امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
کتاب حاضر به معرفی و آموزش گام به گام و تصویری آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 10 می پردازد. ویژگی اصلی این کتاب این است که با تصاویر رنگی فراوانی همراه شده که کار یادگیری مباحث را راحت تر کرده است. کتاب دارای 12 فصل است که در اینجا عناوین آنها و هدف از هریک را به اختصار شرح می دهم:

در فصل 1، "شروع کار با ویندوز"، مروری بر میز کار ویندوز، حساب کاربری مایکروسافت، نصب و اجرای اپلیکیشن و ... جزو مباحث اصلی فصل است.

در فصل 2، "سفارشی سازی ویندوز"، سنجاق کردن اپلیکیشن به منوی start، معرفی lock screen، تنظیمات اپلیکیشن ها، تنظیمات حجم صدا، ناحیه زمانی، کار با چند صفحه نمایش و چند میز کار از عناوین اصلی فصل می باشد.

در فصل 3، "وب گردی"، مرور صفحات وب با اپلیکیشن Microsoft edge، لیست history، ذخیره کردن سایت های موردعلاقه و جستجوی سایت ها آموزش داده شده است.

در فصل 4، "ارسال و دریافت ایمیل"، مرور مباحثی مانند تنظیم حساب کاربری ایمیل، قالب بندی ایمیل و ارسال آن، فایل های ضمیمه، پیش نویس، پاسخ دادن و فوروارد کردن یک ایمیل رسیده و ... شما را با ایمیل ها آشنا می سازد.

در فصل 5، "اجتماعی شدن با ویندوز"، ایجاد مخاطب جدید، ویرایش آن، فیلتر کردن مخاطبین، کار با تقویم ویندوز، ایجاد رویداد و سفارشی سازی تقویم و... جزو مباحث اصلی فصل می باشند.

فصل 6، "اجرای کارهای روزمره با اپلیکیشن ها"، به جستجو در کامپیوتر با استفاده از دستیار صوتی cortana و نیز کار با اپلیکیشن هایmaps، calculator، weather، news، sports و ... می پردازد.

در فصل 7، "کار با تصاویر"، اسکن کردن تصویر، کار با پوشه pictures، اجرای slide show، انجام اصلاحاتی مانند افزودن جلوه، برش دادن، چرخاندن و... روی تصویر با استفاده از اپلیکیشن photos آموزش داده شده است.

در فصل 8، "کار کردن با چندرسانه ای ها"، import ویدیوها از دوربین دیجیتال، مرور پوشه videos، پخش ویدیو با استفاده از windows media player، پخش CD های صوتی، مرور پوشه music، ایجاد لیست پخش و ... جزو مباحث اصلی فصل می باشد.

فصل 9، "ویرایش اسناد"، با درس های ایجاد یک سند، ذخیره و باز کردن آن شروع شده و در ادامه به طور مفصل کار با OneNote آموزش داده شده است.

در فصل 10، "کار با فایل ها" به موضوعاتی مانند انتخاب یک یا چند فایل، تغییرنمای فایل، مشاهده پیش نمایش فایل، کپی، انتقال، تغییرنام، حذف و بازیابی فایل و نیز extract کردن فایل های فشرده شده می پردازد.

در فصل 11، "پیاده سازی امنیت"، بررسی مشکلات امنیتی، ایجاد کلمه عبور تصویری، ورود به حساب کاربری با اثرانگشت، قفل کردن خودکار سیستم و وب گردی محرمانه جزو دروس اصلی فصل می باشند.

در فصل 12، "نگهداری ویندوز"، بررسی فضای خالی دیسک سخت، حذف فایل های غیرضروری، refresh کردن سیستم، ایجاد یک درایو recovery و کار با file history توضیح داده شده است.

امید است این کتاب برای افرادی که هنوز اقدام به نصب ویندوز 10 نکرده اند و نیز افرادی که پس از نصب آن، به دنبال فراگیری ویژگی های جدید این آخرین نسخه از ویندوز تابحال می باشند، مفید واقع شود.
صفحات کتاب :
453

کتاب های مشابه آموزش کاملاً تصویری ویندوز 10