دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب در مورد نظم زندگی

اردیبهشت 1402 . گیسو عابدشاهی

خیلی وقت ها تصمیم به انجام کاری داریم، اما فرصت کافی برای انجام کار مورد نظر را نداریم. شاید شما هم از شنبه های معروف شنیده باشید. همان شنبه هایی که برای شروع هدفی بزرگ در زندگیمان تاریخ زده ایم.

مثلا از شنبه ای که میخواستید شروع کنید به خواندن زبان، و یا شنبه ای که میخواستید شروع کنید به باشگاه رفتن، در اصل خواسته قلبی شما برنامه ریزی و انجام آن برای رسیدن به هدفتان است، اما با این وجود باز هم موفق به انجام برنامه ریزی نشده اید. همه ما برای رسیدن به هدف های مشخصی در زندگی خودمان، مسیر را مشخص می کنیم، و برای رسیدن به هدف خودمان  این مسیر مشخص شده را طی می کنیم، مثلا برای رسیدن به وزن مورد نظر ، شروع می کنیم قدم اول به رژیم گرفتن، قدم بعدی ورزش مناسب خودمان را انجام میدهیم.

در آخر برای  رسیدن به یک هدف، مسیر مشخص شده ای که پیش رو داریم را بر حسب زمانبندی مناسبی هدف گذاری میکنیم، به طور مثال، طبق برنامه ریزی که داریم، کم کردن ۱۰ کیلو وزن در ۵ ماه هدف مشخص شده ماست.

حالا شما جز کدوم دسته از افراد هستید؟ برای هدفی برنامه ریزی می کنید و طبق برنامه ریزی  پیش می روید؟ یا به صورت مکررفقط برنامه ریزی می کنید و شروع کردن این برنامه جز سخت ترین قسمت کار برای رسیدن به هدف شماست؟

اگر این شروع به تعداد زیادی در طول زندگی شما برایتان اتفاق بی افتاد، متاسفانه باید در جریان این موضوع باشید که شما جایگاهی که در زندگی خود دارید، پایین تر از سطح هوش و استعداد ذاتی شماست، برای حل این مشکل باید از دو راه کمک بگیرید، اولین راه،‌روانشناس. چون احتمال دارد بدون این که شما اطلاع داشته باشید،بر حسب شرایطی که دارید دچار خلق پایین و یا خلق رنجور شده باشید. طبیعتا روان رنجوری نشانه خاصی ندارد بلکه توان معمولب انسان را تا حد زیادی پایین می آورد، که متاسفانه بیشتر افراد این مشکل را با تنبلی در یک سطح و لول میدانند. راه حل دوم، این که شما عادت های بد خود را  شناسایی کنید و عادت های مثبتی که در جهت رسیدن شما به هدف کمک شما میکند را  جایگزین عادت های بد خود کنید.حالا شاید با خودتان بگویید که من چگونه  تشخیص این را بدهم که دچار عادت های نامناسبی  هستم . فراکتاب در اینجا به شما کتابی معرفی می کند تا با این کتاب عادت های نامناسب خودتان را شناسایی کنید و عادت های مثبتی را در جهت رسیدن به هدفتان جایگزین کنید.

معرفی کتاب قدرت انضباط شخصی

تکاوران نیروهای دریایی از مهمترین فعالیت هایی است که پذیرش در آن بسیار سخت و دشوار است و نیاز به گذراندن دوره های آموزشی سخت می باشد. به این ترتیب بیشترین سربازانی که در این دوره قدم گذاشته اند، در میانه راه آموزش را رها می کنند. بنابراین تنها سربازانی که از توان ذهنی بالایی برخوردار هستند، می توانند این دوره آموزشی سخت را پشت سر بگذارند و از قابلیت های یک تکاور نیروی دریایی قابل بهره مند شوند.

نظم و انضباط شخصی کلید اصلی دروازه شکوفایی است، با استفاده از نظم و انضباط شخصی، هر شخص به هدف های شخصی که فراتر از هوش و یا استعداد ذاتی اوست، میتواند دست پیدا کند.

کتاب قدرت انضباط شخصی به شما کمک می کند تا عادت های مثبتی را در زندگی خود جایگزین عادت هایی کنید که اثری مثبت در مسیر رسیدن به هدفتان ندارند. به عبارتی به شما  کمک میکند تا با کنترل کردن عادت های خود، بتوانید زندگی خود را کنترل کنید.

این کتاب به شرح برخی از استراتژی هایی که در طول این دوره آموزشی مطرح است، پرداخته و اشاره می کند. این کتاب به نوعی مسئولیت پذیری را نسبت به موفقیتی که قرار است در آن قدم بگذارید برای رسیدن به اهدافتان مورد تعریف قرار می دهد که به آن مهارت انضباط شخصی گفته می شود. این مهارت به عنوان یک کلید است که دروازه شکوفایی را به روی شما باز می کند.

 

 

کتاب قدرت انضباط شخصی

خلاصه موضوع کتاب انضباط شخصی

کتاب قدرت انضباط شخصی از دسته کتاب های موفقی است که به شما در رسیدن به موفقیت کمک شایانی می کند و به شما این امکان را می دهد تا در زندگی شخصی و کاری خود هر چه سریع تر بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید. متن این کتاب درباره شرح رسیدن به خود کنترلی و استحکام روانی در رسیدن به اهداف می باشد.

این کتاب از دسته کتاب های پر فروش در سال 2020 قرار گرفته که نقدهای مثبتی در رابطه با آن شده است. این کتاب با داشتن یک متن ساده، به بررسی علمی انضباط شخصی پرداخته و داستان های جالبی را در رابطه با موفقیت و رسیدن به نظم و نظام روایت می کند.

