کتاب سروده های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران pdf

به انضمام نکته ها و پندها و نامه های عاشقانه

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
این کتاب مجموعه اشعار جبران خلیل جبران و زندگی نامه و نامه های عاشقانه وی به یکی از علاقمندانش را شامل می شود.

آثار جبران خلیل جبران نویسنده مسیحی عرب زبان اینک پس از حدود یکصد سال از تاریخ انتشار آن ها همچنان در رده بهترین آثار در زمینه عرفان و عشق حقیقی جهان می درخشد. نوشته های جبران گرچه به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده اند و در ترجمه پویایی و بلاغت خود را تا حدودی از دست داده اند اما هنوز مفهوم ناب آن ها انسان را به وجد می آورد.

جبران تحت تاًثیر مادرش که فرزند کشیشی مسیحی مارونی بود گرایش شدید مذهبی یافت و از این رو عرفانش و عشقش رنگ و بوی مذهبی به خود گرفته است. او حتی وقتی عشق به دوستانش را به رشته تحریر در می آورد آن را شعبه ای از عشق واقعی به خداوند می انگارد که ارزشی افزون به آثارش می بخشد. از ویژگی های مهم نثر و شعر جبران به جز مذهبی بودن، عمیق و در عین حال سادگی و بی پیرایگی آن هاست. از طرفی نثر و شعر او از عمق وجدان پاک بشری می جوشد و بر دل مخاطب می نشیند.

در بخش اول این کتاب مختصری از زندگینامه جبران و در بخش دوم آن سروده های عارفانه و عاشقانه او که از چند کتاب مختلف جمع آوری گردیده آورده شده است. بخش سوم به نکته ها و پندهای عرفانی و حکیمانه او اختصاص دارد. و در انتها مجموعه «نامه های عاشقانه یک پیامبر» که نامه های رد و بدل شده بین جبران و خانم ماری هسکل از نزدیکترین دوستان او که دارای مضامین عمیق عاشقانه و عارفانه است آورده شده است.
صفحات کتاب :
299
کنگره :
PJA4856‭‬ ‭/ب42ی85‏‫‬‭ 1389
دیویی :
‏‫‬‭892/785
کتابشناسی ملی :
2090704
شابک :
‭978-600-91829-1-6
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه سروده های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران