امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
خرید چاپی
49,000
10%
ت 44,100
نظر شما چیست؟

کتاب فرمانده 17 ساله روایت زندگی شهید حمیدرضا محمدی فرمانده تخریب لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) است که اعظم ایرانشاهی آن را نویسندگی کرده است.

معرفی کتاب فرمانده 17 ساله

فرمانده 17 ساله، حکایت حمید رضا محمدی، فرمانده تخریب لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب«ع» و دیدار با او از فاصله ای نزدیک است. در قصه‌های جبهه و جنگ‌ کم نداشتیم نوجوان‌هایی که به اصرار جبهه رفتند و‌ شهید شدند؛ اما کم داشتیم نوجوانی که در ۱۷ سالگی فرمانده شود؛ آن هم فرمانده تخریب لشکر‌.

 شهید حمیدرضا محمدی در تاریخ یکم خرداد ماه 1344 در شهر محلات بدنیا آمد. او مدتی در فرماندهی عملیات نامنظم در جبهه غرب فعالیت داشت. وی فرمانده تخریب لشکر 17 علی ابن ابیطالب (ع) قم را بر عهده گرفت و پس از مجاهدت های فراوان در منطقه فکه در تاریخ یازدهم مرداد ماه 1362 در عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شد.

درباره کتاب

در قصه‌های جبهه و جنگ، کم نداشتیم نوجوان‌های چهارده ساله و بچه‌های عزیز کرده ای را که پدر و مادر برای فردایشان کلی نقشه کشیده بودند ولی به اصرار جبهه رفتند و به شهادت رسیدند.

 اما کم داشتیم که نوجوانی با خلق‌وخوی خودش بر روح و جان ده‌ها نفر اثر بگذارد. کم داشتیم که این نوجوان در هفده سالگی فرمانده شود؛ آن هم فرمانده تخریب لشکر که به قول پیشکسوتان، جنگ یکی از حساس‌ترین، نفس‌گیرترین و شهیدخیزترین قسمت‌ها بوده است.

آنچه در کتاب «فرمانده ۱۷ ساله» می خوانید خود حمیدرضا محمدی است؛ به روایت عزیزانش، به روایت رفقا و هم رزمانش، به روایت آن‌هایی که او را دیده‌اند و بعد از دیدار او نتوانسته‌اند او را از یاد ببرند.

برشی از متن کتاب فرمانده 17 ساله

«می‌گفتم مگر حمید چند سالش است که این‌همه نیرو زیر دستش کار کنند؟ یک بچه دانش‌آموزی که هنوز موهای صورتش هم کامل درنیامده‌. شهید که شد، مهدی زین‌الدین که آمد، هم‌رزم‌هایش در لشکر 17علی‌بن‌ابی‌طالب «ع» که از قم، تهران، زنجان، سمنان و کجا و کجا که آمدند، توی کرج، مهران و خیلی جاها که برایش مجلس گرفتند، تازه یقین کردم که فرمانده بوده!

کتاب فرمانده 17 ساله

خرید کتاب فرمانده 17 ساله

این کتاب را از فراکتاب با تخفیف ویژه خریداری کنید.

مشخصات کتاب فرمانده 17 ساله در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: حماسه یاران
نویسنده: اعظم ایرانشاهی
تعداد صفحه: 156
موضوع: روایت زندگی شهید حمیدرضا محمدی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

شابک :
9786007874837

کتاب های مشابه فرمانده 17 ساله