امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

رمان من پیش از تو اثر جوجو مویز و با ترجمه شیدا رضایی یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و سال 95 در ایران است. من پیش از تو داستان قصه ای ست که در خاطره ها می ماند. جوجو مویز تاکنون دو بار موفق به کسب جایزه ی انجمن رمان نویسان رمانتیک شده است. این کتاب توسط انتشارات جامی به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب من پیش از تو

کتاب من پیش از تو رمانی مشهور و جنجالی از جوجو مویز نویسنده‌ی انگلیسی است. اثری که در خلال داستان ساده‌اش تمام‌قد به عشق، زندگی و شور زنده بودن می‌پردازد و مخاطب را وامی‌دارد نگاهی به زندگی خودش بیندازد و از خودش بپرسد واقعاً زندگی می‌کند یا صرفاً روزها را پشت هم می‌گذراند؟ این رمان به سرعت در جهان به شهرت رسید، تبدیل به فیلم شد و از سراسر دنیا مخاطبان زیادی پیدا کرد.
رمان من پیش از تو با ترجمه شیدا رضایی توسط نشر مصدق با همکاری انتشارات جامی منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه الکترونیکی این رمان با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

خلاصه کتاب من پیش از تو

لوییزا کلارک، دختر جوانی است که زندگی کاملا معمولی و ساده ای دارد و تمام عمرش را در روستای کوچک محل زندگی اش سپری کرده است. او که به شدت به کار و پول نیاز دارد، خدمتکار پسری به نام ویل ترینور می شود که پس از یک حادثه ی رانندگی، مجبور است بقیه ی عمرش را روی ویلچر بگذراند. ویل، سابقا فردی پرروحیه و بلندپرواز بود اما اکنون سرزندگی خود را از دست داده و مطمئن است که نمی تواند زندگی به این شکل را تحمل کند.

ویل، بسیار دمدمی مزاج است با نیش و کنایه حرف می زند، اما لوییزا به تدریج یاد می گیرد که چگونه می تواند با او تعامل کند و پس از مدت اندکی، حسی از عشق و علاقه نسبت به او در دل لوییزا شکل می گیرد. وقتی که لوییزا درمی یابد که ویل برای خود، نقشه های شوکه کننده ای در سر دارد، تصمیم می گیرد تا به او نشان دهد که زندگی همچنان ارزش زیستن را دارد. کتاب من پیش از تو، داستان عاشقانه ای است که از مخاطب خود می پرسد: «چه خواهید کرد اگر خوشحال کردن کسی که به او عشق می ورزید، باعث شکسته شدن قلب خودتان نیز بشود؟»

برشی از متن کتاب من پیش از تو

بدترین نکته در مورد پرستار بودن چیزهایی نیست که ممکن است به آن‌ها فکر کنید. بلند کردن و تمیز کردن هم نیست، یا دارو دادن‌ها و پاک کردن لب‌ولوچه و یا حتی بوی تندوتیز و محسوس ضدعفونی‌ کننده‌ها. حتی این موضوع هم نیست که مردم همیشه فکر می‌کنند تو فقط داری همین کارها را انجام می‌دهی؛ چون این‌قدر احمق و بی‌عرضه هستی که کار دیگری از دستت برنمی‌آید. بلکه سخت‌ترین و بدترین واقعیت این است که وقتی روزهایت را با کسی این‌قدر زیاد و نزدیک سپری می‌کنی هیچ راه فراری از حالات روحی او یا خودت نداری.
از لحظه‌ای که برنامه‌ام را به ویل گفتم رفتارش سرد و خشک شد. البته طوری نبود که اگر کسی از بیرون می‌دید متوجه شود، ولی کمتر شوخی کردیم و شاید کمتر باهم حرف زدیم. آن روز از مطالبی که در روزنامه نوشته‌ شده بود هیچ‌چیزی از من نپرسید.
«پس این کاری هست که می‌خواهی انجام دهی؟» چشمانش برق می‌زد ولی چهره‌اش چیزی را نشان نمی‌داد.
شانه‌ام را بالا انداختم. سپس با حس همدردی بیشتر سرم را تکان دادم. حس کردم جوابی که دادم حرفی بچه‌گانه و غیرعادی است. گفتم: «موضوع فقط زمان است، واقعاً همین‌طور است؛ یعنی من بیست‌وهفت ساله هستم.»

سکانس آخر فیلم من پیش از تو

من پیش از تو (انگلیسی: Me Before You) یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی به کارگردانی تیا شروک که برپایه رمانی به همین نام، نوشتهٔ جوجو مویز ساخته شده‌است. امیلیا کلارک،سم کلفلین، جانت مک تیر و چارلز دنس از بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم دربارهٔ ویل ترینر ماجراجو است که همواره به ورزش‌های مخاطره‌آمیزی چون صخره‌نوردی می‌پردازد، در اوج جوانی و تندرستی و دارایی پیشامدی برایش رخ می‌دهد و به لحظه‌ای زندگیش دگرگون می‌شود و در این میان لوییزا کلارک مسئولیت نگهداری از او را به عهده می‌گیرد. من پیش از تو به‌ دست وارنر برادرز در ۳ ژوئن ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد.

من پیش از تو نقد

من پیش از تو مثل هر اثر پرفروش دیگری، واکنش‌های زیادی برانگیخت. نشریات و منتقدان و نویسندگان درباره‌ی این اثر نظرات متفاوتی دادند. در ادامه بعضی از این نظرات را نقل می‌کنیم.
نیویورک‌تایمز: «نویسنده‌ی این کتاب خواننده را در موقعیتی قرار می‌دهد که اشک‌ریزان بخواند و جلو برود...»
امیل اریش کستیر: «من پیش از تو خواننده را غافل‌گیر می‌کند، سوزناک و تاثیرگذار و امیدبخش است؛ کتابی که تا دیروقت بیدار می‌مانید و صفحه به صفحه جلو می‌روید و نمی‌توانید زمین بگذاریدش.»
یواِس‌اِی تودی: «زنده و غیرقابل پیش‌بینی.»
آسوشیتدپرس: «بعضی کتاب‌ها را نمی‌توان زمین گذاشت، توصیه‌ی ما این است که کتاب من پیش از تو را باید همراه با یک جعبه دستمال کاغذی فروخت.»
پابلیشرز ویکلی: «رمانی خواندنی، مسحور کننده و منطبق با نیازهای دنیای امروز.»
بوک‌پیچ: «داستانی پراحساس و خوش‌ساخت که به ما یاد می‌دهد برای شروع یک زندگی واقعی هیچ وقت دیر نیست.»

کتاب من پس از تو

رمان پس از تو در ادامه رمان پرفروش من پیش از تو توسط جوجو مویز نوشته شده و به همان اندازه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته همچنین این کتاب توسط شیدا رضایی ترجمه شده است.
مسئله ای که جوجو مویز (Jojo Moyes) در کتاب پس از تو بر آن تمرکز دارد نیز توانایی انسان در بازسازی زندگی خود پس از اتفاقات غم انگیز و از دست دادن هاست.
خرید پی دی اف کتاب با قیمت مناسب در فراکتاب فراهم شده است.

کتاب باز هم من

کتاب باز هم من جدیدترین اثر از آثار جوجو مویز در هفته اول انتشار خود در جایگاه دوم پرفروش ها قرار گرفت. نویسنده انگلیسی این بار، باز هم به سراغ شخصیت اصلی داستان «من پیش از تو» و «پس از تو»، لوئیسا کلارک رفته و سیر زندگی اش پس از سفر به نیویورک را نشان می دهد. این نسخه از کتاب باز هم من (Still Me)، متن کامل و بدون سانسور بوده به همۀ علاقه مندان آثار جوجو مویز (Jojo Moyes) توصیه می ­شود.

دانلود کتاب من پیش از تو

خرید نسخه الکترونیکی کتاب من پیش از تو در فراکتاب فراهم می باشد. پس از دانلود می توانید آن را از طریق کتابخوان مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب من پیش از تو

مشخصات کتاب من پیش از تو در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جامی
نویسنده: جوجو مویز
مترجم: شیدا رضایی
تعداد صفحه: 952
موضوع: رمان خارجی
قالب: pdf

 

کتابشناسی ملی :
4451155
شابک :
978-600-7436-69-1
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
496
کنگره :
‏‫‬‭PZ4‏‫‭/م8 م8 1395
دیویی :
823/92

کتاب های مشابه رمان من پیش از تو