دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

نقد کتاب عشق کافی نیست

دی 1402 . سمانه خوش انگشت

چرا عشق کافی نیست

عشق تجربه ای اعجازگونه و قدرتمند است. همیشه در اولین دیدارها، هر گفت و گو و هر لحظه ای که کنار همدیگر می گذرانیم، کاملاً درست و بی هیچ کم و کاستی به نظر می رسد، اما به مرور این جاذبه و شیفتگی، به یک رابطه معمولی تبدیل می شود و اون موقع است که ما با دشواری های شریک شدن زندگی خود با یک انسان رو به رو می شویم. هفته ها به ماه ها و ماه ها به سال ها مبدل می شوند و روزی از خود خواهیم پرسید: ” آیا این شخص برای من مناسب است؟” اینجاست این کلمه طلایی خودش را نشان می دهد “عشق کافی نیست“.

این کتاب نوشته مارک منسون و ترجمه سیمین محمدی است که توسط نشر میلکان روانه بازار شده است.

عشق هرگز کافی نیست

عشق کلمه‌ای است که در برای تعریف آن ابهامات زیادی وجود دارد و در واقع یک تعریف دقیق و فراگیر که همه به آن باور داشته باشند وجود ندارد؛ اما می‌توان فارغ از این گفت که عشق احساس عاطفی بسیار زیاد و شورانگیز نسبت به فرد دیگری است که بر اساس شابلون ذهنی و معیارهای ما آن فرد دوست داشتنی به نظر می‌آید. ولی آیا عشق می‌تواند تضمین کننده روابط ما باشد؟ این چیزی است که مارک منسون در این کتاب به آن پاسخ می‌دهد.

خلاصه کتاب عشق کافی نیست

شاید اگر فرد احساساتی و رمانتیکی باشید به این اعتقاد داشته باشید که صرفاً عشق می‌تواند برای یک رابطه موفق کافی باشد اما قرار است در این کتاب مارک منسون با منطق به ما نشان دهد که عشق یک شرط لازم است اما هرگز کافی نیست و فانتزی‌های عاشقانه غیر واقعی کمکی نمی‌کنند، خصوصاً اگر جنبه‌های دیگر زندگی ما درست نباشند.

ممکن است شما عاشق شوید اما این احساس ناسالم باشد. او در این کتاب تقسیم بندی انجام می‌دهد و می‌گوید که سالم و ناسالم بودن در مورد عشق نیز وجود دارد. البته تمام کتاب درباره عشق صحبت نمی‌کند. مارک منسون به این بهانه توصیه‌هایی هم در جهت رشد و توسعه فردی ارائه می‌دهد؛ و در واقع می‌توان گفت بیش از پرداختن به مسئله‌ای که در عنوان کتاب آورده است به جنبه های مختلف زندگی ورود کرده و در جهت رشد و بهتر شدن خواننده‌اش توصیه‌هایی در قالب این کتاب ارائه می‌کند؛ از مزایای ازدواج حرف می‌زند، از اینکه شادکامی چه طور به دست می‌آید، از شادی‌های ساده پر معنا و حتی از پول و ارزش آن.

10 تخفیف

عشق کافی نیست

کتاب عشق هرگز کافی نیست نوشته مارک منسون و ترجمه سیمین محمدی است که توسط نشر میلکان روانه بازار شده است. عشق هرگز کافی نیست خلاصه کتاب عشق کافی نیست ...
میلکان
ناشر
مارک منسن
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب عشق کافی نیست

نقد کتاب عشق کافی نیست

شاید بارهای از بزرگتر‌ها یا افرادی که تجربه‌ی بیشتری دارند و به اصطلاح چند پیراهن بیشتر از ما پاره کرده‌اند، شنیده‌ باشید که عشق کافی نیست. اگر رمانتیک و احساسی باشید، حتما از شنیدن چنین جمله‌ای ناراحت می‌شوید.

اما واقعیت این است که برای داشتن یک زندگی بهتر و یک رابطه‌ی موفق و عالی، عشق کافی نیست. بلکه لازم است مهارت‌های مختلفی را در خودمان پرورش بدهیم و چیزهای جدیدی یاد بگیریم.

مارک منسن در کتاب عشق کافی نیست، مقالات زیادی پیرامون داشتن یک زندگی بهتر نوشته است. موضوعاتی همچون خودشناسی، خودآگاهی، پیشرفت در کار و زندگی، شادکامی، سنجیدن زندگی خود با معیارهای درست، مهارت‌های مهم زندگی و…. را می‌توانید در این مقالات بخوانید

بخشی از متن کتاب

به یاد داشته باشید که تنها راهی که می‌توانید به طور کامل از عشق در زندگی لذت ببرید این است که تصمیم بگیرید به چیزی «مهم‌تر از عشق» در زندگی‌تان بپردازید.

می‌توانید در زندگی خود عاشق افراد زیادی شوید. می‌توانید عاشق افرادی شوید که برای‌تان مناسب‌اند یا مناسب نیستند. می‌توانید به شیوه‌های سالم و ناسالم عاشق شوید. می‌توانید در جوانی یا در ایام پیری عاشق شوید. عشق منحصر‌ به فرد نیست. عشق خاص نیست. عشق کمیاب نیست؛ اما عزت نفس این‌گونه است، و همچنین شأن و توانایی‌تان در اعتماد کردن. به طور بالقوه در طول زندگی‌تان، ممکن است عشق‌های زیادی داشته باشید؛ اما وقتی عزت نفس، شأن، یا توانایی‌تان در اعتماد کردن را از دست می‌دهید، به دست آوردن مجدد آن‌ها کار بسیار دشواری است.

عشق تجربه‌ای فوق‌العاده است. یکی از بزرگ‌ترین تجاربی است که زندگی به ما تقدیم می‌کند و چیزی است که همه باید آرزوی احساس‌کردن آن و لذت‌بردن از آن‌را داشته باشند؛ اما عشق مانند هر تجربه‌ی دیگری، ممکن است سالم یا ناسالم باشد. مانند هر تجربه‌ی دیگر، نباید اجازه بدهیم هویت‌مان یا اهداف زندگی‌مان را تعریف کند. نباید اجازه بدهیم نابودمان کند. نباید هویت و ارزش خودمان را قربانی‌اش کنیم؛ چون وقتی این کار را بکنیم، هم عشق را از دست می‌دهیم و هم خودمان را.

در زندگی، به چیزهایی بیش‌تر از عشق نیاز دارید. عشق عالی است، عشق ضروری است، عشق زیباست؛ اما عشق کافی نیست.

… به‌عنوان قاعده‌ای کلی، همه‌ی ما شدیداً به‌سمت پاداش‌های کوتاه‌مدت و ارزش عاطفی گرایش داریم. نسبت‌به باورهای قبلی و حفظ اعتبارمان هم تعصب داریم. نمی‌توانیم پاداش‌های بلندمدت را ببینیم؛ چراکه نادیده‌انگاشتن ترس‌ها و نگرانی‌های آنی‌مان دشوار است. احساسات ما را از دیدن حقایق محروم می‌کنند.

تصمیم‌گیری پیش‌فرض مان نیز باعث می‌شود ازنظر احساسی، برای‌مان بسیار سخت باشد که چیزی را که مدتی طولانی رویش کار کرده‌ایم رها کنیم یا فکر کنیم ممکن است این‌همه سال در اشتباه بوده باشیم.

حقیقت این است که همه‌ی ما سال‌ها در اشتباه بوده‌ایم. همه‌ی ما برآوردی غلط از ارزش‌های‌مان داشته‌ایم و تا زمانی که نپذیریم چقدر در گذشته اشتباه می‌کرده‌ایم، یاد نمی‌گیریم برای حرکت به‌سمت آینده، دربار‌ه‌ی ارزش‌های‌مان بهتر قضاوت کنیم.

متن کتاب عشق کافی نیست

 

متن عشق کافی نیست

خرید کتاب عشق کافی نیست

نسخه چاپی این کتاب را می‌توانید از وب سایت فراکتاب با تخفیف ویژه سفارش دهید.

جملات کتاب عشق کافی نیست

افکار منفی مانند باتلاق شنی هستند: هرچه بیش‌تر برای خلاصی از آن تقلا کنید، بیش‌تر در آن فرو می‌روید. «هیچ‌چیز در این دنیا مجانی نیست»؛ یعنی هر چیزی بهایی دارد، حتی اگر آن بها از اول به چشم نیاید. برای دستیابی به هرچیزی،‌ باید قید چیزِ دیگری را بزنید. «چیزهایی که تصاحب می‌کنید، درنهایت تصاحب‌تان می‌کنند.»

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *