دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

نویسنده کتاب سرباز روز نهم

مهر 1402 . فلاح

در ارتباط با نویسنده کتاب سرباز روز نهم باید گفت این کتاب روایتی از زندگی و زمانه‌ی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است که پژوهش و مصاحبه‌ی آن بر عهده‌ی محمدمهدی رحیمی، پریسا وزیرلو، فرزانه مردی و تدوین آن بر عهده‌ی نوید نوروزی و پریسا وزیرلو بوده و بازنویسی کتاب توسط نعیمه منتظری صورت گرفته است.

محمدمهدی رحیمی

محمدمهدی رحیمی کارگردان و مستندساز ساکن تهران، از جمله کسانی است که مسئولیت پژوهش و انجام مصاحبه‌ها در کتاب سرباز روز نهم را بر عهده داشته است. ایشان دارای مدرک تحصیلی کاردانی مدیریت فرهنگی می‌باشد.

نعیمه منتظری

نعیمه منتظری یکی دیگر از کسانی است که در گردآوری کتاب سرباز روز نهم نقش مهمی بر عهده داشته است. به نقل از خانم منتظری، تنها بازنویسی این اثر بر عهده‌ی ایشان بوده و پیش از آن پژوهش، مصاحبه و تدوین اثر را دیگر نویسندگان بر عهده‌ داشته‌اند. ایشان در خصوص انتخاب عنوان کتاب چنین بیان می‌دارند: «دلیل انتخاب این عنوان بر می‌گردد به نذری که مادر شهید در روز تاسوعا انجام می‌دهند. در واقع بیشتر از این اگر بخواهم توضیح دهم، داستان کتاب را باید شرح دهم که انشاالله مخاطبان کتاب را تهیه کرده و بخوانند و ضمن این‌که از مطالعه‌ی اثر لذت می‌برند به راز اسم کتاب هم پی ‌ببرند».

معرفی کتاب سرباز روز نهم

کتاب سرباز روز نهم زندگینامه‌ی جامع و کامل شهید مصطفی صدرزاده از شهدای شاخص دفاع از حرم است که از فرماندهان تیپ فاطمیون بود. این کتاب توانسته راویان بسیاری را گرد بیاورد که هر کدام در عرصه‌ای همراه با این شهید بودند و توانسته‌اند گوشه‌ای از سلوک معنوی و اخلاقی او را از نزدیک مشاهده کنند. از والدین و همسر شهید گرفته تا دوستانی که در پایگاه بسیج و بعدتر در دفاع از حرم با او همراه بوده‌اند، در این کتاب خاطرات خود را بیان نموده‌اند. استفاده از صوت‌های متعدد شهید در موقعیت‌های مختلف، سخنرانی او قبل از عملیات‌ها و خاطره‌گویی برای یارانش، هم‌چنین مصاحبه با برخی فرماندهان ایرانی جبهه‌ مقاومت که شاید برای اولین و آخرین بار فرصت گفت‌وگو با ایشان فراهم شده، از ویژگی‌های کتاب «سرباز روز نهم» است.

استفاده از صوت‌های متعدد شهید در موقعیت‌های مختلف، سخنرانی او قبل از عملیات‌ها و خاطره‌گویی برای یارانش، هم‌چنین مصاحبه با برخی فرماندهان ایرانی جبهه‌ی مقاومت که شاید برای اولین و آخرین بار فرصت گفت‌وگو با ایشان فراهم شده، از ویژگی‌های کتاب «سرباز روز نهم» است. در مقدمه‌ی این کتاب می‌خوانیم: کتاب پیش‌رو حاصل زندگی مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر شخصی است که می‌تواند در دوره‌ی حاضر، بی‌شک الگویی دست‌یافتنی باشد. او که از سال ۱۳۹۲ با ده‌ها ترفند پایش را به سوریه باز می‌کند، ظرف دو سال از چهره‌های محبوب و مؤثر مدافعان حرم می‌شود تا جایی که سردار شهید سلیمانی را به تمجید وا می‌دارد.

کتاب سرباز روز نهم

برشی از کتاب سرباز روز نهم

نوجوان‌هایی که با مصطفی بودند تفاوت سنی زیادی با او نداشتند و حدود شش هفت سال ازش کوچکتر بودند. اما مصطفی در قبال نوجوان‌ها احساس پدری داشت. مثل وقتی که فرزندی بزرگ می‌شود و پدرش لذت می‌برد، او هم همین حس را داشت. آخرین لذتی که من از بزرگ شدن نوجوان‌هایش دیدم، این بود که یک روز به خانه آمد و با ذوق گفت که بچه‌هایش پاسدار شدند، شغلشان مشخص شده و همه‌شان تحصیل کرده‌اند.

درباره شهید مصطفی صدرزاده

شهید مصطفی صدرزاده از جمله شهدای به نام دفاع از حرم زینبی است که حیات و شهادتش گره عجیبی با روز تاسوعا خورده است. او در چهارسالگی در روز تاسوعا با ماشینی تصادف می‌کند و مادر شهید او را نذر صاحب این روز می‌کند تا زنده بماند و خدمت ایشان را بکند. او در دوران دفاع از حرم نه بار به منطقه اعزام می‌شود و سرانجام در نهمین اعزام در روز تاسوعای حسینی به فیض شهادت می‌رسد. همان‌گونه که خودش هم‌نوا با یک مداح چند روز قبل‌تر به این قضیه که شهادتش در روز تاسوعا اتفاق می‌افتد، اشاره می‌کند. شهید صدرزاده و چند شهید و جانباز دیگر همگی محصول مسجد امیرالمؤمنین منطقه‌ی کهنز در شهر شهریار بودند.

مصطفی به عنوان فرمانده پایگاه امام روح‌الله کارهای فرهنگی بسیاری در آن منطقه انجام داد و باعث جذب و رشد کودکان و نوجوانان در محافل مذهبی شد. او با وجود مشکلات مالی و گرفتاری‌های دیگری که در زندگی شخصی داشت، فعالیت در بسیج و هیأت را دغدغه‌ی اصلی زندگی خود گذاشته بود و از وقت و مال خود عمدتا برای انجام امور فرهنگی استفاده می‌کرد. در جریان فتنه‌ی سال 88 نیز در دفاع از کیان انقلاب و رهبر توسط اغتشاشگران مجروح گشت. با آغاز جنگ سوریه او تمام تلاش خود را بر این گذاشت تا هر طور شده خودش را به این معرکه برساند و به دفاع از حریم اهل بیت بپردازد. در این راه چندین بار به شکل مخفیانه خودش را به سوریه رساند و حتی با گروه‌های عراقی و حزب‌الله همراه شد اما توسط نیروهای امنیتی به کشور بازگردانده شد.

سرانجام او با جعل هویت و تغییر زبان توانست خود را با نیروهای فاطمیون افغان همراه سازد و در آن‌جا شایستگی‌های نظامی خود را به نمایش گذاشت. مسئله‌ای که باعث شد به عنوان یک مجاهد تثبیت گردد و در اجرای چندین عملیات آزادسازی نقش محوری ایفا کند. او چندین بار از ناحیه سینه و پا مجروح گشت اما این مسائل مانع ادامه دادن راه نشد. سرانجام طبق پیش‌بینی‌اش در اول آبان سال ۹۴ در عملیات محرم در روز تاسوعا در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در حومه‌ی حلب با یک گلوله به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده شد.

تقریظ سرباز روز نهم

متن تقریظ سرباز روز نهم که توسط رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب نگاشته شده است، به شرح زیر است:

“بسمه تعالی”

پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب اسم تو مصطفاست

پی دی اف کتاب سرباز روز نهم

پی دی اف کتاب سرباز روز نهم در فروشگاه اینترنتی فراکتاب عرضه شده است. توجه داشته باشید به منظور حفظ حقوق ناشر، پس از خرید نسخه‌ی الکترونیکی، این کتاب تنها در اپلیکیشن کتابخوانی فراکتاب قابل دانلود و مطالعه خواهد بود.

10 تخفیف

سرباز روز نهم

کتاب سرباز روز نهم، داستان زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده را روایت می کند. این کتاب توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار کتاب شده است. معرف...
نوید نوروزی
نویسنده
محمدمهدی رحیمی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب صوتی سرباز روز نهم

در حال حاضر امکان تهیه‌ی کتاب صوتی سرباز روز نهم وجود ندارد. شما می‌توانید جهت خرید این کتاب به صورت چاپی و الکترونیکی از طریق فراکتاب اقدام فرمایید.

کتاب سید ابراهیم

کتاب سید ابراهیم اثر مهدی گودرزی، مصوری مشتمل بر داستان‌های کوتاهی است که درباره‌ی زندگی و خاطرات شهيد مدافع حرم “مصطفي صدرزاده” نگاشته شده‌اند. «نذر حضرت ابوالفضل»، «غيرت و تعصب ديني»، «افشاي راز»، «جهاد فرهنگي» و «سبک زندگي» عناوین برخی از داستان‌های اين کتاب هستند. اين داستان‌ها از زبان نزديکان و آشنايان شهيد روايت شده‌اند و در آن‌ها سعی شده سيمای واقعي شهيد «مصطفی صدرزاده» به‌ خوبی برای مخاطبان به‌ خصوص نسل جوان روشن گردد.

کتاب سید ابراهیم

کتاب اسم تو مصطفاست

کتاب دیگری که پیرامون این شهید منتشر گردیده کتاب اسم تو مصطفاست به قلم راضیه تجار است که با محوریت خاطرات همسر شهید نگاشته و نکات جالب توجهی از زندگی شخصی این سرباز اسلام روایت کرده است.

کتاب اسم تو مصطفاست

خرید کتاب اسم تو مصطفاست

در حال حاضر امکان خرید کتاب اسم تو مصطفاست به صورت چاپی و الکترونیکی در فراکتاب فراهم است. شما می‌توانید به سایت فراکتاب و یا اپلیکیشن کتابخوانی فراکتاب مراجعه کرده و این کتاب را سفارش دهید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *