجرای شهادت و خاطرات شهید را روایت می‌کند.

متن کتاب شنبه آرام

گفتم: «محسن جان! دیر میای، بچه ها نگرانت هستن.» لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هر چی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو و ترامپ کمتر خواب راحت به چشمشون میاد، پس اجازه بده بیشتر کار کنم.» معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ نتانیاهو توئیت زدو برای یهودی ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از «شنبه آرام» در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری زاده.
آیا اسرائیل به «شنبه آرام» رسید…؟….حامد و محافظ ها، فوری پیکر غرق خون محسن را بردند. اولین جایی که می شد او را رساند، درمانگاه آبسرد بود. همه گریه می‎کردند و نمی دانستند چه باید بکنند. تمام وجودم شده بود دل شوره؛ سراسیمه دنبالشان می دویدم. در همان دویدن ها، از سوزش کف پایم تازه متوجه شدم کفش ندارم. مرجان که دستم را گرفته بود و حواسش حواسش بود زمین نیفتم، فورا کفشش را درآورد و داد به من. وقتی وارد اورژانس درمانگاه شدیم، پزشک ها و پرستارها که نمی دانستند چه کسی را آورده اند، به سراغمان آمدند. تیرها به کمر محسن خورده بود و نخاع او را قطع کرده بود. از شکل کمرش معلوم بود چه اتفاقی برایش رخ داده. کنارش ایستادم. فریاد می زدم: «به دادمون برسید! خونریزی شدید داره؛ تیرها به کمرش خورده.»

 

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *