امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟
کتاب نظریه های اخلاقی مدیریت اسلامی و غربی، تالیف اعظم جلیلی بال، به بررسی مفاهیم اخلاق کار، رهبری تحول آفرین، تمایز رهبری و مدیریت و... می پردازد.

معیارهای اخلاقی بیانگر هنجارها و باور های یک سازمان به شمار می آید. این هنجارها و باور ها عموما توسط مدیران ارشد ارائه، پیشنهادها، بررسی و تعریف و سپس منتشر می­ شوند و در اختیار تمامی اعضا قرار می­ گیرند.

هنجارها، ملاک ­های رفتاری هستند که کارکنان ارشد سازمان از دیگران انتظار دارند به هنگام رویارویی با این وضعیت خاص مطابق آن عمل کنند. باورهای موجود در یک معیار اخلاق، در واقع روش های درست فکر کردن هستند: آن ها ملاک هایی هستند که افراد ارشد سازمان، از دیگران انتظار دارند مطابق آن ملاک ها فکر کنند اخلاق کار از دیدگاه افراد گوناگون معانی متفاوتی دارد، اما عموما آن را شناخت درست از نادرست در محیط کار و آن گاه انجام درست و ترک نادرست می دانند و در یک تعریف "جامعه" اخلاق کاری هم می تواند یک هنجار اجتماعی و هم مجموعه ویژگی هایی در شخص کارگر توصیف شود.

اخلاق کاری به عنوان یک هنجار اجتماعی یک ارزش مثبت را در انجام عالی کار قرار می دهد و کار را به صورتی تعریف می کند که به گونه ذاتی دارای ارزش است.
صفحات کتاب :
154
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۳۲/۶۷‏‫‬‭‬‭‏‫‬‭/ج۸ن۶ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۶۵۸
کتابشناسی ملی :
5249675
شابک :
‏‫‬‭978-600-459-391-5
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه نظریه های اخلاقی مدیریت اسلامی و غربی