خرید کتاب ره نمای طریق با تخفیف ویژه + مسابقه

پرسش‌هایی برای زندگی بهتر از محضر استاد محمدعلی جاودان

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
150,000
14%
ت 129,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نمای طریق، با عنوان فرعی پرسش‌هایی برای زندگی بهتر از محضر استاد محمدعلی جاودان، در بردارنده پرسش‌هایی درباره زندگی بهتر می باشد. این کتاب را انتشارات ایمان ماندگار چاپ کرده و روانه بازار کتاب کرده است.

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب ره نمای طریق

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب ره نمای طریق آیت‌الله محمدعلی جاودان منتشر شد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این کتاب که حاوی پاسخ‌های مکتوب و عالمانه‌ی آیت‌الله جاودان به پرسش‌های مردم و به‌ویژه جوانان در مسائل مبتلابه آنان در حوزه‌های گوناگون اخلاقی و اعتقادی و معنوی است، مرقوم فرمودند:
«بخش عمده‌ای از کتاب مطالعه شد، مطالب سودمند بسیاری در آن هست که برای جوانان دانستن آن لازم یا راه‌گشا است. خداوند به همه‌ی آن‌ها توفیق دهد و مؤلف محترم را محفوظ بدارد بمنّه و کرمه. مرداد ۹۷»

معرفی کتاب ره نمای طریق

در هر جامعه ای این جوانان هستند که شور و زندگی را در آن جامعه به تحرک وا می دارند. اگر جوانان جامعه را بتوان دست هدایت کرد و معانی زندگانی را به آنها آموخت می توان به آینده آن جامعه امیدوار بود. سلامت جوان در گرو داشتن روح و نفس سالم است. برای داشتن روحی سالم باید آن خالی از شبهات، خصوصا شبهاتی که آخرت آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد باشد. این کتاب حاوی پرسش و پاسخ هایی است که با یکی از علمای دین صورت گرفته و غالب سوالات شبهات ذهنی جوانان می باشد.
این کتاب دارای ویژگی های فراوانی است، از آن جمله می‌توان به مواردی همچون «پاسخ‌گویی به پرسش‌های جوانان درباره‌ی خلاهای موجود در دنیای امروز»، «ارائه‌ی سبک زندگی متناسب با نیازهای اجتماعی»، «ارائه‌ی پاسخ‌های کوتاه، مفید و کاربردی به سوالات»، «پاسخ‌گویی به سوالات پس از مطالعه و تحقیق پیرامون هر سوال» و «تطبیق جواب‌ها با آیات و احادیث و دیگر ارجاعات لازم از سوی محققین و شاگردان استاد جاودان» اشاره کرد. 

دکتر رفیعی و آیت الله جاودان

خلاصه کتاب ره نمای طریق

استاد محمدعلی جاودان سالیان سال درس اخلاق و معرفت برگزار کرده‌اند و شاگردان بسیاری داشته اند و توانسته اند آن ها را با مطالب و معارف ناب اسلام سیراب کنند، عمده ی این شاگردها از قشر جوان بودند. به همین دلیل، استاد جاودان نسبت به دغدغه‌ها و پرسش‌های این نسل آگاهی کامل داشته باشد و نسل جدید نیز برای پرسیدن هرگونه سوال با ایشان احساس راحتی داشته باشند. در نتیجه این ملاقات‌ها پرسش و پاسخ‌های بسیاری رد و بدل شده که حاصل آن کتاب «رهنمای طریق» است و مجموعه این مباحث می‌تواند برای هر جوینده طریق حق بسیار مفید باشد.
این کتاب مشتمل بر 13 بخش است. بخش اول به زندگی‌نامه‌ی آیت‌الله جاودان اختصاص دارد و شرح مختصری از زندگی ایشان در اختیار خواننده قرار می دهد. عناوین 12 بخش بعدی عبارت است از: پرسش‌های اخلاقی، پرسش‌های عبادی، مشاوره‌های تحصیلی، مشاوره‌های مطالعه، پرسش‌های اعتقادی، پرسش‌های قرآنی، پرسش‌های تاریخی، پرسش‌های مربوط به ازدواج، پرسش‌های مربوط به مسائل خانواده، پرسش‌های روایی، پرسش‌های مربوط به مسائل فرهنگی، و در آخر هم «توصیه‌ها» که مربوط توصیه های مقام معظم رهبری می باشد که دارای دو بخش با عنوان های «امور معنوی» و «امور مادی» است.

برشی از متن کتاب ره نمای طریق

اخیراً کتابی در نقد کرامات مرحوم شیخ رجبعلی خیّاط منتشر شده است. نظر شما در این زمینه چیست؟
مرحوم شیخ رجبعلی خیّاط شخص خوب و زحمت کشیده‌ای بوده و محبّت خدا را احساس کرده بوده است؛ ولی به‌نظر بنده ایشان از نظر درجات کمال، در حدّ متوسّطی بوده‌اند. از طرفی نمی‌توان مرتبت و بزرگی کسی را از کتاب شرح احوال او به‌دست آورد مگر اینکه خود آن شخص را ببینید و او را از نزدیک بشناسید؛ همچنین به‌نظر می‌رسد کتابی که در نقد ایشان نوشته شده، مقداری تندروی کرده است؛ البتّه باید توجّه داشت که اگر مرحوم خیّاط از نظر تحصیلات به حدّ کفایت درس خوانده بود و استاد خبیری نیز ایشان را راهنمایی می‌کرد، یقیناً به مقامات بالاتری می‌رسید. مطلب دیگر که باید در پایان متذکّر شویم این است که استادِ راهِ آدمیت، می‌بایست ملّا، مجتهد و راه رفته باشد و شخص درس نخوانده و عامی نمی‌تواند این منصب را عهده‌دار شود.
نظر شما در زمینه‌ی کتب شهید مطهری (ره) چیست؟
آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره) شخصی عالم، متدیّن، معتدل، خبیر و دلسوز بودند و به همین جهت کتب ایشان نوعاً مناسب و خوب است؛ البتّه هر کتاب برای کسی، نه اینکه همگان، همه‌ی کتب ایشان را مطالعه نمایند.

مسابقه کتاب رهنمای طریق

کتاب ره نمای طریق دارای پویش کتاب‌خوانی می باشد و از ۳ فروردین ماه آغاز شده‌است؛ جوایز این دوره از مسابقه شامل 100 میلیون ریال جوایز نقدی است.
برای شرکت در این پویش کافی است کتاب را تهیه کنید و به سوالات مسابقه که در برگ آخر کتاب آمده است پاسخ داده شود و طبق شیوه نامه‌ای که همان صفحه درج شده است در مسابقه شرکت کنید.

این مسابقه به اتمام رسید و جوایز به قید قرعه به برندگان تعلق گرفت.

Pdf کتاب رهنمای طریق

پی دی اف این کتاب در سایت فراکتاب موجود نمی باشد.

معرفی نویسنده کتاب رهنمای طریق

آیت الله محمدعلی جاودان متولد 1328 در شهر تهران و نوه‌ی واعظ مشهور و مخلص، شیخ مرتضی زاهد هستند؛ به صورت ویژه از محضر بزرگانی چون حاج آقا مجتبی تهران، علامه عسکری، آیت الله حق‌شناس و سید احمد نجفی بهره بردند. هم در حوزه‌ی تاریخ، هم در حوزه‌ی کلام و عقاید و نیز در حوزه‌ی اخلاق آثار بسیار ارزشمندی دارند که هم به جهت روانی و گزیده‌گویی از یک سو قابل فهم برای مخاطب عام است و هم از حیث عمق و غنای علمی مناسب برای مخاطبان خاص. 

دانلود کتاب رهنمای طریق

برای خرید کتاب رهنمای طریق، نسخه چاپی آن می توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید.
قیمت کتاب ره نمای طریق را با تخفیفی به خرید آن داده شده را نیز توانید داخل سایت یا فراکتاب مشاهده کنید.

کتاب های پیشنهادی رهبر

یکی از کتاب های توصیه شده رهبری برای جوانان، همین کتاب حاضر یعنی راهنمای طریق می باشد که ایشان تقریظی نیز بر آن زده اند که متن آن در ذیل آمده است:

متن تقریظ رهبری بر کتاب ره نمای طریق

«بخش عمده‌ای از کتاب مطالعه شد، مطالب سودمند بسیاری در آن هست که برای جوانان دانستن آن لازم یا راه‌گشا است. خداوند به همه‌ی آن‌ها توفیق دهد و مؤلف محترم را محفوظ بدارد بمنّه و کرمه.»

محمد علی جاودان

از زبان خودشان: این بنده در یک خانواده‌ی قدیمی و مذهبی تهرانی پای به عرصه‌ی وجود نهاده است. پدرم تا آنجا که می‌دانم در تهران درس خوانده بود و از اساتید ایشان آیت الله شیخ محمد رضا تنکابنی، آیت الله شاه آبادی و آیت‌الله مشکات را می‌شناسم، و به جبر زمانه ی رضاخانی، به دانشگاه الهیات آن زمانه رفته بودند و دانشنامه‌ی فراغت تحصیل ایشان موجود است. نمی‌دانم شاید پنج ساله بودم که مرا به یک مکتب خانه گذاشتند. در دوره‌ی متوسطه یعنی دوره‌ی دبیرستان، پدرم نام مرا در دبیرستان مرتضوی نوشت.

آن زمان دوره ی دبستان شش سال، و همچنین دوره‌ی دبیرستان شش سال بود ... در مورد فلسفه اولین بار در درس آیت‌الله مصطفوی منظومه را بطور منظم خواندم. این درس در مدرسه‌ی شهید بهشتی (سپهسالار قدیم) القاء می‌شد. بعد از این دوره ایشان در مدرسه‌ی مروی، شرح اشارات فرمودند که شرکت کردم که البته بخشی از نمط اول خوانده شده بود، و من آن را با نوارهای درسی جبران کردم ....

ایشان بعدها به درجه اجتهاد رسیدن و به آیت الله جاودان شناخته می شدند.

خرید کتاب ره نمای طریق

در فراکتاب امکان خرید کتاب ره نمای طریق با تخفیف ویژه محیا شده است.

خرید کتاب ره نمای طریق

مشخصات کتاب ره نمای طریق در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: ایمان ماندگار
نویسنده: محمدعلی جاودان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 560
موضوع: پرسش‌هایی برای زندگی بهتر از محضر استاد محمدعلی جاودان
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

کنگره :
BP11
دیویی :
297/02
کتابشناسی ملی :
7436651
شابک :
978-622-694743-5
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
560

کتاب های مشابه ره نمای طریق