امتیاز
5 / 4.3
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
1,142,000
10%
ت 1,027,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

مجموعه کتاب من دیگر ما نوشته محسن عباسی ولدی است. این مجموعه دارای 14 جلد کتاب در عرصه تربیت و پرورش فرزندان می‌باشد و توسط آئین فطرت انتشار یافته است. در این صفحه از فراکتاب کتاب من دیگر ما چهارده جلدی عرضه شده است.

معرفی مجموعه من دیگر ما

من دیگر ما، با شعار « فرزند ما از ما جدا نیست؛ او خود ماست! اما در اندازه ای کوچکتر » که ذیل عنوان همه کتابهای مجموعه خودنمایی میکند، می خواهد به مخاطب بگوید: با کودک به گونه ای برخورد نکنید، گویی از کره ای دیگر آمده است، او همان گونه ایست و خواهد بود که خود شما هستید.اگر فرزند را خودمان بدانیم دیدگاه و عملکرد ما نسبت به موضوع تربیت تغییر خواهد کرد و وقت گذاشتن برای او را وقت گذاشتن برای خودمان و رشد کردن او را رشد کردن خودمان می دانیم. این مجموعه سعی دارد، با تکیه بر مبانی دینی، مهارت های تربیت فرزند در دنیای امروز را با قلمی ساده و روان و گاهی عامیانه به والدین آموزش دهد و افقی روشن برای آینده فرزندان ترسیم کند.

خلاصه مجموعه من دیگر ما

می توان گفت کتاب های این مجموعه به صورت پلکانی و مرحله به مرحله آموزش هایی در عرصه تربیت و پرورش فرزندان ارائه می دهد و مخاطب را با دیدگاه و عملکرد های درست و غلطی که در زندگی وجود دارد، آشنا می کند. اگر راهی درست باشد به تقویت آن و اگر اشتباه باشد به اصلاح آن می پردازد.

جلد اول من دیگر ما با عنوان جوجه های رنگی و بچه های فرنگی (مشکلات پیش روی تربیت در دنیای امروز) به بررسی مشکلات و عدم آگاهی از تاثیرگزاران تربیت در دنیای امروز ( سبک تربیت غربی )، ویژگی های تربیت دینی و بنیادی و شیوه های صحیح تربیتی پرداخته است.

نویسنده در جلد دوم من دیگر ما که تحت عنوان خارهای گل شده و گل های خارشده (نقش محبت در تربیت فرزند) به اثرات محبت در رفتار فرزندان چه در کودکی و چه در آینده می پردازد و دلایل محبت نکردن والدین به فرزندان مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

در جلد سوم من دیگر ما (پرنده های در قفس و کودکی های نارس (نقش آزادی در تربیت کودک)) این گونه آمده است: آزادی از نیازهای اصلی کودکانِ زیر هفت سال است و به اثرات آزادی کودکان پرداخته و دلایل عدم آزادی توسط والدین را مطرح می کند. در بخش هایی از کتاب برای ملموس شدن بحث نویسنده مثالهایی را مطرح میکند و اثبات می کند؛ سبک زندگی مدرن امروزی با نیازهای اساسی و ریشه کودک سر عناد دارد.

عنوان جلد چهارم بازی های عسلی و عسل های بدلی (نقش بازی در تربیت کودک) است که به چگونگی رابطه بین محبت و بازی پرداخته و ویژگی های بازی مفید را برشمرده است.

جلد پنجم با عنوان قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان (نقش تلویزیون در تربیت کودک) در جستجوی پاسخ به این سوال است: با وجود این همه مضرات قابل توجه، چرا خانواده های ما این اندازه تلویزیونی شده اند؟

نویسنده در جلد ششم؛ بازی روی ابر خیال و کودکی های رو به زوال (نقش بازی های رایانه ای در تربیت فرزند) به چرایی تغییر مفاهیمی چون شکست و موفقیت، ضعف و اقتدار و ... پرداخته و مهمترین عامل این تغییر را بازی های رایانه ای می داند.

