امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهایی از شاوشنک

کتاب رهایی از شاوشنک، درباره‌ی مرد بی‌گناهی است که به سال‌ها زندان محکوم شده است. او برای حقیقت می‌جنگد و حتی لحظه‌ای امیدش را برای آزادی از دست نمی‌دهدو از تمام بدی‌هایی که در حقش شده انتقام خواهد گرفت اما نه با آن معنی که ما از انتقام می‌شناسیم. او روش خودش را دارد. مرد بی‏ گناه از رئیس سنگدل زندان انتقام می ‏گیرد، اما به صورت فرار از زندان. قسمت کلیدی داستان لحظه ‏ای است که اندی در طی گفت ‏و گویی دوستانه بخش اعظمی از امیدش را به رِد انتقال می ‏دهد. زندان، جهان افسانه ‏هاست یا نه؟ هرکسی زندان خاص خود را دارد: شغل بد، بیماری لاعلاج و... اما انسان ‏ها باید تونل آزادی خود را حفر کنند. اگر اندی توانسته؛ پس همه می‏ توانیم ...

بیشتر داستان در زندان اتفاق می‌افتد و شرایط و اتفاقات زندان به خوبی توصیف شده‌اند. کتاب صوتی رستگاری در شاوشنک از آن دسته کتاب‌‌ها‌ست که خیلی زود آن را تمام خواهید کرد.

کتاب صوتی رهایی از شاوشنک، با نام کامل «ریتاهی وُرث، رستگاری در شاوشنک» یکی دیگر از شاهکار‌های «استفن کینگ» (استیون کینگ)، نویسنده‌ی پرکار در ژانر وحشت، جنایی و معمایی است. فیلمی با همین نام (رستگاری در شاوشنگ) از این کتاب اقتباس شده که به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود و در سایت معتبر IMDB ، (در زمان نگارش این مطلب) رتبه‌ی یک در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما را دارد.

گزیده کتاب رهایی از شاوشنک

«رِد» در بیست سالگی به «شاوشنگ» می‌آید و با دختر زیبایی در یکی از مناطق فقیرنشین ارتباط برقرار می‌کند. پدر دختر به شرطی با ازدواج آنها موافقت می‌کند که رِد نزد او به کار عینک‌سازی مشغول شود. در حقیقت او با این کار قصد داشت رِد را تحت نفوذ اوامر خود قرار دهد. این کار او باعث خشم رِد می‌شود و رد با دستکاری ترمز اتومبیل همسرش زمینة قتل او را فراهم می‌کند. امّا آن روز همسرش، همسایه و دختر کوچکش را نیز سوار ماشین می‌کند و هر سه در این حادثه کشته می‌شوند. رِد محکوم به سه بار حبس می‌شود.

حبسی که هیچ روزنة امیدی برایش باقی نمی‌گذارد. رِد مدتی در زندان می‌ماند تا اینکه «اندی دوفرین» به جرم قتل همسرش و معشوقة وی، به زندان می‌آید. او با شخصیت منحصر به فردش و اصلاحاتی که برای زندان انجام می‌دهد، رِد را تحت تأثیر قرار داده و روزنة امیدی برای رهایی در دلش زنده می‌کند و سرانجام نیز باعث آزادی رِد از زندان می‌شود.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‫PS3566 ‭/ی85‫‭‮الف‬8 1390
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
1046724
شابک :
‭9789642431113
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه امیدهای جاودان بهاری