امتیاز
5 / 3.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
گل سنگ رمانی با مضمون انقلاب از سید هاشم حسینی است. داستان در مورد جوانی ساده دل شهرستانی به نام نبی است که در بازار تهران به عنوان باربر مشغول کار است. نبی پالانی به دوش انداخته و بار جابه جا می‌کند. اما در واقع او درون پالان محفظه ای تعبیه کرده و اعلامیه های انقلابی را در بازار پخش می کند و در اختیار افراد معتمد قرار می دهد. او با یک گروه مخفی انقلابی همکاری می کند و حتی مجبور می شود دو کلت را جا به جا کند. دوستی ساده و شیرین عقل به نام نظرعلی دارد که امیدوار است در تهران به پول و ثروتی دست یابد. نظرعلی از راز نبی مطلع نیست. همچنین نبی با یک خانوادۀ زاغه نشین آشناست و به آنها یاری می رساند.
ساواک به طریقی از راز یک باربر انقلابی با خبر می شود. برای شناسایی او یک ساواکی مجرب با نام جعلی برات وارد بازار می شود. پالانی به دوش می اندازد و مانند دیگر حمال ها بار جا به جا می کند. به زودی با نبی و نظرعلی آشنا می شود و در سرایی که آنها کار می کنند مشغول کار می شود. برات که سرطان معده او را رنج می دهد، از طریق نظرعلی کم کم به نبی مشکوک می شود. نظرعلی را به سوی خود جلب می کند و با ولخرجی و وعده و وعید اطلاعاتی به دست می آورد. نظرعلی شیفتۀ زندگی شهری است و به خوانندگی و سینما علاقه دارد. برات او را به سینما و کاباره می برد و نظرعلی بی این که بخواهد و بداند به نبی خیانت می کند.
برات نبی را دستگیر می کند، ولی تحویل ساواک نمی دهد. قصد دارد روسای او را به چنگ آورد و از طرفی او را خوار و خفیف کند. او را به کاباره می برد و با خواننده زنی آشنا می کند و ... .

گل سنگ در دومین جایزه داستان انقلاب به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.
صفحات کتاب :
138
کنگره :
‫PIR8022‭‬ ‭/س9756‫‭گ8 1389
دیویی :
‫‭‭8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
2208511
شابک :
978-600-175-001-4
سال نشر :
1389
شابک دیجیتال :
978-600-03-2050-8

کتاب های مشابه گل سنگ