دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

رمان های پرطرفدار

آبان 1401 . فراکتاب

تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که چرا رمان می‌خوانیم؟ چرا باید وقت خود را صرف خواندن داستان هموطنان و یا بیگانان کنیم؟ پاسخ این سوالات کاملا واضح است. به قول گفته ارسطو (فیلسوف و محقق یونان باستان)؛ «خواندن داستان نیاکان و همسایگان، موجب می‌شود تا یک عمر را هزاران بار زندگی کنیم.» مطالعه رمان نیز برای افزایش آگاهی از چالش‌های زندگی و آشنایی با شرایط مختلف افراد در اقصی نقاط جهان است. در این مقاله سعی در معرفی رمان های پرطرفدار داریم.

فهرست مطالب

معرفی رمان

رمان، متنِ داستانیِ بلند(از لحاظ تعداد کلمات) و خلاقانه‌ای است که به زبان نثر نوشته می‌شود، و یکی از پرورش‌یافته‌ترین، نامی‌ترین و مهم‌ترین انواع ادبی مدرن است.

خودِ واژۀ رمان (به فرانسوی: roman) اصالتی فرانسوی دارد و از این زبان، وارد زبان فارسی شده است که دارای پیچیدگی‌های ویژۀ خود است و محصولی مرکب از تجربه و تخیل انسانیِ نویسنده است. رمان در زبان فارسی، مترادف نوول در زبان انگلیسی است. نوول به معنی نو، جدید، بدیع، رمان، داستان‌های کوتاه، کتاب داستان و داستان عشقی کوتاه آمده‌است. علت وارد شدن کلمه رمان به جای کلمه نوول به زبان فارسی را می‌توان در نزدیکی بیشتر ایرانیان متجدد و واردکننده محصولات فرهنگی به ایران، به زبان فرانسه دانست.

رمان های پرطرفدار

رمان نویسی در 2 قرن اخیر، تبدیل به برترین شکل و ژانر ادبی تبدیل شده است. از سویی این شاخه از ادبیات، توانسته به خوبی نیاز بسیاری از علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات را تامین کند. در حوزه رمان‌های خارجی، شاید بتوان آثار برجسته مختلفی را نام برد که در گذر زمان و با رویکردهای سیاسی، اجتماعی و یا عاشقانه خلق شده‌اند.
در بین رمان های خارجی، حتی آثاری را می‌یابید که بعنوان سرلوحه انقلاب‌ها و تغییرات قرن اخیر مورد مطالعه قرار می‌گیرند. رمان‌هایی که علاوه بر بازگو نمودن اهداف والای یک جامعه، نحوه سقوط و انحطاط جوامع مدعی حقوق بشر را نیز به رشته تحریر در می‌آورند. در ادامه قصد داریم بیشتر رمان‌هایی را به شما معرفی کنیم که در حوزه‌های رمان پرطرفدار سیاسی، اجتماعی و عاشقانه، چهره یک انسان کامل را ترسیم می‌کنند و به ما و شما مسیر زندگی را نشان می‌دهند.

دانلود رایگان رمان قمارباز

قمارباز نخستین ترجمۀ جلال آل احمد است از زبان فرانسه؛ و مال پاییز سال  ١٣٢٧ . جلال در آن موقع بیست و پنج ساله است. دو سه سالی است که از تحصیل رشتۀ ادبیات فارسی دانشگاه تهران فراغت یافته و دو سالی است که در دبیرستان شرف تهران، دبیر ادبیات است (با حقوق ماهانه‌ای کم‌تر از دویست تومان!)

رمان قمارباز

رمان قمارباز

توضیحات

دانلود رایگان کتاب قمارباز

دانلود رایگان رمان مدیر مدرسه

رمان مدیر مدرسه داستان معلمی است که از شغلش خسته شده و برای داشتن درآمد و آسودگی بیشتر با رشوه و راهکار‌های فاسد می‌خواهد مدیر مدرسه بشود، ولی نمی‌داند چه اتفاقاتی خواهد افتاد. سرانجام مدیر مدرسه‌ای با هفت معلم، یک ناظم و دویست و پنجاه دانش‌آموز می‌شود، وقتی به خودش می‌آید، خود را میان انسان‌ها و درگیری‌هایشان پیدا می‌کند. او تمام انرژی خود را برای اداره‌ی بهتر و کاهش کمبود‌ها می‌کند، ولی چیزی بهبود پیدا نمی‌کند، پس تصمیم به استعفا می‌گیرد…

کتاب مدیر مدرسه اثر جلال آل احمد است که در سال ۱۳۳۷ منتشر شده است که به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین آثار او است، نویسنده‌ای که واقعیت‌های زندگی را می‌گوید و نظام آموزشی ایران قبل از انقلاب را توضیح می‌دهد و نقد می‌کند. او درباره‌ی تمام موضوعات دولتی صحبت کرده، او می‌گوید که قدرت پول و رشوه‌گیری چقدر در تصمیمات دولتی زمان شاه تاثیر داشته است، در میان این داستان‌ها نقدی بسیار جدی از انسان‌های مذهب‌نما کرده و سپس به مهاجر‌های خارجی انتقاد می‌کند.

