امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
خرید چاپی
28,000
14%
ت 24,080
نظر شما چیست؟
چهره در حال تغییر سینه فیلیای جهان با عنوان انگلیسی "Movie mutations: the changing face of world cinephilia"، مجموعه ای است از نامه نگاری های جاناتان رُزنبام (منتقد فیلم آمریکایی) و ادرین مارتین (منتقد فیلم استرالیایی) به عنوان دو سینه فیل (اصطلاحی که به علاقه مندان و دوستداران پرشور به سینما، نظریه فیلم و نقد فیلم گفته می شود. اصطلاحی مرکب از دو کلمه سینما و فیلیا که یکی از چهار اصطلاح در یونان باستان برای عشق است).

نقطه یِ قوتِ "دگرگونی هایِ سینما" در شناساییِ چهره یِ در حالِ تغییرِ سینه فیلیایِ جهان آن است که گردآورندگانش منتقدان و دانشگاهیانی را در کنار هم جمع کرده اند که در بیانِ خواسته هایِ خود برای دگرگون ساختن این چهره صریح بوده اند.

در بخشی از این کتاب در مورد فَکسِ ارسالیِ عباس کیارستمی به جاناتان رُزنبام می خوانید:

به تازگی از سفری طولانی بازگشته ام و فَکس شما را دریافت کرده ام. وظیفه ی خود می دانم که از حسن توجه تان و هم چنین از احساسی که نسبت به سینما و من دارید سپاس گزاری کنم ...

درباره یِ سکانسِ پایانی حق کاملاً با شماست و می بایست این را خاطرنشان کنم که اصلاً قصد نداشتم آن را، چه در کشور خودم و چه در هر کجای دیگر، حذف کنم یا تغییر دهم. فقط نسخه یِ دوبله شده یِ فیلم را در ایتالیا دیدم و تصمیم گرفتم در خصوصِ پخشِ فیلم با یا بدونِ ویدئویِ پایانی در برخی از شهرها بازی کنم.

بعضی از سالن ها فیلم را با ویدئوی پایانی نمایش دادند و برخی دیگر بدون آن. این هم نوعی بازی است که خارج از فیلم به وقوع می پیوندد، بازی ای که شما می توانید براساس آن ببینید واکنش های تماشاگران بعد از دو پایان بندی چطور است... صادقانه بگویم، این بازی را دوست دارم... برایم مثل سینما بسیار جذاب است.

زندگی ارزش این را دارد که هر چیزی را یک بار تجربه کنیم. هر وقت افتخار ملاقات با شما نصیبم شد در این باره برای تان بیش تر خواهم گفت.

و دیگر این که، دوباره به شما اطمینان می دهم که پایان بندی همان طور خواهد ماند.
دیویی :
791/43
کتابشناسی ملی :
3693933
شابک :
‏‫‬‭978-600-6955-91-9
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
368
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‬‭PN1994‏‫‭/ر9د8 1394‬

کتاب های مشابه دگرگونی های سینما