دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب در مورد حجاب pdf

اردیبهشت 1402 . علی مهدوی

حجاب یک واجب دینی است که به خاطر تاثیراتی اجتماعی فراوانی که دارد همواره مورد توجه در جامعه اسلامی‌مان ایران بوده است. از گذشته‌های دور و حتی قبل از اسلام زنان ایرانی حجابی درخور داشته‌اند که آثار آن در نقش و نگارهای باستانی و مجسمه‌های باقیمانده از ایران باستان هوایدا است.

توضیحی اجمالی در مورد حجاب

حجاب در جوامع غربی نیز بسته به عرف آن‌ها وجود داشته است و اساسا این موضوع اثبات کننده ذاتی بودن حجاب در درون انسان‌هاست. تغییرات حجاب اساسا پس از دوره رنساس در غرب و صد البته پس از انحطاط فکری غرب در یکی دو سده اخیر بسیار متفاوت بوده است و زن را به سوی برهنگی کامل برده است.

در ایران از دوره رضاخان و پس از بازگشت وی از ترکیه و شروع اجبار زنان به برداشتن حجاب از سر، فصل جدید از نوع پوشش بر زنان سرزمین‌مان تحمیل شد. در دوره پهلوی دوم که انحطاط فرهنگی و هدف‌دار حکومت فراگیرتر شد نیز این روند ادامه پیدا کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی پس از جدال‌های فروان در ابتدای انقلاب برای اصلاح پوشش، نهایتا پوشش مورد درخواست غاطبه دین‌دار ملت ریشه‌دار ایران به صورت رسمی در رگ‌های جامعه رسوخ یافت. البته این تغییر بدون کشمکش نبود و مخالفت‌ها و راهپیمایی‌های عمومی و اظهارنظرهای روشنفکرانه فراوانی را همراه خود داشت.

پس از استقرار نظام اسلامی یکی از وجهه‌های اصلی ناتوی فرهنگی علیه نطام اسلامی، مسئله حجاب بوده و هست و نمود آن هر ساله با تغییرات نوع پوشش عده‌ای انگشت شمار در کوی و برزن نمایان می‌شود. در نهایت در ابتدای پاییز سال 1401 این تغییرات با غائله مرگ دختری جوان در اثر سکته در بازداشت گشت ارشاد رنگ تازه‌ای به خود گرفت. دشمنان نظام اسلامی این اتفاق را دستمایه‌ای قرار دادند برای ایجاد شکاف اجتماعی با درونمایه فرهنگی و البته پرچمداری بی‌حجابی و هدف گذاری سقوط نظام اسلامی.

روند فعلی انحطاط فرهنگی، رویه‌ای طولانی مدت و با صرف هزینه‌های هنگفت مالی و رسانه‌ای است که اگر چه به نتیجه دلخواه خود در سال 1401 نرسید اما حتما در ادامه مسیر خود به برهنگی بیشتر زن ایرانی چشم دوخته است.

با توجه به میدان طراحی شده و حساب شده‌ دشمن که حجاب را در ارکان اصلی خود جا داده است، مقابله با آن یا حتی نه صیانت از خود در مقابل آن نیاز به همان مقدار طراحی و برنامه ریزی دارد. در طی این سال‌ها کتاب‌های فراوان و با نگاه‌های متفاوت در موضوع حجاب نگاشته شده است که خواندن آن‌ها می‌تواند به شما در اینکه در این طراحی در کجای داستان ایستاده‌اید کمک کند.

کتاب در مورد حجاب pdf

شاید شما بخواهید در موضوع حجاب در جهت جهاد تببین گام بردارید یا نه اینکه بخواهید خود و خانواده‌تان را از گزند این تهاجم حفظ کنید، در هر صورت برای آن نیاز به دانستن و تحلیل موضوع دارید. ما در فراکتاب کتاب‌های متنوعی را با موضوع حجاب عرضه کرده‌ایم که علاوه بر توضیحاتی که در ادامه برای هر کتاب تقدیم می‌شود می‌توانید با نصب نرم افزار pdf کتاب در مورد حجاب را به صورت رایگان برای مدتی محدود مرور کنید و کتاب دلخواه و مورد پسندتان را انتخاب کنید.

بهترین کتاب در مورد حجاب در نظر مقام معظم رهبری

«دختران آفتاب» تنها کتابی است که رهبر معظم انقلاب در تقریظ آن نوشتند: «بنده بهترین کتابی که راجع به عفاف و حجاب خوانده‌ام همین کتاب دختران آفتاب است»

کتاب دختران آفتاب به قلم امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند(نویسندگان کتاب) اگرچه یک داستان است، اما می‌توان آن را به عنوان تحقیقی روان شناختی، جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان شناخت.
رمان دختران آفتاب، تلاش دارد زن و منزلت و شخصیت و هویت او را به خودش، مَردَش، جامعه اش، تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش بشناساند. درست همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد.
به همین ترتیب است که او را از طفیلی مرد بودن رهانیده و نشان می دهد که با وجود زن بودن، از هیچ یک از کمالات و مراتب انسانی کم ندارد.