رمان مدیر مدرسه

رمان مدیر مدرسه

کتاب مدیر مدرسه یکی از بهترین آثار جلال آل احمد نظام آموزشی ایران قبل از انقلاب را توضیح می‌دهد و نقد می‌کند.

رمان رایگان مدیر مدرسه

دانلود رایگان رمان بادبادک باز

قهرمان داستان کودکی افغان بنام امیر از قوم پشتون واز طبقه مرفه قبل از ظهور طالبان است که با حسن کودک نوکر خانه زاد پدرش که شیعه واز قومیت هزاره است قد کشیده اند. دوستی عمیق و کودکانه امیر گاهی آلوده به خودخواهی ناشی قوم مرکز بینی است، هرچه باشد حسن شیعه وهزاره ای است و دوستی با اوبرای امیرتمسخر همسن و سال های پشتونش را به همراه دارد. اما شخصیت مقابل قهرمان داستان یعنی حسن کودکی است که فرودستی خود را قبول کرده اما محبتش به امیر و تعصب و یاری اش نسبت به او خالصانه است و این محبت ووفاداری در جریان درگیری برای پس گرفتن بادبادک امیر از چنگ پسران شرور همسایه شان با فداکاری پسرک هزاره ای و خیانت پسرک پشتون و نهایتا آزار جنسی هزاره‌ای توسط پسرک شر دورگه همسایه به اوج خود میرسد.

این پشت کردن امیر به دوست تمام عیار خود گناه نابخشودنی است که در سراسر داستان و گذشت سالیان و حتی دور شدن و هجرت ناخواسته از افغانستان گلوی امیر را فشار می دهد. مسئله بزرگ امیر پس از سال‌ها اقامت در آمریکا اورا وامی دارد تا امنیت و آرامش و خانواده را رها کند به به قلب آتش و خون، به سرزمین ویران شده و رعب آور تحت تسلط طالبان جهت نجات فرزند حسن که ازقضا در بحبوحه بحران این کشور به خاطر حراست از عمارت اربابش کشته شده برگردد و قصور بزرگ خود را برای همیشه با نجات فرزند حسن جبران کند.

رمان بادبادک باز

رمان بادبادک باز

بادبادک باز اولین رمان نویسنده افغان خالد حسینی است که جایزه کتاب سال نیویورک در 2003 برای وی به ارمغان آورده است.

دانلود رمان بادبادک باز

دانلود رایگان رمان قلعه حیوانات

رمان قلعه حیوانات اثری از جورج اورول یکی از رمان های پرطرفدار رایگان است که درونمایه سیاسی اجتماعی دارد.

کتاب قلعه حیوانات در قالب رمان درباره ی مزرعه ای است که حیوانات آن بخاطر ظلم آدم ها به خود با راهنمایی خوک پیری آقای جونز را بیرون می کنند و اداره ی مزرعه به دست خوک ها می افتد. اما رفته رفته مزرعه دوباره به حالت قبل خود بر می گردد.

نویسنده در داستان قلعه ی حیوانات به زیبایی تصویر قشر حاکم و قشر ضعیف و زیردستان را ترسیم می کند و هر یک از شخصیت ها نشانگر انسان های مختلف از طبقات مختلف جامعه می باشند.

رمان قلعه حیوانات

رمان قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول، به‌طور غیر مستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق در طول جنگ جهانی دوم دارد.

دانلود رمان قلعه حیوانات

رمان های پرطرفدار خارجی

در دسته رمان خارجی در فراکتاب رمانهای پرطرفدار بیشماری وجود دارد که در این بخش از مقاله گلچینی از رمان های خارجی پرطرفدار را معرفی می‌کنیم.

کتابخانه نیمه شب

موضوع کتاب کتابخانه نیمه شب با عنوان اصلی midnight library در مورد دختری است که با ورود به یک کتابخانه اسرارآمیز زندگی اش تغییر می کند. حقیقت این است که ما نمی توانیم همه انتخاب هایمان را زندگی کنیم مثلا اگر تصمیم گرفتیم به مسافرت برویم دیگر نمی توانیم در خانه باشیم و حق انتخاب یک زندگی را داریم. حالا شما اگر می توانستید به این کتابخانه بروید چه کار می کردید؟

رمان کتابخانه نیمه شب

کتاب کتابخانه نیمه شب

تا آخر داستان نورا زندگی‌های بسیاری را امتحان می‌کند. نورا آن‌قدر زندگی‌های مختلفی را امتحان می‌کند که در آخر متوجه می‌شود بهترین کتابی که او می‌تواند انتخاب کند کتاب زندگی خودش است.

خرید رمان کتابخانه نیمه شب

رمان بینوایان

رمان جذاب و پرطرفدار بینوایان، اثر ویکتور هوگو نویسنده فرانسوی است که شاهکار ادبی در دنیا است. بینوایان سیر داستانی بر اساس بررسی ماهیت قانون و اجرای حکم در دوران قرن 18 می‌باشد. این رمان در راستای بیان داستانش، گریزی بر تاریخ و حتی معماری نیز میزند. این کتاب برای جامعه شناسی نیز نظرات متعددی دارد.
شخصیت اصلی کتاب، ژال والژان است که به یک مهمان‌خانه می‌رود و به دلیل وجود نشانه زرد رنگ روی کارت ملی‌اش که بیانگیر دوره محکویمت اجباری بوده‌؛ موفق به کرایه اتاق نمی‌شود. او به اسقف دینی پناه می‌برد و در آنجا شمعدان نقره را می‌دزد ولی تا گرفتار پلیس می‌شود‌، کشیش طرفداری‌اش را می‌کند و منکر قضیه دزدی می‌شوند.

از سوی دیگر، شاهد عینی داستان، کوزت است که بدلیل شکل گیری ارتباطات عاطفی بین او و ژال والژان، در طی داستان، تجاربی عاشقانه را با هم تجربه می‌کنند. ژال والژان به مرور نسبت به کوزت، احساس تعهد نموده و عشق این دو عمیق‌تر می‌گردد. البته داستان به همینجا ختم نمی‌شود و این دو مراحل سختی را باید در کنار یکدیگر بگذرانند.
این کتاب را به افرادی توصیه می‌کنیم که بدنبال داستان‌های هیجان‌انگیز و جذاب هستد. داستان‌هایی که علاوه بر بازگو نمودن واقعیت، داستانی پرفراز و نشیب دارند.

بینوایان

خرید رمان بینوایان

بینوایان، اثر ویکتور هوگو نویسنده فرانسوی است که شاهکار ادبی در دنیا است.

خرید رمان بینوایان

رمان بیگانه

«بیگانه» اولین رمان «آلبر کامو»، نویسنده ی بزرگ فرانسوی است که با ترجمه ی عالی و روان «جلال آل احمد» تحسین همگان را برانگیخته است. «کامو» در این اثر به شیوه ای هنرمندانه، فلسفه ی اگزیستانسیالیسم را با استخوان بندی محکمی مبنی بر نگاه پوچ گرایانه ی او به جهان، به تصویر کشیده است.

رمان بیگانه

کتاب بیگانه

این داستان که به شیوه اول شخص و از دید یک شخصیت بی تفاوت و بی احساس به نام «مورسو» روایت می شود، سعی می کند انزوا طلبی را در قامت یک فرد به نمایش بگذارد.

دانلود رمان بیگانه

قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات، داستانی هیجان انگیز و شجاعانه از جورج اورول است. گروهی شجاع از حیوانات اهلی طی یک اقدام آرمان گرایانه و انقلابی، اداره مزرعه را به دست می گیرند تا برابری، رفاه و عدالت را در آن برقرار سازند.

اینبار خوک های مزرعه دست به کار شده و رهبری این جنبش را به دست گرفته اند. اما باز هم طبق روال همیشه گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون ناخواسته راه صاحب سابق مزرعه را پیش گرفته و از باقی حیوانات سوء استفاده می کنند.

قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات

در کتاب قلعه حیوانات (Animal farm)، شاهد این اتفاقات جالب هستیم. اما با وجود این انقلاب عظیم و شجاعانه، زندگی سایر حیوانات تا آن جا که یادشان بود همان بود که همیشه بود.

دانلود رمان قلعه حیوانات

رمان کوری

کتاب کوری یک رمان خاص از ژوزه ساراماگو است؛ یک اثر تمثیلی، بیرون از حصار زمان و مکان، یک رمان معترضانه اجتماعی – سیاسی، که آشفتگی اجتماع و انسان های سردرگم را در دایره ی افکار خویش و مناسبات اجتماعی به تصویر می کشد. ساراماگو تاکید بر این حقیقت دارد که اعمال انسانی در «موقعیت» معنا می شود و ملاک مطلقی برای قضاوت وجود ندارد. زیرا موقعیت انسان ثابت نیست و در تحول دائمی است.

