دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب درباره سردار سلیمانی

آذر 1401 . علی

سوال می‌شود که بهترین کتاب درباره سردار حاج قاسم سلیمانی یا بهترین کتاب با موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی کدام هست؟ در حقیقت بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کتاب بسیار زیادی با موضوع حاج قاسم به چاپ رسید که هر کدام یک بعد از شخصیت این شهید بزرگ را به نمایش میذارد.

کتاب های متعددی پیرامون روش زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به چاپ رسیده است که در این اینجا به معرفی 5 کتاب درباره سردار حاج قاسم سلیمانی خواهیم پرداخت.

حاج‌ قاسم سلیمانی از فرماندهان بزرگ دفاع‌مقدس و مدافع حرم، حساسیت ویژه‌ای به مطالعه و کتابخوانی داشت. کتابخوانی، در واقع یکی از دغدغه‌های مهم شهیدسلیمانی به حساب می‌آمد و ایشان اهل مطالعه و ترویج‌دهنده کتابخوانی بود.
سردار سلیمانی مرتب و منظم کتاب‌های تاریخی، اخلاقی، دینی و تفسیری و کتاب‌های حوزه تاریخ شفاهی جنگ را می‌خواند و با یادداشت‌ها و تقریظ‌هایش گاه باعث معرفی و رونق فروش این آثار و مطالعه بیشتر آن کتابها توسط مردم می‌شد.

در این مقاله به بررسی برخی آثار پیرامون زندگی حاج قاسم میپردازیم:

1: کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم،‌ خاطرات علی شیرازی از دوران جنگ و حضور به‌ عنوان یکی از نیروهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود. این آشنایی از سال 1361 طی عملیات فتح المبین آغاز می شود. پس از آن به مدت سه سال مسئولیت تبلیغات لشکر ثارالله توسط سردار سلیمانی به ایشان محول می شود.

اگر بخواهیم یکی از بهترین کتاب درباره سردار سلیمانی را نام ببریم به جرئت می‌توانیم «کتاب حاج قاسمی که من می‌شناسم» را نام ببریم.

خاطرات کتاب حاج قاسمی که من می‌شناسم از 12 فصل تشکیل شده است.
خاطرات این کتاب از زمان جنگ آغاز شده است و تا فعالیت‌های من در کنار شهید سلیمانی در نیروی قدس ادامه می‌یابد.
در این اثر فراز و فرودهای مختلف از زندگی شهید سلیمانی از نگاه راوی نقل و ثبت شده است. سخت‌ترین بخش برای روایت این خاطرات نیز لحظه‌ای است که خبر شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را شنیدند، است.

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم به روایت علی شیرازی از همرزمی و دوستی ایشان با حاج قاسم سلیمانی می پردازد. نویسنده در این کتاب خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید سلیمانی را بازگو می کند.

مشاهده کتاب

2: کتاب از چیزی نمیترسیدم

کتاب از چیزی نمی ترسیدم زندگینامه ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است. شرح زندگی مردی از دل روستای دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را برایتان روایت کرده است.
این، داستان شکل‌گیری زندگی شخصیت مردی است که از چوپانی به جایگاهی به بلندای وسعت آسمان‌ها رسید.

سردار دلها به عنوان کسی که از نظر همۀ کسانی که او را می‌شناسند، از همان دسته کسانی است که از چیزی نمی‌ترسیده.
او سردار دل‌های همۀ ما بود و هست و خواهد بود.
کتاب از چیزی نمی ترسیدم به این دلیل برای همۀ ما مهم است که حاج قاسم سلیمانی برای جهان شناخته‌شده و یک شخصیت بسیار محبوب بود و هست و خواهد بود.

این کتاب از دسته کتاب هایی است که رهبر انقلاب برای آن یادداشت (تقریظ) نوشته‌اند.

کتاب از چیزی نمیترسیدم | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب از چیزی نمی‌ترسیدم

کتاب از چیزی نمی ترسیدم زندگینامه خودنوشت سردار حاج قاسم سلیمانی است که مربوط به سال 1335 تا 1357 است. این کتاب که مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب است.

