امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,450

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
به گزارش پایگاه خبری سوره‌مهر حسن یعقوبی که به تازگی مجموعه شعر « به لهجه انگور» از او منتشر شده درباره این مجموعه شعری گفت: دفتر شعرم شامل غزل‌هایی است که بین سال‌های 75 تا 88 در قالب مضامینی آزاد، آیینی و پایداری سروده‌ام.»
این شاعر افزود: «البته قبل از این، مجموعه دیگری هم سروده‌ام، ولی این مجموعه به لحاظ مضامین شعری گسترده‌تر است.»
او درباره انتشار آثار شاعران جوان از سوی انتشارات سوره مهر گفت: «به نظرم این اقدامی لازم ولی ناکافی است. اینکه سوره مهر به شاعران شهرستانی توجه می‌کند اتفاق خوبی است و باعث می‌شود شعر شاعران شهرستانی هم دیده شود و ناشران دیگر هم به این شاعران توجه کنند. ولی باید در کنار انتشار آثار زمینه‌ای هم فراهم شود تا شاعران این مجموعه‌ها شناخته شوند و آثارشان نقد و بررسی شود.»
یعقوبی در ادامه درباره اینکه چرا اکثر شاعران جوان سراغ قالب غزل می‌روند، اظهار داشت: «چون غزل در میان قالب‌های ادبی ارتباط نزدیک‌تری با روح و روان شاعر و مخاطب دارد. همچنین ویژگی‌های غزل باعث می‌شود شاعر مضامین و مفاهیم بیشتری مطرح کند؛ به همین دلیل اقبال به غزل در میان شاعران جوان به نسبت دیگر قالب‌های شعری بیشتر است.»
وی در این باره که چرا شاعران جوان امروز فرم‌گرا شده‌اند گفت: «اینکه شاعران امروز به نسبت دهه بعد از انقلاب بیشتر به فرم گرایش پیدا کرده‌اند اجتناب‌ناپذیر است. به هر حال، در دهه 60 به خاطر شرایط انقلاب و جنگ شاعران درگیر محتوا بودند و به فرم توجهی نداشتند. ولی با تغییر یافتن شرایط این ضرورت احساس شد که به فرم توجه بیشتری شود. البته این استدلال نباید این شائبه را به وجود بیاورد که حتماً باید فرم‌گرا بود. افراط و تفریط اصلاً خوب نیست. عادلانه و منطقی این است که شعر و ادبیات متناسب با زمان پیش برود.»
یعقوبی درباره وضعیت شعر نسل جوان امروز اعتقاد دارد: در این دوره شعرهای خوب زیاد داریم. ولی این را هم قبول دارم که اشعاری هم هستند که ارزش خواندن ندارند و نباید کلی قضاوت کرد.
صفحات کتاب :
38
کنگره :
‫PIR8323‭‬ ‭/ع736‫‬‮‭ب9 1389
دیویی :
‫‭8‮فا‬1/62
کتابشناسی ملی :
2244751
شابک :
978-600-175-105-9
سال نشر :
1389
شابک دیجیتال :
978-600-03-2052-2

کتاب های مشابه به لهجه انگور