رمان کوری

کتاب کوری

در رمان کوری (Blindness) ژوزه ساراماگو (Jose Saramago) برای شخصیت ها اسم انتخاب نکرده است. با این وجود پیچیدگی در رمان ایجاد نشده و خواننده به راحتی می تواند با شخصیت های رمان ارتباط ذهنی برقرار کند.

دانلود رمان کوری

رمان خانه عنکبوت
دانلود مجموعه رمان خانه عنکبوت

مجموعه رمان خانه عنکبوت پنج جلدی، روایت داستانی جوانان میهن پرست جهان عرب است که ایستادگی شان، شکست ناپذیری سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونستی را به افسانه ای بی اساس بدل کرده و سست بودن این خانه را در مقابل دیده گان جهانیان به تصویر کشیده است و البته نشانه ای است بر پیروزی حتمی و نزدیک جوانان غیور و مؤمن جهان اسلام در برابر جنود شیطان. کتاب شکار شکارچی (جلد اول) روایت داستان‌های واقعی از رخنه اطلاعاتی در رژیم صهیونیستی است.

  خانه عنکبوت  

رمان قمار باز

شاید باورتان نشود، اما کتاب قمار باز، اتفاقات ناخوش‌آیند داستایفسکی است. در این کتاب شما می‌آموزید که زندگی برپایه شانس، تا چه میزان می‌تواند روح و روان شما را پایمال کند. قمار باز از آثار برجسته داستایفسکی بوده و در تاکنون به بیش از 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

آلکسی ایوانوویچ راوی قصه، نجیب زاده و آموزگار است. او در خانه‌ی ژنرال به عنوان معلم نوه‌های او استخدام شده است. این کتاب روایتگر عشق جنون آمیز آلکسی با پولینا‌، دختر خوانده ژنرال است. در این نوشته، زندگی از نظر نویسنده یک بازی قمار است که انسان را مجبور به انتخاب نموده است. اینکه آیا این انتخابات درست است یا غلط در دست بشریت نیست.
البته منتقدین نظرات متفاوتی نسبت به این رویکرد فکری کتاب قمار باز دارند. اما آنچه که قطعی است، استقبال بی‌بدیل خوانندگان کتب رمان از این اثر ارزشمند است. شما هم اگر دوست دارید با این نوع از تفکر آشنا شوید و یا از مطالعه آن لذت می‌برید،ريال توصیه می‌کنیم کتاب قمار باز را تهیه نمایید.

رمان قمارباز

کتاب قمارباز

کتاب قمارباز، یکی از برجسته ترین آثار فئودور داستایوفسکی است که در سن ۴۵ سالگی وی، تنها در مدت ۲۶ روز و با استخدام تندنویسی به نام «آنا» و با انگیزه ی خلاصی از مضیقه ی مالی که در آن گرفتار آمده بود، نگاشته شده است. این اثر ۲۶ روزه به خوبی نشان دهنده ی نبوغ داستایوفسکی است.

دانلود رمان قمارباز

رمان های جاویدان جهان

رمان های جاویدان جهان، به راستی همانند نام‌شان در جهان جاویدانند؛ کتاب ‌هایی با نویسندگانی بزرگ، مضامینی خواندنی و مانا که با طراحی‌های خلاقانه نشر افق، به شدت مورد توجه مخاطبین ادبیات و رمان خارجی قرار گرفته‌اند. در این مطلب به بررسی و معرفی این مجموعه کتاب‌ها از نشر افق پرداخته‌ایم.

رمان های جاویدان جهان

این مجموعه شامل 23 جلد کتاب از نویسندگان خارجی و نامداری همچون ژول ورن، مارک تواین، جک لندن، هریت بیچر استو و… می‌باشد. این کتاب‌ها دارای جلد سخت، قطع‌های جیبی و معمولا حجیم‌اند.

در توصیف داستان‌ها و قلم هر یک از نویسندگان این مجموعه، تا ساعت‌ها می‌توان سخن گفت. داستان‌هایی که علاوه بر سرگرم کردن‌مان، ما را به سفری می‌برند که در آن می‌توان به جای ده‌ها نفر زندگی کرد. از کودکی 7 ساله گرفته تا پیرمردی 70 ساله؛ در فقر و ثروتمندی، در کاخ و کوخ، در میان دوستان و در تنهایی، در سفرهای ماجراجویانه و یا در زندان‌های تاریک.

