امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟
«به دنبال صدای او» شامل 6 داستان کوتاه از محمدرضا بایرامی برای نوجوانان است که اخیرا در انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری سوره مهر «قربانی»، «عیدی‏ مادربزرگ٬» «وقتی کولی‏‌ها برگشتند»٬ «به دنبال صدای او»، «کلاغ‏‌ها» و «تفنگ» داستان‌های این مجموعه هستند.
«قربانی»؛ روایت پسرکی به نام اسماعیل است که پدرش هر سال در روز عاشورا بر سر او قمه می‏‌زند اما وقتی در سن‏ پانزده سالگی خودش باید این کار را انجام دهد، دچار ترس و دلهره‏ می‏‌شود. از طرفی معلم روستا سعی می‏‌کند پدر اسماعیل را متقاعد کند این کار خلاف موازین شرع است و گوسفندی به آن‏ها می‏‌دهد تا به جای انجام این مراسم، قربانی کنند.
ماجرای داستان دوم وقوع زلزله در یکی‏ از روستاهای اردبیل و پسرکی است که به همراه پدرش برای یافتن مادربزرگ خود به آن روستا می‏‌رود. ماجرای یکی دیگر از قصه‌ها حکایت پسرکی است که چند تخم مرغ در انبار خانه‏‌شان پیدا می‏‌کند و تصمیم می‏‌گیرد برای خریدن «فلوت»از کولی‏‌های دوره گرد آنها را بفروشد اما وقتی می‏‌فهمد تخم‌مرغ‏‌ها متعلق به خانواده دوستش است، از فروش آنها منصرف می‌شود و...

در بخشی از داستان «قربانی» آمده: «خوب داری آبرویمان را می‌بری! فکر نمی‌کردم این قدر بزدل باشی. هیچ می‌دانی خونی که در این روزها برای امام حسین ریخته‌ ‌شود به آسمان می‌رود نه زمین. از چه داری فرار می‌کنی ٬از چه می‌ترسی؟...»
محمدرضا بایرامی متولد 1340 در اردبیل است. او با کتاب «کوه مرا صدا زد» از قصه‌های ساوالان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس را از آن خود کند.
گفتنی است چاپ چهارم کتاب «به دنبال صدای او» در قطع رقعی و در شمارگان ۲۵۰۰ جلد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
صفحات کتاب :
68
کنگره :
‫‭PIR7963 /‮الف‬94‫‬‭ب9 1390
دیویی :
8‮فا‬3/62[ج]
کتابشناسی ملی :
2585144
شابک :
978-600-175-272-8
سال نشر :
1390
شابک دیجیتال :
978-600-03-2007-2

کتاب های مشابه به دنبال صدای او