کتاب منشور حکومت علوی

شرح هفت خطبه نهج‌البلاغه رهبری

امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
110,000
15%
ت 93,500
نظر شما چیست؟

کتاب منشور حکومت علوی آیت الله خامنه ای، توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب منشور حکومت علوی

کتاب منشور حکومت علوی دربردارنده بیانات مقام معظم رهبری پیرامون هفت خطبه نهج البلاغه است. ایشان در دهه پنجاه که در مشهد حضور داشتند در کنار فعالیت‌هایی همچون تدریس در حوزه و تالیف کتاب؛ امام جماعت دو مسجد فعال و انقلابی امام حسن مجتبی (علیه السلام) و کرامت را نیز برعهده داشتند. یکی از برنامه‌های مداوم ایشان برای جوانان توضیح و تفسیر بیانات ناب و گهربار امیرالمومنین (علیه السلام) از کتاب نفیس نهج البلاغه بود.

ایشان نسل جوان را به مطالعه این کتاب توصیه می‌کردند زیرا آن را یک گنجینه تمام نشدنی از معارفی می‌دانستند تواند چارچوب فکری آن‌ها را به خوبی تشکیل دهد.در سال‌های 52 و 52 ایشان شب‌های شنبه را به تبیین معارف این کتاب می‌پرداختند.

ایشان در ضمن این مباحث به شکل زیرمتنی به نقد حکومت وقت نیز می‌پرداختند و به شکل غیرمستقیم مبانی حکومتی که قرار باشد براساس تعالیم دینی بنا شود را به جوانان می‌آموختند. این مدل تدریس را می‌توان به تعبیری عالی‌ترین شیوه مبارزه با حکومت فاسد پهلوی دانست که هم نسل جوان را نسبت به سیاهی‌های روز آگاه می‌سازد و در عین حال براساس متنی مکتوب از آینده روشنی که می‌توان براساس مکتب اهل بیت ساخت خبر می‌دهد.

متاسفانه دستگاه ظلم نگذاشت تا این جلسات ادامه پیدا کند و متوجه شدند جوانانی که پای درس امیرالمومنین می‌نشیند دیگر تاب ظلم و جور جامعه را ندارند و به نیروهای انقلابی پاکباخته تبدیل می‌شوند. به همین دلیل آیت الله خامنه‌ای را جلب و ایشان را به ساواک تهران تحویل دادند.

خلاصه کتاب منشور حکومت علوی

مکتب حیات‌بخش اسلام در کنار ارائه برنامه برای پیشرفت معنوی و مادی، نقشه راه تعالی جامعه را نیز بیان کرده و با معرفی حاکم تراز معصومان (ع) در عصر حضور و ولی فقیه در عصر غیبت_ تشکیل حکومت را در دستور کار مؤمنان قرار داده است. اما پس از ارتحال رسول اکرم(ص) جامعه خود را از حضور اما علی(ع) محروم کرد اما ایشان راهنمایی جامع و کامل برای تمام قرون ارائه کردند.

در عصر حاضر نیز با افزایش نیاز به معارف اجتماعی و سیاسی اسلام، اقبال دانشمندان و اساتید و جوانان به نهج‌البلاغه افزایش یافته و شروح متعددی نیز در قرن حاضر بر این کتاب نگاشته شده است. خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، گرایش به نهج‌البلاغه افزایش یافته و مؤسسات مختلفی در محافل علمی حوزه و دانشگاه تشکیل و رشته تحصیلی تخصصی نهج‌البلاغه در این دو حوزه علمی ایجاد گردید. حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) که از دوران جوانی با این کتاب ارزشمند، انس داشته است، از دیرباز به شرح خطبه‌ها، نامه‌ها در حضور جوانان طلبه و دانشجو پرداخته‌اند.

برشی از کتاب منشور حکومت علوی

علت‌هایی که موجب می‌شوند یک ملتی بدبخت نشود، چند مورد است - مثلاً یک دو سه چهار پنج ... این علت‌ها همیشه همان‌ها هستند، هرگز تغییر و تبدیلی نمی‌یابند. همان علتی که موجب شد یک ملتی یک جامعه‌ای مثلاً در ده هزار سال قبل از میلاد مسیح به اوج رقاء مادّی برسد همان علت امروز اگر چنانچه در فلان ملت و فلان امت و فلان نقطه‌ی عالم پدید بیاید و بروز کند، باز این‌ها هم به همان اوج و ترقی و طراز رفاه مادی خواهند رسید.

همان علتی که موجب شد که یک فرهنگی زایل بشود و نابود بشود، اگر چنانچه امروز در اروپا مثلاً به وجود بیاید، آن فرهنگی که امروز اروپا دارد یا آمریکا دارد، مسلماً زایل خواهد شد، نابود خواهد شد، از بین خواهد رفت. باز فرمول‌های تاریخی یک فرمول‌های تخلّف ناپذیر و همیشگی و دائمی و لایتغیر است که «وَلَن تَجِدَ لِسُنَةِ الله تبدیلاً». اینجا هم سنت خدا عوض شدنی نیست.

منشور حکومت علوی ایت الله خامنه ای Pdf

کتاب منشور حکومت علویpdf رایگان، در فراکتاب موجود نمی باشد و امکان دانلود کتاب منشور حکومت علوی خامنه ای فراهم نیست.

کتاب صوتی منشور حکومت علوی

این کتاب به صورت صوتی در فراکتاب ارائه نشده است.

قیمت کتاب منشور حکومت علوی

منشور حکومت علوی انتشارات انقلاب اسلامی، با قیمتی مناسب برای شما علاقه مندان فراهم شده است.

کتاب منشور حکومت علوی چند صفحه است

کتاب منشور حکومت علوی مشتمل بر ۱۲ گفتار شرح نهج‌ابلاغه است که در سال‌های ۵۲ و ۵۳ در دو مسجد ارائه شده است. 

سوالات منشور حکومت علوی

تست کتاب منشور حکومت علوی، جز منابع آزمون و منابع امتحانات دانشجویان می باشد.

خرید کتاب منشور حکومت علوی

امکان خرید کتاب منشور حکومت علوی به صورتی چاپی با تخفیف در فراکتاب فراهم است.

مشخصات کتاب منشور حکومت علوی در جدول ذیل در اختیار شماست.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری مدظله
تعداد صفحه: 238
موضوع: شرح هفت خطبه نهج‌البلاغه رهبری
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
238
کنگره :
‏‫‬‭‭BP38/0423
دیویی :
297/9515
کتابشناسی ملی :
7291530
شابک :
978-600-8218-78-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه منشور حکومت علوی