کسی که با کتاب دختران آفتاب همراه می شود، به سرمنزل تفکری می رسد که انسان را می بیند و اعتبار می بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد!

کتاب دختران آفتاب

کتاب دختران آفتاب

کتاب ترگل شرح بیست دلیل عقلی و روانشناختی است که عماد داروی دولت آبادی با آن‌ها به اثبات فواید حجاب و پوشیدگی می‌پردازد.

خرید کتاب دختران آفتاب

کتاب حجاب شهید مطهری

آثار استاد شهید مطهری با تاییدات امام خمینی (ره) همواره مورد توجه بوده‌اند. این شهید عزیز در زمان حیات پربرکت خود آثار متعددی را تالیف نموده است که با نگاهی به عناوین آن‌ها می‌توان به دغدغه‌های ایشان و موضوعات جذابی که انتخاب کرده‌اند پی برد. مسئله حجاب یکی از خاص ترین کتاب‌های ایشان است که در آن به حجاب پرداخته شده است.

کتاب حجاب شهید مطهری

کتاب حجاب شهید مطهری

کتاب حجاب شهید مطهری معروف‌ترین کتاب در مورد حجاب است که برگرفته از بخشی از سلسله سخنرانی‏های استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان است.

دانلود کتاب حجاب شهید مطهری

بهترین کتاب حجاب برای نوجوانان

کتاب ترگل با نوع نگارش و صفحات تمام تصویری کتاب مناسبی برای نوجوانان در مورد حجاب است. این کتاب همزمان دارای مسابقه است که بر حذابیت آن برای نوجوانان افزوده می‌شود.

کتاب ترگل

کتاب ترگل، بیست دلیل عقلی و روانشناسانه برای پوشیدگی و حجاب را شرح داده است و در آن از نظرات روانشناسان غربی و پژوهش‌های علمی و تجربی آن‌ها نیز استفاده کرده است. در ابتدای کتاب ترگل نویسنده از خواننده خود می‌خواهد تا عبارت حجاب اجباری را از ذهن خود پاک کند تا فارق از عملیات روانی جاری با کمک گرفتن از عقل خود درباره پوشیدگی و حجاب تامل کند.

کتاب ترگل حجاب

کتاب ترگل

کتاب ترگل شرح بیست دلیل عقلی و روانشناختی است که عماد داروی دولت آبادی با آن‌ها به اثبات فواید حجاب و پوشیدگی می‌پردازد.

خرید کتاب ترگل حجاب

کتاب جواهرانه

کتاب جواهرانه از منابع بروز و استنادات قوی تاریخی استفاده کرده است. مروری بر تاریخ پوشاک و میزان پوشیدگی در آن‌ و بررسی دیدگاه ادیان در مورد حجاب در کتاب جواهرانه بررسی شده است. نوشتار این اثر از سبک نوین اینفوگرافی بهره گرفته است همراه با جاذبه بصری، موضوعات گوناگون را با ایجاز دلنشینی بیان می‌کند.

کتاب جواهرانه

کتاب جواهرانه

کتاب جواهرانه از منابع بروز و استنادات قوی تاریخی استفاده کرده است. مروری بر تاریخ پوشاک و میزان پوشیدگی در آن‌ و بررسی دیدگاه ادیان در مورد حجاب در کتاب جواهرانه بررسی شده است.

خرید کتاب جواهرانه

کتاب در مورد حجاب برای کودکان

کتاب لینالونا نوشته کلر ژوبرت بهترین کتاب داستان درباره حجاب برای کودکان به شمار می رود که موضوع حجاب را بدون استفاده از کلمات سخت با بیانی ساده برای کودکان توضیح داده است. این کتاب ماجرای دوستی دختر خردسالی را با فردی به نام لینالونا به صورت داستانی تعریف می‌کند.

کتاب حجاب برای کودکان

کتاب لینالونا

کتاب لینالونا نوشته کلر ژوبرت بهترین کتاب داستان درباره حجاب برای کودکان به شمار می رود که موضوع حجاب را بدون استفاده از کلمات سخت با بیانی ساده برای کودکان توضیح داده است.