در قسمتی از کتاب انضباط شخصی میخوانیم

به پنج یا ده سال گذشته‌تون نگاه کنید و ببینید چه کارهایی کردید یا چه کارهایی رو نکردید که الان این‌جای زندگی ایستادید. با نگاه کردن به گذشته از خودتون تشکر می‌کنید؟ از جایگاهی که الان دارید راضی هستید؟ یا مدام خودتون رو سرزنش می‌کنید؟ فکر می‌کنید به چیزی که حق‌تونه نرسیدید و در حق خودتون کم کاری کردید؟ این‌کار یکم سخته. به خصوص برای اونایی که از جایگاه و موقعیت الان‌شون رضایت ندارن. اما باید انجامش بدید و از گذشته‌تون درس بگیرید تا دوباره همون اشتباهات رو مرتکب نشید. اگه نمی‌خواید حس و حال الان‌تون رو پنج سال دیگه هم تجربه کنید، پس باید روش‌تون رو عوض کنید. شما با گوش دادن به این کتاب مهم‌ترین مهارت مورد نیاز برای رسیدن به زندگی مورد نظرتون رو یاد خواهید گرفت و اون مهارت چیزی جز «انضباط شخصی» نیست.

قدرت انظباط شخصی

قدرت انظباط شخصی

جملات قدرت انضباط شخصی

از جمله برگزیده ترین جملات قدرت انضباط شخصی شامل موارد ذکر شده در زیر می باشند:

  • تنها تفاوتی که بین افراد موفق و ناموفق وجود دارد، عادت هایی است که آن ها هر روز به دنبال آن هستند.
  • فردی که دارای قدرت انضباط شخصی می باشد، از اعتماد به نفس کافی برخوردار است. چرا که با توجه به جایی که در آن قرار دارد، می داند که بهترین نسخه از آن چیزی است که باید باشد.
  • افرادی که به خود اعتماد و اطمینان ندارند، به راحتی آرزده خاطر می شوند، و این به دلیل آن است که نمی دانند برای چه هدفی باید تلاش کنند.
  • عادت هایی که دارید، جزو شخصیت شماست و برخی از افراد با توجه به عادت هایی که دارند، به خود افتخار می کنند.

با دنیل والتر نویسنده کتاب قدرت انضباط شخصی بیشتر آشنا شویم:

دنیل والتر نویسنده‌ای کانادایی‌ست که دارای روحیه بلندپروازانه است و اشتیاق بسیاری برای کمک به مردم برای انجام کارهای بیشتر دارد. دنیل برای کسانی که به دنبال بهبود تمرکز، ایجاد عادت‌های قوی و افزایش ظرفیت حافظه هستند می‌نویسد. او ماموریت خود را به اشتراک گذاشتن تجربیات و تحقیقات جامعش در مورد به تعویق انداختن کارها و حواس پرتی‌های روزمره می‌داند.

او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ییل در علوم اعصاب شناختی، به نوشتن روی آورد. از میان آثار این نویسنده می‌توان به مواردی مانند کتاب تمرکز ده دقیقه‌ای، غلبه بر اهمال‌کاری و… اشاره کرد.

کتاب قدرت انضباط شخصی

کتاب قدرت انضباط شخصی

در کتاب قدرت انضباط شخصی به برخی از استراتژی‌هایی که در طول آموزش تکاوران مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره شده است.

دانلود کتاب قدرت انضباط شخصی

کتاب قدرت انضباط شخصی مخصوص چه کسانی است؟

اگر به دنبال این هستید که راه های موفقیت را برای رسیدن به مقصد به دست آورید، بهتر است که نگاهی به صفحات قدرت انضباط شخصی بی اندازید. این کتاب بهترین انتخاب برای کسانی است که نمی دانند چگونه سفر خود را برای رسیدن به موفقیت آغاز کنند. اگر جز چهار دسته زیر هستید، خواندن این کتاب به شما کمک بزرگی میکند.

  • می‌خواهید عادت‌های بد را از خودتان را دور کنید و عادت‌های خوب و جدیدی در وجود خود بکارید.
  • می‌خواهید از زندگی نامطلوب خود خارج شوید و یک گام برای ساختن زندگی ایده‌آل خود بردارید.
  • می‎‌خواهید به یک هدف مهم و بزرگ در سال‌های آتی دست پیدا کنید ولی واقعاً نمی‌دانند که باید این سفر را چگونه آغاز کنید.
  • می‌خواهید مسئولیت زندگی خود را به صورت کامل و صد در صدی در دست بگیرید و به شخصی موفق و خودساخته تبدیل شوید.

نقد و بررسی کتاب قدرت انضباط شخصی

بهتر است بدانید که رهبران موفق افرادی هستند که همیشه کتاب خواندن را جزو عادات خود قرار می دهند.  برای آموختن نظم، انواع کتاب های زیادی وجود دارند که یکی از آن ها، کتاب قدرت انضباط شخصی می باشد که از بهترین ها در دوره خود شناخته شده است. این کتاب با یک نوشته حرفه ای از کتاب های پر فروش دو سال اخیر شناخته شده است.

قدرت انضباط شخصی به شما کمک می کند تا به هر چیزی که در زندگی نیاز دارید دست پیدا کنید. این کتاب تلاش کرده است تا به شما در رسیدن به هدفی که دوست دارید کمک کند. همچنین اگر جزء افرادی هستید که بارها تصمیم به مشخص کردن یک هدف گرفته اید، ولی در رسیدن به آن ناکام مانده اید، این کتاب یک راهنمای قوی برای شماست.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 5 میانگین: 5]
گیسو عابدشاهی
گیسو عابدشاهی
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *