دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب خود خدا و خدازاده

اردیبهشت 1402 . علی مهدوی

کتاب خود خدا و خدازاده به همت سید محمدحسین راجی و محسن فوجی با اطلاعات منتشر شده قبل از انقلاب توسط نویسندگان و اندیشمندان خارجی گرداوری شده و انتشارات معارف آن را چاپ و روانه بازار کتاب کرده است.

معرفی کتاب خود خدا و خدا زاده

حجت الاسلام سید محمدحسین راجی، پژوهشگر و نویسنده کتاب صعود چهل ساله و کتاب زن، زندگی، آزادی کتاب تازه‌ای را از دوران پهلوی منتشر کرده است‌‌؛ «خدا زاده» اثری است که هم‌زمان با کتاب «خود خدا» منتشر شده است. او در این کتاب به بیان ماجراهای واقعی از زندگی محمدرضا پهلوی می‌پردازد اما اساس این اطلاعات منابع پس از انقلاب نیست، بلکه به سراغ کتاب‌های خارجی درباره ایران دوران پهلوی و شخصیت شاه پدر و پسر رفته است تا رویدادهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و… را با نگاهی تازه بررسی کند. در کتاب خدا زاده مستندات ناشنیده شاهی که از ایران گریخت را دقیق‌تر بخوانید.
کتاب خدازاده یکی از کتب تحقیقی و مستند است که خاطرات محمدرضا شاه پهلوی را از زبان نویسندگان و اندیشمندان خارجی و داخلی بصورت مستند ذکر می‌کند. مدتی پیش جلد اول این کتاب با نام «خود خدا» در بازار عرضه شد که موضوع آن خاطرات اندیشمندان و نویسندگان داخلی و خارجی در مورد رضا پهلوی بود و اکنون خدا زاده تکمیل کننده تحقیقات مجموعه سعدا است. این کتاب حاصل دوسال کار و پژوهش مستمر پژوهشگران اندیشکده راهبردی سعدا زیرنظر حجت‌الاسلام محمد حسین راجی است که در چند فاز پژوهشی ازبین صدها کتاب و هزاران خاطره، بدون سوءگیری و با ترجمه‌ای دقیق این روایات را انتخاب کرده است.

خود خدا و خدازاده

خلاصه کتاب خود خدا و خدازاده

در سال‌های اخیر شاهد تحریف گسترده و تطهیر تاریخچه حکومت پهلوی هستیم. حکومت دست نشانده یک کشور اجنبی که تنها برای تامین منافع آن‌ها بر سرکار آمده بود و هیچ اختیاری از خود نداشت. حتی در آن مواردی که قدرت و اداره امور به آن‌ها تفویض شده بود به کاری جز فساد و نابودی کشور نپرداختند. اما گفتن ازاین حقایق واضح تاریخی برای نسل جوان کار دشواری است. آنقدر از این واقعیت‌ها دور گشته‌ایم که تصور غالب این است که انقلاب اسلامی در حال سیاه نمایی دوران پهلوی است. اما سیدمحمدحسین راجی و محسن فوجی با انتشار این کتاب نشان دادند که این ادعا تنها مربوط به مورخان انقلابی نیست.
کتاب خود خدا گزارش‌ها و روایت‌هایی از مورخان خارجی در مورد وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران در زمانه زمامداری رضاخان است. مرد بی سوادی که از حکومت بریتانیا قدرت درایران را هدیه گرفت و خود را خدا خواند. نویسندگان این کتاب با مراجعه به اسناد پژوهشگران حوزه ایران و شرق توانسته‌اند به اطلاعات قابل توجهی برسند که نشان از وخامت وضعیت ایران در دوران پهلوی می‌دهند. گزارش‌هایی که حاوی آمارها و داده‌هایی هستند که نشان می‌دهند سیستم حکومتی ایران سرشار از فساد و دزدی و خیانت بوده است. و از سوی دیگر اوضاع معیشیتی و رفاهی ایران در بدترین شرایط ممکن قرار داشته است. نکته قابل توجه در مورد این کتاب این است که دقیقا همان برش‌هایی مورد استناد از منابع پژوهش شده در این کتاب ضمیمه شده‌اند و شما می‌توانید نوشتار اصلی محقق خارجی را نیز در این کتاب مشاهده کنید و از صحت تحقیقات اطمینان خاطر پیدا کنید.
برای تدوین این اثر از میان ده‌ها کتاب معتبر لاتین روایات متقن تاریخی استخراج شده است. کتاب خدا زاده شامل نه بخش بوده که به شرح زیر است: ۱ـ اقتصاد، معیشت و عدالت
۲ـ برخورداری‌های عمومی ۳ـ آزادی ۴-ظلم به افراد ۵ـ دین و معنویت ۶ـ بیگانگان، حکومت و مردم ۷ـ شخصیت‌های دربار
۸ـ فساد اخلاقی ۹ـ انقلاب اسلامی

از جمله برخی از افرادی که روایان این کتاب هستند می‌توان به محمدعلی کاتوزیان، میشل فوکو، آرتور میلسپو، جان فوران، محمد قلی مجد، یرواند آبراهیمیان، ویلیام شوکراس، نیکی آرکدی، ویلیام داگلاس و باری روبین اشاره کرد.

رویکرد این کتاب برای انعکاس درست احوالات پهلوی، این بود که کتب ذی نفوذان در دربار و دولت ایران در دوره پهلوی، و یا نمایندگان دول خارجی در ایران در آن دوران و یا اساتید غیر همسو با جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد. طبیعی است که چنین افرادی هیچگونه وابستگی به جمهوری اسلامی نداشته‌اند و کتب خود را در خارج از ایران و برای مخاطب خارجی و به زبان غیر فارسی چاپ کرده‌اند.

کتاب خود خدا

کتاب خود خدا توسط سید محمد حسین راجی و محسن فوجی گردآوری شده و انتشارات معارف آن را چاپ و روانه بازار کتاب کرده است. در این کتاب خاطرات مردم از نگاه اندیشمندان بزرگ جهان در دوران پهلوی اول جمع آوری شده است!

کتاب خود خدا

کتاب خود خدا

آیا تا بحال آرزو نکرده بودید، کاش کسانی جمع می‌شدند و خاطرات مردم در دوران پهلوی را جمع آوری می‌کردند؟ صوصا در این دوران که به طرز عجیب و غریبی و به طور گسترده پهلوی را تطهیر می کنند و چهره قداست به آن می دهند. در این کتاب خاطرات مردم از نگاه اندیشمندان بزرگ جهان در دوران پهلوی جمع آوری شده است!

خرید کتاب خود خدا

کتاب خدا زاده

کتاب خدا زاده به قلم حجت الاسلام سید محمد حسین راجی و محسن فوجی نگاشته شده است و توسط انتشارات نشر معارف به چاپ رسیده است. در این کتاب، نویسنده تلاش می‌کند پنجره ای به سوی تاریخ معاصر خصوصا دوران پهلوی باز نماید. این کتاب مجموعه خاطراتی پر جاذبه از محمد رضا پهلوی است.

کتاب خدا زاده

کتاب خدازاده

در این کتاب، نویسنده تلاش می‌کند پنجره ای به سوی تاریخ معاصر خصوصا دوران پهلوی باز نماید. این کتاب مجموعه خاطراتی پر جاذبه از محمد رضا پهلوی است.

خرید کتاب خدا زاده

برشی از کتاب خودخدا و خدازاده

راه آهن ایران مدت‌ها باعث جرو بحث بود. مصدق رضاشاه را متهم می‌کرد که آن را به این دلیل ساخته است که انگلیسی‌ها در ۱۹۴۱م [۱۳۲۰ شمسی) آسان‌تر بتوانند به کشور حمله کنند. هزینه احداث آن بدون شک بسیار گران تمام شده زیرا در ۱۹۳۸م (۱۳۱۷ شمسی) ثلث هزینه‌های دولت صرف راه آهن شده بود خط دوم هم که می‌بایست مشهد را به تبریز متصل سازد در ۱۹۳۸ آغاز شد؛ [اما] تا (۱۹۵۸م ۱۳۳۷ شمسی) کامل نشد.

خرید کتاب خود خدا و خدا زاده

برای خرید کتاب خود خدا و خدازاده میتوانید به سایت یا نرم افزار فرا کتاب مراجعه کنید و با تخفیف ویژه آن‌ها را دریافت نمایید.

مجموعه کتاب شاهان پهلوی

در فراکتاب امکان خرید مجموعه کتاب شاهان پهلوی شامل هر دو کتاب خود خدا و خدا زاده نیز وجود دارد.

 

شاهان پهلوی

مجموعه کتاب شاهان پهلوی

رویکرد این کتاب ها برای انعکاس درست احوالات پهلوی، این بود که کتب ذی نفوذان در دربار و دولت ایران در دوره پهلوی، و یا نمایندگان دول خارجی در ایران در آن دوران و یا اساتید غیر همسو با جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد. طبیعی است که چنین افرادی هیچگونه وابستگی به جمهوری اسلامی نداشته‌اند و کتب خود را در خارج از ایران و برای مخاطب خارجی و به زبان غیر فارسی چاپ کرده‌اند.

خرید مجموعه کتاب شاهان پهلوی

 

خود خدا و خدا زاده

کتاب های محمد حسین راجی

کتاب جعبه سیاه یکی دیگر از آثار سید محمد حسین راجی است. کتاب حاضر با اتکاء بر مستندات تاریخی در «یادداشت های امیر اسدالله علم»، به وضعیت دوران پهلوی و مقابله با تطهیر آن پرداخته و سعی کرده تا حدودی مخاطب را نسبت به تاثیر عمیق و ناخودآگاه مطالب تاریخی خلاف واقع، مصون نگه دارد. این کتاب در انتشارات معارف به چاپ رسیده است. دیگر آثار این نویسنده را می توانید‌ از طریق سایت و یا نرم افزار فرا کتاب به صورت پی دی اف و یا چاپی با تخفیف تهیه نمایید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 2 میانگین: 5]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *