امتیاز
5 / 2.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب جین ایر نوشتۀ شارلوت برونته، رمان عاشقانه ای است درباره زندگی دختری که در کودکی والدین خود را از دست می دهد و پس از ناملایماتی که از بستگان نزدیکش می بیند به پرورشگاه سپرده و در محیط بد پرورشگاه بزرگ می شود.

رمان جین ایر (Jane Eyre) در زمان انتشارش مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و محافل ادبی لندن برای شناختن نویسنده آن کنجکاوی و اشتیاق زیادی نشان دادند. امروزه، جین ایر، یکی از آثار مهم کلاسیک دنیا به شمار می آید و تا کنون 18 نسخه سینمایی با اقتباس از این رمان ساخته شده اند. شارلوت برونته (Charlotte Bronte) در نوشتن این کتاب، از تجربیات زندگی خودش الهام گرفته است. او در کودکی به همراه خواهرانش برای آموزش به مدرسه شبانه روزی کاون بریج فرستاده شد، این مدرسه بی شباهت به مؤسسه لووود نبود که جین ایر هشت سال از عمرش را در آن جا گذرانید. مرگ غم انگیز هلن برنز در داستان جین ایر نیز به مرگ ماریا برونته، خواهر شارلوت شباهت دارد.

جین ایر نمی تواند زندگی کسالت بار را تحمل کند و با اعتقاد کامل به فضیلت های اخلاقی قدم به اجتماع می گذارد. او به عنوان معلم سرخانه به خانه ای اشرافی می رود. ارباب مرموز خانه، آقای روچستر، با او رفتاری عجیب دارد، کم کم اتفاقاتی در این خانه می افتد که جین متوجه علت آن ها نمی شود... .


در بخشی از این داستان می خوانیم:

"آن روز نمی شد پیاده روی کرد، در واقع صبح یک ساعت میان بوته زار بی برگ پرسه زده بودیم، اما از موقع ناهار به بعد (خانم رید وقتی مهمان نداشت زود ناهار می خورد) باد سرد زمستانی ابرهای چنان تیره و ملال آوری با خود آورده بود و باران چنان در تن آدم نفوذ می کرد که پیاده روی و استفاده از هوای آزاد اکنون دیگر اصلا امکان نداشت".
دیویی :
823/8
کتابشناسی ملی :
3713939
شابک :
978-964-5620-34-7
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
624
کنگره :
PZ3‬‏‫‬‮‭‭/ب49ج9 1393ب‬

کتاب های مشابه جین ایر