جلد هفتم ( ارتش رایانه ای و نوازش تازیانه ای (نقش بازی های رایانه ای در تربیت فرزند)) چرایی گرایش به بازی های رایانه ای و حضور مداوم آن در خانه به مثابه یکی از افراد خانواده را مطرح کرده و وظایف والدین را تبیین و توضیح می دهد.

در جلد هشتم ذیل عنوان کبوتر های سفید کرامت و کرکس های سیاه دِئانت(تربیت کریمانه و آثار آن در شخصیت فرزندان) از تربیت کریمانه سخن گفته و آن را پایه تربیت می داند و آثار تربیتی کریمانه را نشان می دهد می‌ گوید که چقدر از آرزوهای تربیتی ما به راحتی در مسیر تربیت کریمانه محقق می‌شود.

جلد نهم (کلاس آقای تربیت و درس شیرین کرامت(تربیت کریمانه و روش های آن)) در برگیرنده روش‌های تربیت کریمانه و بررسی نقش گزاره‌های تصویری و رفتاری در تربیت کریمانه می باشد.

جلد دهم من دیگر ما با عنوان تربیت بچه های زلال و آزادیِ استقلال(نقش استقلال در تربیت کریمانۀ فرزندان) در ادامهٔ موضوع روش‌های تربیت کریمانه، به بحث مهم استقلال یکی از مصادیق گزاره‌های رفتاری و چرایی ضرورت استقلال دادن پرداخته و به این سوال نیز پاسخ داده است که چرا والدین به فرزندان استقلال نمی‌دهند؟ محدودهٔ استقلال در کارها و تصمیمات را پردازش کرده و بایدهای تفکری و مهارتی در مبحث استقلال دادن به فرزندان را مورد بررسی قرار داده است.

در جلد یازدهم من دیگر ما تحت عنوان دنیای قشنگ خدمت گذاری و تربیت بچه های کاری با مهارت‌های به کارگماردن فرزندان آشنا می‌شوید. همچنین پاسخ سؤالاتتان در بارۀ کار کردن فرزندان را نیز خواهید گرفت.

کتاب دوازدهم از مجموعۀ «منِ دیگر ما»، کتاب دختران و همسری و شغل ناب مادری، خود را موظّف می داند بــه تبییــن جایــگاه همســری و مــادری و رابطــۀ آن با تربیــت دختران بپردازد.

جلد سیزدهم من دیگر ما با عنوان دخترآن آسمانی و سفیران مهربانی به طور ویژه به نقش دختران در آیین اسلام اشاره کرده است. نگاه این کتاب به دختران به عنوان طلایه‌داران والا مقام مساله تربیت، باعث می‌شود که بررسی ویژه‌ای درباره توانایی‌ها، مسئولیت‌ها و ظرفیت‌های پنهان ایشان داشته باشد.

جلدچهاردم من دیگر ما، در واقع ضمیمه جلد چهارم با عنوان بازی؛ بازوی تربیت منتشر شده است.

در این کتاب 140 بازی برای کودکان در سنین مختلف به تفکیک سن آموزش داده شده است.

مجموعه من دیگر ما چند جلد است؟

در حال حاضر مجموعه من دیگر ما دارای 13جلد می باشد کتاب بازی بازوی تربیت هم همراه و مرتبط با همین مجموعه کتاب است. احتمال افزایش جلد با توجه به گستردگی موضوع تربیت امکان دارد. محصولی که در این صفحه از فراکتاب در دسترس شماست 14 جلدی است.

دانلود رایگان پی دی اف من دیگر ما

امکان دانلود کتاب من دیگر ما رایگان وجود ندارد. دسترسی رایگان به آثار نویسندگان بدون کسب اجازه از ایشان تضییع حق نویسنده خواهد بود. با این وجود تعدادی از جلدهای مجموعه کتاب من دیگر ما به صورت دیجیتال در فراکتاب عرضه شده است و کتاب های دیجیتال پس از نصب نرم افزار برای مدت کوتاهی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. برای این کتاب ها از کتاب من دیگر ما pdf استفاده شده است.