خرید کتاب لینالونا

نقد کتاب حجاب در اسلام

کتاب حجاب در صدر اسلام اثر محمدرضا شاه سنائی توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است. کتاب حاضر که در اصل، رسالۀ دکتری نویسندۀ محترم است با چنینه هدفی نگارش یافته است و در 4 فصل، دیدگاه های طرف داران حجاب حداقلی، با تکیه بر آرای امیرحسین ترکاشوند، بررسی و نقش شده‌اند.

مؤلف کتاب حجاب در صدر اسلام که از دانش آموختگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی است، علاوه بر نقد قرآنی و روایی دیدگاه های ترکاشوند، به موضوع حجاب در عصر جاهلی و صدر اسلام توجه ویژه کرده و از این رو اشعار جاهلی مربوط را که تصویر قابل تأملی از عصر پیش از اسلام را ترسیم می‌کنند، بررسی شده است.

این مورد، ویژگی برجستۀ کتاب حاضر است، زیرا هواخواهان حجاب حداقلی کمتر به اشعار جاهلی دراین باره پرداخته و در نتیجه تحلیل دقیقی از حجاب و پوشش در جاهلیت و صدر اسلام به دست نداده‌اند.

نقد کتاب حجاب در اسلام

کتاب حجاب در صدر اسلام

کتاب حجاب در صدر اسلام که در اصل، رسالۀ دکتری نویسندۀ محترم است با هدف نقد دیدگاه های طرف داران حجاب حداقلی، با تکیه بر آرای امیرحسین ترکاشوند، بررسی و نقش شده اند.

خربد کتاب حجاب در صدر اسلام

خلاصه کتاب راز حجاب

این کتاب نوشته مسعود صفی یاری و به سفارش ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر و پژوهشكده امر به معروف و نهي از منكر نگاشته شده است. عناوين اصلی كتاب راز حجاب شامل موارد ذیل است:
اشاره؛ فهرست مطالب؛ طليعه؛ مقدمه؛ فصل اول:حجاب در اسلام؛ فصل دوم :حجاب در آيينه تاريخ؛ فصل سوم : حجاب و اخلاق؛ فصل چهارم : حجاب در دنياي امروز؛ فصل پنجم :حجاب از زواياي گوناگون؛ فصل ششم:بهانه ها؛ فصل هفتم :فقه حجاب؛ فهرست منابع

کتاب راز حجاب زهرا سادات اخوت نیز در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست.

خلاصه کتاب راز حجاب

کتاب راز حجاب

کتاب مرا با خودت ببر، رمان عاشقانه‌ی دیگری است از مظفر سالاری که همزمان فضایی تاریخی در عصر امام جواد علیه السلام را به رشته تحریر درآورده است.

خربد کتاب راز حجاب

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

رمان ستاره ها چیدنی نیستند روایتگر یک داستان واقعی در مورد اتفاقات و ماجراهای زندگی پرفراز و نشیب یک دختر آمریکایی است؛ نویسنده کتاب ستاره های چیدنی نیستند، محمد علی حبیب اللهیان است.
موضوع رمان ستاره ها چیدنی نیستند، حول سبک زندگی بانوان می چرخد که در آن به موضوع حجاب و با نگاهی فرادینی و فراملیتی پرداخته شده و شخصیت‌های مشهور، فعال و جنجالی زیادی در آن حضور دارند!

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

شخصیت و قهرمان اصلی داستان، دختری آمریکایی است که طی ماجراهایی با مرکز اسلامی نیویورک آشنا شده و در جلسات متعدد این مرکز، تمام افکار و آراء پیشین خود را به چالش می‌کشد.

خرید کتاب ستاره ها چیدنی نیستند

کتاب دختر بیست

کتاب دختر بیست از مجید ملامحمدی داستان نامه هایی است که سارا و مادربزرگش (فخرالتاج) برای یکدیگر ارسال می کنند. محتوای این نامه ها درباره احکامی است که هر دختر مسلمانی باید آنها را بداند.

مادربزرگ در این نامه ها از خاطرات خود در زمان جوانی و شادابی می‌گوید و سارا نیز سوالات و شبهات خود درباره احکام شرعی را از مادربزرگش می پرسد.
با این کتاب هم نامه و خاطره می خوانید و هم احکام شرعی را مرور می کنید. کتاب دختر بیست را به پدران و مادرانی توصیه می کنیم که به دنبال راهی برای آموزش احکام به فرزندانشان می گردند.

کتاب دختر بیست

کتاب دختر بیست

کتاب دختر بیست از مجید ملامحمدی داستان نامه هایی است که سارا و مادربزرگش (فخرالتاج) برای یکدیگر ارسال می کنند. محتوای این نامه ها درباره احکامی است که هر دختر مسلمانی باید آنها را بداند.

خرید کتاب دختر بیست

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 5 میانگین: 5]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *