امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب زندگی در دم، آشکار کننده جوهر وجودی انسان توسط سال بلو است؛ روایتی از اوضاع اجتماعی ایالات متحده. با خواندن این رمان، نقاط ضعف انسان ها را درخواهید یافت. ضعف هایی که نمی شود پنهان شان کرد. دید بلو در کتاب زندگی در دم، وجود حقیقی انسان را آشکار می کند.

باید گفت یکی از آثار برجسته ادبی و یکی از بهترین رمان های کوتاه قرن بیستم را می توان رمان زندگی در دَم، دانست. بلو از جمله تأثیرگذاران نویسندگان ادبیات نوین آمریکا است.

کتاب زندگی در دم (Seize the Day) برنده جایزه نوبل و پولیتزر شده و نشان ملی هنر آمریکا را از آن خود کرده است.

سال بلو (Saul Bellow) در دهم ژوئن 1915، در کبک کانادا متولد شد. رمان «مرد معلق» داستان «ژوزف» است که با همسرش «ایوا» زندگی می کند. او تصمیم می گیرد به ارتش آمریکا بپیوندد؛ ولی ارتش هفت - هشت ماهی او را علاف کرده و او یادداشت روزانه خودش را در این مورد می نویسد. مجموع این نوشته ها همین رمان «مرد معلق» است. در سال 1948، بلو با دریافت بورس تحصیلی گوگنهایم به پاریس رفت و در آن جا ماجراهای اوگی مارچ را نوشت. مدتی هم در نیویورک زندگی کرد بعد در سال 1962 به شیکاگو برگشت.

رمان هرتزوگ (1964)، عنوان پرفروش ترین کتاب آمریکا را از آن خود کرد. بلو، سال ها در دانشگاه های مختلف - چه به صورت هیأت علمی یا مدعو - تدریس نمود؛ از جمله دانشگاه های: ییل، مینه سوتا، نیویورک، پرینستون، پورتوریکو، شیکاگو، بستون و کالج بارد. نوبل ادبیات سال 1976 به او اهدا شد.

علاوه بر این، بسیاری از جوایز و نشان های دیگر را نیز دریافت نمود، از جمله: جایزه پولیتزر، نشان لژیون دونور، جایزه اُ. هنری، جایزه ادبی سنت لوییس، مدال ملی هنر و تعدادی جوایز دیگر. سرانجام پس از سال ها تدریس و تألیف و فعالیت هنری، در پنجم آوریل 2005 در بروکلین ماساچوست درگذشت.

در بخشی از کتاب زندگی در دم می خوانیم:

بعد ویلهلم گفته بود: "بله، اون شروع پایان بود، مگه نه، پدر؟"

ویلهلم اغلب دکتر آدلر را متحیر می کرد. شروع پایان؟ چه مفهومی داشت - دنبال چه می گشت؟ پایان چه کسی؟ پایان زندگی خانوادگی؟ پیرمرد گیج شده بود، اما به ویلهلم فرصت نمی داد زبان به شکایت بگشاید. آموخته بود، بهتر است وارد چالش های عجیب و غریب ویلهلم نشود. بنابراین صرفاً به طرز خوشایندی موافقت کرد، چون او خداوندگار رفتار اجتماعی بود، و گفت: "فوتش برای همه ما فقدان بزرگی بود."

فکر کرد، چه حقی دارد به خاطر مرگ مادرش به من غرولندکند؟

رو در رو ایستاده بودند، هرکدام در سکوت و با روش خود به ابراز عقیده می پرداختند؛ که شروع تمام پایان ها بود: شروع تمام پایان ها نبود، بلکه برخی پایان ها.
صفحات کتاب :
148
کنگره :
‏‫‭‭PS۳۵۰۵‭‬‭ /ل۹‏‫‭‮الف‬۸ ۱۳۹۶‬‬
دیویی :
‏‫‭‬‮‭۸۱۳/۵۴
کتابشناسی ملی :
4413375
شابک :
‫‭978-964-374-657-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه زندگی در دم