درباره کتاب من دیگر ما

کتاب من دیگر ما دوره ای است هفت جلدی به قلم "محسن عباسی ولدی"، که با نگاهی به اصول و مبانی دینی، تکنیک ها و مهارت های تربیت و پرورش فرزند در جهان کنونی را به روشی ساده و قابل درک به والدین می آموزد. هر کدام از جلدهای مجموعه ی "من دیگر ما" بر مساله ی خاصی در تربیت کودک متمرکز شده اند و به طور کلی این هفت جلد در کنار هم، یک مجموعه ی راهبردی و کامل را در اختیار پدر و مادرها قرار می دهند.جلد نخست این مجموعه تحت عنوان "جوجه های رنگی و بچه های فرنگی"، به مسائل و مشکلات تربیت فرزند در دنیای امروز می پردازد. در این جلد بر تاثیر رفتار والدین در پرورش کودک سخن گفته می شود و نشان می دهد که چطور تصاویر دریافتی از رفتار پدر و مادر در روحیات و خلقیات فرزند اثر می گذارد. جلد دوم به نام "خارهای گل شده و گل های خارشده"، اثرات محبت در تربیت فرزند را به تصویر می کشد و جلد سوم که "پرنده های در قفس و کودکی های نارس" نام دارد، نقش بی بدیل آزادی را در تربیت آن ها نشان می دهد. "بازی های عسلی و عسل های بدلی" عنوان جلد چهارم این مجموعه است و همانطور که از نام آن بر می آید، نقش بازی در تربیت فرزند را هدف گرفته و جلد پنجم به نام "قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان" به تاثیرات تلویزیون می پردازد. "بازی روی ابر خیال و کودکی های رو به زوال" و "ارتش رایانه ای و نوازش تازیانه ای" عناوین جلدهای ششم و هفتم مجموعه ی "من دیگر ما" از "محسن عباسی ولدی" هستند که تاثیر بازی های رایانه ای را در تربیت فرزند دنبال می کنند.

دانلود رایگان کتاب صوتی من دیگر ما

مجموعه من دیگر ما به صورت کتاب صوتی منتشر نشده است.

انتشارات آئین فطرت

آیین فطرت، ناشر اختصاصی آثار حجت الاسلام محسن عباسی ولدی است. آثار ایشان تا پیش از تأسیس این انتشارات از سوی ناشران مختلف به بازار کتاب عرضه می‌شد؛ امّا از بدو تأسیس آیین فطرت، آثار ایشان به این انتشارات انتقال یافته و با رویکردی جدید به بازار نشر راه یافته است.

محسن عباسی ولدی

کتاب‌های حجت الاسلام عباسی ولدی را می‌شود به دو دسته تقسیم کرد: دستۀ اوّل کتاب‌هایی است که با زبانی ساده و روان به تحلیلی درون دینی در بارۀ مسائل تربیتی می‌پردازد. کتاب‌های ادبی نیز دستۀ دوم این آثار است که با زبانی هنری به تبیین مبانی اندیشۀ دینی، روش‌های تربیتی و سبک زندگی می‌پردازد. از دیگر نوشته های محسن عباسی ولدی می توان به مجموعه کتاب های طعم شیرین خدا و یا نیمه دیگر من اشاره کرد.

خرید مجموعه 14 جلدی من دیگر ما

در نرم افزار فراکتاب به راحتی امکان خرید مجموعه کتاب من دیگر ما به صورت چاپی، با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر ایران فراهم می باشد.

من دیگر ما

مشخصات مجموعه کتاب من دیگر ما چهارده جلدی را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 3145
موضوع: تربیت فرزند
صفحات کتاب :
3145
کنگره :
BP۲۵۳/۴‏‫‭‬‮‭/ع۲۲م۸
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
4700927
شابک :
978-600-8031-00-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه من دیگر ما سیزده جلدی