رمان های عاشقانه

در فراکتاب تعداد زیادی از رمان های عاشقانه پرطرفدار ایرانی و خارجی نیز منتشر شده است که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کتاب یادت باشد

یادت باشد، رمانی است عاشقانه درباره شهید مدافع حرمی که در پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت، پاییز سال ۹۱ عقد کرد، پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و در پاییز سال ۹۴ به شهادت رسید. کتاب یادت باشد، عاشقانه ای است بی نظیر از زندگی مشترک شهید سیاهکالی مرادی, از شهدای مدافع حرم استان قزوین به روایت همسر ایشان. این رمان به عنوان رمان های عاشقانه پرطرفدار ایرانی معرفی می‌گردد.

یادت باشه

کتاب یادت باشه

شخصیت های اصلی رمان عاشقانه یادت باشه مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند.

دانلود کتاب یادت باشد

شب صورتی

در معرفی رمان های عاشقانه پرطرفدار کتاب‌های مظفرسالاری حتما جایگاه ویژه‌ای دارند و شب صورتی یکی از این کتاب‌هاست. کتاب شب صورتی از مظفرسالاری به داستان مدیریت عشق توسط یک نوجوان می‌پردازد، نوجوانی که در شهر یزد عاشق می شود و پیرمردی به کمک او می آید.

در کتاب شب صورتی قهرمان داستان ما تفاوت ویژه‌ای با قهرمانان این قصه‌ها دارد شاید این اولین بار است که پسری بی‌آنکه حتی به دوستی با دختر مورد علاقه اش فکر کند عاشق و واله شده باشد.

هیچ خیال باطلی در ذهن سینا نیست. او فقط یک خواسته دارد «نگین» به او برسد هرچند سال که می‌خواهد طول بکشد. هرچه قدر که می‌خواهد دور باشند. هرچه می‌شود بشود فقط نگین سهم دیگری نشود.

داستان کتاب در شهر یزد اتفاق می‌افتد و نویسنده کتاب(مظفرسالاری) در این رمان نیز مانند کتاب رویای نیمه شب، نگاه مهدوی خود را حفظ کرده و در اختتامیه کتاب به نیمه شعبان و شخص امام زمان (عج) توجه دارد.

رمان شب صورتی

کتاب شب صورتی

کتاب شب صورتی حال و هوای نوجوانی عاشق را بیان می‌کند که در شهر یزد به دختری به نام نگین دل میبندد.

دانلود رمان شب صورتی

من پیش از تو

«من پیش از تو» رمانی است عاشقانه از «جوجو مویز» نویسنده ی بریتانیایی که نخستین بار در ۵ ژانویه۲۰۱۲ چاپ و ادامه ای بر آن به نام «پس از تو» توسط همین نویسنده – تنها کسی که تا به حال توانسته دو بار جایزه ی انجمن رمان نویسان رمانتیک را دریافت کند – در سال 2015 منتشر شد.

رمان من پیش از تو

کتاب من پیش از تو

این کتاب که در سال 2016 و پس از بازخوردهای مثبت بسیار، دستمایه ی اقتباس سینمایی نیز قرار گرفت، نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است

دانلود رمان من پیش از تو

ماه عسل در پاریس

رمان «ماه عسل در پاریس» نوشته جوجو مویز نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی است. جوجو مویز تاکنون برنده دو جایزه رمان نویسی در سبک عاشقانه شده و خالق رمان های پرفروش «من پیش از تو» و «من پس از تو» است.

جوجو مویز را می توان یک رمان نویس با قدرت بالای به تصویر کشیدن احساسات عاطفی دانست و شاید از همین جهت است که تمام آثار او با فروش بالایی همراه بوده است.

رمان ماه عسل در پاریس

کتاب ماه عسل در پاریس

جوجو مویز در کتاب «ماه عسل در پاریس» همچون دیگر شاهکار پرفروش خود، کتاب «دختری که رهایش کردی» ماجرای زندگی عاشقانه دو زوج جوان را در خلال دهه ها به هم پیوند می دهد.

دانلود رمان ماه عسل در پاریس

رمان نامیرا

بدون تردید از زیباترین داستان هایی است که در وصف واقعه عاشورا و شناخت مردم کوفه به رشته تحریر درآمده است.

بیش از هر چیز اسم کتاب است که خواننده را مشغول می کند؛ ابتدا به ذهن می رسد «نامیرا» فقط اسمی هنری است که برای جلب مخاطب انتخاب شده و یا ناشر و نویسنده خواسته اند ابهام داستان را زیاد کنند. اما کتاب را که تا انتها بخوانی معلوم می شود «نامیرا» ریشه در مفهوم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می گوید پهنه ی سرزمین کربلا به اندازه ی کل زمین وسعت پیدا کرده و عاشورا همیشه نمیراست.

رمان نامیرا

کتاب نامیرا

این اثر درباره دختر و پسری جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین (ع) و یزید تردید دارند؛ در ادامه داستان، این دو جوان طی استدلال های مختلف به حقانیت امام حسین (ع) پی می برند.

خرید رمان نامیرا

رمان رویای نیمه شب

کتاب رویای نیمه شب روایت داستانی عاشقانه مذهبی، در مورد دلدادگی پسری اهل سنت به دختری شیعه است. نویسنده کتاب رویای نیمه شب، مظفر سالاری است. او در این داستان موانع و مشکلات تلخ و شیرین رسیدن این دو جوان به هم را به تصویر می کشد و به بیان دغدغه های دو جوان از دو مذهب مختلف که ریشه ای تاریخی دارد می پردازد.
شخصیت اصلی این داستان پسری به نام هاشم است که تحت کفالت پدربزرگ خود است. پدر بزرگ هاشم که ابونعیم زرگر نام دارد، که یک تاجر بزرگ جواهرات است و دوستی به نام ابوراجح حمامی دارد که هاشم دلداده دختر او یعنی ریحانه شده است.

رمان رویای نیمه شب

کتاب رویای نیمه شب

شخصیت اصلی این داستان پسری به نام هاشم است که تحت کفالت پدربزرگ خود است. پدر بزرگ هاشم که ابونعیم زرگر نام دارد، که یک تاجر بزرگ جواهرات است و دوستی به نام ابوراجح حمامی دارد که هاشم دلداده دختر او یعنی ریحانه شده است.

خرید کتاب رویای نیمه شب

مجموعه رمان عاشقانه کلاسیک

مجموعه رمان عاشقانه کلاسیک، نام مجموعه‌ای هفده جلدی و متشکل از 15 رمان خارجی عاشقانه است که توسط نشر افق به چاپ رسیده؛ رمان‌هایی که هرکس می‌بایست حداقل یک‌بار آنها را خوانده باشد و مستقل از زمان انتشار آن‌ها، متعلق به همه زمان‌هاست و با گذشت زمان کهنه نشده‌اند.

این کتاب‌ها مملو از زیبایی کلام و معنا هستند و خواننده در آن‌ها فضای عشق را لمس می‌کند. در این مطلب به بررسی مجموعه رمان های عاشقانه کلاسیک نشر افق پرداخته شده است. اگر قصد خرید رمان های عاشقانه های کلاسیک نشر افق را دارید، با ما همراه باشید.

دانلود رمان عاشقانه

عشق جزئی جدایی‌ناپذیر از ادبیات کلاسیک است. نشر افق، اقدام به انتشار برخی از برترین کتاب‌های ادبیات کلاسیک با مضمون عشق کرده و مجموعه رمان‌های عاشقانه کلاسیک را منتشر نموده است. رمان های عاشقانه کلاسیک نشر افق، با هفده کتاب در قطع جیبی و ظاهری شبیه به هم منتشر شده است. کتاب‌های این مجموعه شامل موارد زیر هستن:

کتاب رؤیا نوشته امیل زولا
کتاب مادام کاملیا نوشته الکساندر دوما (پسر)
کتاب دشمن عزیز نوشته جین وبستر
کتاب مرد کوچک نوشته آلفونس دوده
کتاب قصر آبی نوشته لوسی ماد مونتگمری
کتاب اِما نوشته جین آستین
کتاب اوژنی گرانده نوشته اونوره دو بالزاک
کتاب دزیره در دو جلد نوشته آن‌ماری سلینکو
کتاب عقل و احساس نوشته جین آستین
کتاب بلندی‌های بادگیر نوشته امیلی برونته
کتاب ربکا نوشته دافنه دوموریه
کتاب غرور و تعصب نوشته جین آستین
کتاب جین ایر در دو جلد نوشته شارلوت برونته
کتاب بابا لنگ‌دراز نوشته جین وبستر
کتاب زنان کوچک نوشته لوییزا می‌آلکوت
هرکدام از این کتابها در برهه‌ای از تاریخ رخ داده‌اند و ازاین‌رو، تعاریفی تاریخی، فلسفی و فرهنگی در آنها نهفته است. مطالعه این کتاب‌ها در طول زمان، تأثیرات به سزایی در زندگی افراد داشته است. اگر قصد خرید آنلاین عاشقانه های کلاسیک افق را دارید، کتابانه انتخاب مناسبی برای شما است.

  عاشقانه های کلاسیک  

رمان پرطرفدار ایرانی

داستان‌گویی از دیرباز در ایران وجود داشته و در آثار مختلفی همچون شاهنامه، این نوع نگارش به وضوح دیده می‌شود. بدلیل ماندگاری نظم (شعر) در ذهن مخاطبین، بیشتر عرفا و نویسندگان ایران باستان، آثار خود را همچون شعر می‌سروده‌اند. در قرن اخیر نیز بدلیل افزایش تمایل خوانندگان ایرانی به آثار نثر، ادبیات فارسی، دستخوش تغییراتی شگرف شده است.

نویسندگان ایرانی، به خوبی توانسته‌اند با الگو برداری از آثار موفق خارجی موجود در ایران، نیاز نسل جدید را پیش‌بینی نموده و رمان های پرطرفدار ایرانی خود را در راستای همین نیاز منتشر کنند. البته همچون آثار خارجی، رمان ایرانی پرطرفدار برای تمامی سلیقه‌ها وجود ندارند و محدود به ژانر و یا داستانی خاص نمی‌شوند.
در ادامه بیشتر به معرفی رمان های پرطرفدار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نوشته شده در ایران که مورد استقبال قرار گرفته است، اشاره کرده‌ایم.

کهکشان نیستی

با خواندن کتاب کهکشان نیستی، تجربه بسیار نابی را حس خواهید کرد. در این گونه کتاب ها که موضوعش شخصیت‌های الگو و بزرگان دین است، خواننده در فضای داستان دائم این چالش را دارد که کدام قسمت کتاب واقعیت و کدام قسمت کتاب حاصل ذهن نویسنده است.

با کتاب کهکشان نیستی این بار کتابی را به دست می گیرید که هم رمان است، هم مستندی تاریخی؛ هم می‌توانید از سیر داستانی و قلم گیرا و جذاب نویسنده لذت ببرید، هم مطمئن باشید که با کمک مآخذ و مستندات کتاب پی خواهید برد کدام قسمت‌های کتاب واقعی و کدام بخش‌ها زاییده ذهن نویسنده است.

کهکشان نیستی

رمان کهکشان نیستی

کهکشان نیستی داستانی است براساس زندگی «سید علی قاضی طباطبایی»، از عرفا و اساتید اخلاق حوزه علمیه نجف در قرن چهاردهم قمری که بیش از تبحرش در فقه و تفسیر، به‌خاطر بعد عرفانی شخصیتش مشهور است.

خرید کهکشان نیستی

کتاب ارتداد

کتاب ارتداد وحید یامین پور، رمان عجیبی است که نویسنده کتاب با تخیل خودش تاریخ را تغییر می دهد. در رمان ارتداد داستان با یک فرض محال آغاز شده است. 22 بهمن 57 است و انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده.
امام بازداشت شده اند و…  وحید یامین پور در رمان ارتداد به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند.

کتاب ارتداد

رمان ارتداد

در کتاب ارتداد، داستان از اوج شروع می شود و خواننده از شنیدن خبری شوکه می شود، او ما را به 22 بهمن 57 برده اما نه آن 22 بهمنی که انقلاب پیروز شد!

دانلود کتاب ارتداد

مرا با خودت ببر

حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده توانمند کشورمان کتاب مرا با خودت ببر را پس از کتاب‌های موفق دعبل و زلفا، رویای نیمه شب و شب صورتی به رشته تحریر درآوره است. این کتاب در عصر امام جواد علیه السلام و هنگامی که مامون خلیفه عباسیان است جریان دارد و نویسنده برای دقت در تصویرگری آن زمان تحقیقات فراوان بیش از یکساله را به جان خریده است.

رمان مرا با خودت ببر با داستانی عاشقانه شخصیتی بزرگ از عالم تشیع را به تصویر می‌کشد و در نهایت نویسنده برای اتمام ماموریت خود کتاب را به ابن سکیت تقدیم می‌کند.

رمان مرا با خودت ببر

کتاب مرا با خودت ببر

رمان مرا با خودت ببر در فراکتاب در سه قالب الکترونیک، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

دانلود رمان مرا با خودت ببر

مجموعه رمان جاده جنگ

کتاب جاده جنگ به قلم منصور انوری طولانی‌ترین رمان ایرانی است که موفق به کسب جایزه جلال آل احمد شده است. منصور انوری نویسنده رمان جاده جنگ تنها کسی است که توانسته جایزه جلال 110 سکه‌ای را در ادبیات داستانی ایران دریافت کند.

دانلود مجموعه رمان جاده جنگ

جادهٔ جنگ یک رمان ۱۲ جلدی نوشته منصور انوری نویسنده ایرانی است که در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت انتشارات سوره مهر منتشر شد. داستان این کتاب از روز ۳ شهریور ۱۳۲۰ که موجب اشغال ایران در جنگ جهانی دوم شد، شروع می‌شود و تا جنگ ایران و عراق ادامه می‌یابد.

  دانلود مجموعه رمان جاده جنگ  

کارخانه اسلحه سازی

کتاب کارخانه اسلحه سازی داوود داله اثر محمد رضا شرفی خبوشان است. این رمان درباره‌ی شخصیت نوجوانی به اسم داوود داله است که این فرد تعداد زیادی داله‌ (تیرکمان دو شاخه سنگی) دارد و کارش جمع آوری تیرکمان‌های سنگی است. این کتاب برای زمان جنگ تحمیلی بوده و داستان شیطنت‌های کودکان در زمان جنگ را به تصویر می‌کشد.
نویسنده در این رمان، گریزی کوتاه به حادثه تروریستی پرواز شماره 655 ایران ایر که در روز 12 تیر 1367 اتفاق افتاد، نیز زده است. اگر از مطالعه زندگی ایرانیان در خلال دوران جنگ تحمیلی و جانفشانی‌های رزمندگان لذت می‌برید، توصیه می‌کنیم حتما این کتاب را تهیه کنید.

خرید و دانلود کتاب کارخانه اسلحه سازی داوود داله

  کارخانه اسلحه سازی داوود داله  

 

 

خرید کتاب چشم هایش

چشم‌هایش اثر مرحوم بزرگ علوی و جزو بزرگترین آثار ادبی معاصر ایران است. این کتاب دارای داستانی عاشقانه با کمی چاشنی سیاسی است. در این رمان، شما داستان زنی اشراف زاده در دوران سلطنت رضا شاه را می‌خوانید که عاشق نقاش معروفی با نام ماکان می‌شود. اما ماکان رهبر تشکیلات زیرزمینی ضد حکومت شاه است.
در ادامه این داستان، اتفاقات متحیرکننده‌ای برای این رابطه می‌افتد. کتاب چشم‌هایش، در دسته رمان‌های جذاب ادبی معاصر جایی می‌گیرد و برخلاف نظر نسل جدید، می‌توانید داستانی سرگرم کننده برای این نسل باشد. اگر بدنبال ژانر رازآلود و داستانی هستید، توصیه می‌کنیم حتما کتاب چشم هایش از بزرگ علوی را مطالعه نمایید.

خرید کتاب چشمهایش

  خرید کتاب چشم هایش  

 

 

کتاب ترس و لرز

کتاب ترس و لرز نوشته‎ ی نویسنده ‎ی مشهور ایرانی غلامحسین ساعدی، شامل شش داستان کوتاه است که در تمام این قصه‎ ها شخصیت‎ های داستانی مشترک هستند، اما در هر قصه ماجرای متفاوتی رقم می‎ خورد. داستان ها در فضای روستایی از سواحل جنوبی ایران روایت می شوند.

رمان ترس و لرز

کتاب ترس و لرز

مجموعۀ داستانی ترس و لرز، شامل داستان هایی با اتفاقات جالب و انسان هایی با آگاهی کم است که این بار در ساحل دریا زندگی می کنند و در هر قصه حادثه ای از دریا قدم به آبادیشان می گذارد.

دانلود رمان ترس و لرز

نگاهی به رمان‌ های پرطرفدار عاشقانه

حس عشق از احساسات مشترک بین افراد یک جامعه است. حال آن‌که عشق دارای جنبه‌های متفاوتی همچون عشق به خانواده‌، تحصیل‌، شغل‌، عشق به دوستان‌ و عشق بین دختر و پسر و حتی عشق به خدا و… است.

در این مسیر، شما می‌توانید انواع رمان‌های عاشقانه ایرانی و خارجی برجسته را مشاهده نموده و پس از مطالعه بخش توضیحات هر کتاب، نسبت به خرید، دانلود و یا تهیه رایگان(مطالعه برخی از آثار، کاملا رایگان است!) اقدام نمایید. شما از طریق لینک ذیل، می‌توانید هم اکنون لیست رمان‌های عاشقانه در فراکتاب را ببینید:

 

  خرید انواع رمان های عاشقانه  

رمان های جدید پرطرفدار

رمان پر طرفدار ایرانی و خارجی و عاشقانه را در دسته رمان در فراکتاب ملاحظه بفرمایید. در فراکتاب کتاب ها در سه قالب چاپی، الکترونیک و صوتی عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با نصب نرم افزار فراکتاب قبل از خرید کتاب الکترونیک و صوتی آن را برای حدودا 10 دقیقه رایگان مرور کنید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 4 میانگین: 4.5]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *