کتاب من دیگر ما جلد سوم (pdf+چاپی)

پرنده های در قفس و کودکی های نارس (نقش آزادی در تربیت فرزند)

امتیاز
5 / 0.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,000
خرید چاپی
96,000
10%
ت 86,400
نظر شما چیست؟

کتاب من دیگر ما جلد سوم با عنوان پرنده های در قفس و کودکی های نارس، به موضوع تربیت کودک و آزادی می پردازد. این کتاب نوشته ی محسن عباسی ولدی می باشد و انتشارات آیین فطرت آن را چاپ کرده است.

معرفی جلد سوم من دیگر ما، کتاب « پرنده های در قفس و کودکی های نارس» 

نویسنده‌ی این کتاب، یکی از اصلی ترین عوامل شکوفایی استعدادهای کودک را  بازی می‌داند اما از نظر او  بسیاری از بازی‌هایی که در تربیت فرزند تأثیر مثبت دارد بدون آزادی دادن به کودک امکان پذیر نیست و آزادی مقدمه ی بازی های کودکانه است. در بخشی از متن کتاب نویسنده، آثار مهم آزادی را برمی شمارد که عبارتند از: 

۱) ایجاد رابطه‌ی عاطفی میان کودک و والدین

۲) تخلیه‌ی انرژی و رسیدن به آرامش

۳) دستور پذیری

۴) پاسخ به حس کنجکاوی

۵) کمک به استقلال کودک

۶) کمک به بزرگ شدن کودک

کتاب من دیگر ما جلد سوم pdf

پی دی اف کتاب من دیگر ما جلد سوم به صورت نسخه الکترونیکی در فراکتاب موجود می باشد. توجه نمایید که با خرید این نسخه، فایل پی دی اف به صورت جداگانه در گوشی شما ذخیره نمی شود و تنها نسخه الکرونیک کتاب در کتابخوان فراکتاب با امکانات بسیار خوبی برای مطالعه، فراهم است.

خلاصه جلد سوم من دیگر ما

در این جلد از مجموعه ی من دیگر ما، آثار محدودیت های بی جا بررسی می شود که شامل: ۱- شرارت ٢- لجاجت ۳- افسردگی ۴- ترس ۵- از بین رفتن برخی از علاقه های مثبت ۶- مخفی کاری ۷- از بین رفتن اقتدار والدین می باشد. 

همچنین دلایل آزاد نگذاشتن کودک از سوی والدین، یک به یک بررسی و مورد نقد قرار می گیرد. از آن جایی که «منِ دیگرِ ما» بنا دارد به صورت کاربردی به بحث تربیت بپردازد، هنر آزاد گذاشتن کودک را در بخشی از کتاب با مثال هایی که برای والدین ملموس است آموزش می دهد.

بعد از خواندن این اثر خواهید دانست که تمایلات کودکانه زیاده خواهی نیست، روشی تعاملی دارد و بزرگترها باید آنقدر بزرگ شوند که پا روی نفس خود بگذارند و از آن بالا به قدر همنشینی کودک پایین بیایند، بعد دست فرزندشان را بگیرند و او را به اوج برسانند.

بخشی از کتاب من دیگر ما جلد سوم

برخی از والدین به اشتباه گمان می‌کنند که کودکان زیر هفت سال شخصیت شکل‌گرفته‌ای نداشته و شخصیت آنان پس از طی دورۀ کودکی و یا نوجوانی شکل می‌گیرد؛ اما این نکتۀ حیاتی را فراموش نکنید که بسیاری از رفتارهای تربیتی ما در زیر هفت سال، سازندۀ شخصیت کودکان‌مان است. این رفتارها تأثیر بسیار زیادی در شخصیت فرزند در بالای هفت سال نیز دارد. اگر تربیت را به زراعت تشبیه کرده و روح و روان فرزند را زمین زراعی فرض کنیم، باید گفت نوع برخورد ما با کودک زیر هفت سال، زمینه روح و روان او را برای آموزش‌های تربیتی پس از هفت سال آماده می‌کند. درست است که آموزش پیش از هفت سال توصیه نشده؛ اما این به معنای فراموش کردن مسألۀ تربیت در مقطع پیش از هفت سال نیست. ما با نوع برخوردی که با کودکان‌مان می‌کنیم، شخصیت دورۀ نوجوانی و جوانی آنان را پایه‌ریزی می‌کنیم. بسیاری از مشکلات تربیتی نوجوانان و جوانان را باید در عدم زمینه‌سازی صحیح تربیتی در دورۀ تولد تا هفت سالگی جست و جو کرد.

محسن عباسی ولدی 

محسن عباسی ولدی نویسنده و مدرس حوزه و دانشگاه، کارشناس دین و محقق مسائل تربیتی است. کتاب‌های زیادی در حوزه‌های تعلیم و تربیت دینی، معارف اسلامی و داستانی و ادبیات، به تالیف رسانده است. مجموعه ی ۱۴ جلدی « من دیگر ما» با قلم جذاب و دلنشین این نویسنده توانا نوشته شده است. 

دانلود رایگان کتاب من دیگر ما جلد سوم

دانلود رایگان کتاب من دیگر ما جلد سوم موجود نمی باشد. با پرداخت مبلغ بسیار کمی، نسخه الکترونیک این کتاب را به صورت قانونی در فراکتاب تهیه نموده و از حقوق ناشر محترم آن حمایت نمایید. توجه نمایید با خرید و دانلود نسخه الکترونیک جلد سوم کتاب من دیگر ما در فراکتاب، این کتاب الکترونیکی را تنها در کتابخوان فراکتاب می توانید مطالعه نمایید.

خرید کتاب من دیگر ما جلد سوم

جهت خرید من دیگر ما جلد سوم، نرم افزار و فروشگاه کتاب فراکتاب، فرصت خرید کتاب را به صورت اینترنتی و غیرحضوری با تخفیف ویژه فراهم کرده است. دوستداران کتاب و کتابخوانی می‌توانند آثار مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی فراکتاب با تخفیف دریافت و مطالعه کنند.

دانلود من دیگر ما جلد سوم

در فراکتاب علاوه بر خرید نسخه چاپی امکان دانلود کتاب من دیگر ما جلد سوم نسخه الکترونیکی فراهم شده است.

دانلود من دیگر ما جلد سوم مشخصات من دیگر جلد سوم را در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 264
موضوع: تربیت فرزندان
قالب:
pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

کنگره :
‏‫‬‭BP253/4‏‫‭/ع22م8 1394‮الف
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
3937620
شابک :
978-600-95665-4-9
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه من دیگر ما جلد سوم