مشاهده کتاب

3: کتاب سیمای سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی خاطراتی که از زندگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» به قلم علی شیرازی است. این کتاب 208 صفحه‌ای به شیوه گردآوری مطالب، تدوین شده است و در آن سرگذشتی از زندگی قاسم سلیمانی بین سال‌های 1335 تا 1398 مطرح شده است.
نویسنده که خودش سابقه آشنایی با سردار سلیمانی دارد در ابتدای کتاب این‌طور نوشته است: از سال ۱۳۶۱ با او آشنا شدم. از همان روزها، او را انسانی با ایمان، شجاع، متواضع و با روحیه ی جهادی و انقلابی دیدم. مرد میدان ایثار، شب زنده داری و اشک و تضرع و مناجات و انس با قرآن بود. به خدا و پیامبر عزیز و به اولیای الهی عشق می ورزید، ذوب در ولایت فقیه بود. از سر و رویش تعهد و تعبد می بارید

کتاب سیمای سلیمانی | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی کوشیده تا در هفت فصل، ناگفته‌هایی از سران کشور، مسئولین سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دل ها را روایت کند.‌

مشاهده کتاب

4: کتاب حسین پسر غلامحسین

کتاب حسین پسر غلامحسین درباره بازشناسی شخصیت والای شهید محمدحسین یوسف‌الهی از تولد تا شهادت است که در آن شهید یوسف‌الهی به روایت مادر، همرزمان، دوری و فراق تا آخرین دیدار به روایت آورده و همچنین شهادت وی، به روایت همرزمان و خانواده شهید بیان شده است.
حاج‌ قاسم سلیمانی در خصوص کتاب حسین پسر غلامحسین می‌گوید: حسودیم می‌شود این کتاب را کسی دیگر بخواند و حسین را بیشتر از من دوست داشته باشد. حسین پسر غلامحسین یکی از کتاب های توصیه شده توسط سردار سلیمانی است.

کتاب حسین پسر غلامحسین | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب حسین پسر غلامحسین

کتاب در پنج فصل متشکل از خاطراتی کوتاه منتشر شده است. در ابتدای فصل “به روایت همرزمان”، چند خاطره از سردار سلیمانی انتخاب شده است،در فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی و دانلود pdf کتاب وجود دارد.

مشاهده کتاب

5: کتاب سلیمانی عزیز

کتاب سلیمانی عزیز حاوی خاطراتیست متفاوت و خوانده‌ نشده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی. از کرمان تا کرملین، از جنگ با آمریکایی‌ها در نجف تا نبرد با داعش در شهر محاصره‌ شده آمرلی، از عمو قاسم فرزندان شهدای مدافع حرم تا ژنرال سلیمانی دلهره‌آور اوباما. کتاب سلیمانی عزیز نتیجه مصاحبه‌ها، گفتگوها و خاطرات شفاهی دوستان، هم‌رزمان و آشنایان شهید سلیمانی که سعی دارد با قلمی ساده و دلنشین، گوشه‌ای از زندگی مرد همیشه در صحنه جبهه مقاومت را ‍‍ پیشکش نگاه خوانندگان کند.

کتاب سلیمانی عزیز | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب سلیمانی عزیز

گذری بر زندگی و رزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و متن کامل وصیت نامه شهید سلیمانی، در فروشگاه فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی و دانلود pdf و صوتی این کتاب وجود دارد.

مشاهده کتاب

 

در فروشگاه فراکتاب صفحه ای با عنوان «کتاب های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» وجود دارد که همه کتاب هایی که پیرامون این شهید بزرگ نوشته شده گردهم آورده ایم، شما علاقه مندان برای دیدن موارد بیشتر میتوانید به صفحه کتاب های سردار سلیمانی مراجعه کنید و بقیه کتاب ها را مشاهده و مطالعه بفرمایید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 7 میانگین: 4.7]
علی
علی
من علی علیزاده هستم. رشته تحصیلی من نرم افزار بوده و الان به برنامه نویسی تحت وب مشغول هستم. یکی از ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *