نظر شما چیست؟
بیایید دیگر فکر نکنیم که کجا و در چه کشوری زندگی می کنیم و مشغول به چه کاری هستیم. بدترین چیز برای ما، چه در قالب فردی و چه در عرصه ملی، این است که یکجا بنشینیم، تماشا کنیم و دست روی دست بگذاریم یا کم کم در لاک امن خودمان فرو رویم.

اما فراموش می کنیم که برای پیشرفت باید همیشه آماده وقوع اتفاقات ناخوشایند باشیم. اگر حواسمان را جمع کنیم که معمولا در این مورد خوب جمع کرده ایم! می توانیم بوی ناخوشایند مشکلات را استشمام کنیم.

در یک جامعه ی توسعه یافته توصیه ی مالی مناسب برای فقرا این نیست که «نگران نباشید، بلاخره دولت از شما حمایت خواهد کرد»، یا به قشر متوسط بگوید «شغلی بیابید، به سختی کار کنید، پس انداز داشته باشید، برای نرسیدن به خطر فقر و افزایش تامین مالی در آینده، سرمایه گذاری هایتان را افزایش دهید.»

نه! در واقع یک نظام و کشور توسعه یافته چنین کاری نخواهد کرد، چرا که فقر اعضای جامعه، فقر دولت مردان خواهد بود! بهترین روش برای برطرف کردن مشکلات مالی، تغییر ذهنیت و رویکرد ما به پول است. از نظر دونالد ترامپ، به این معنیست که به جای فکر کردن به سبک افراد بی بضاعت یا متوسط جامعه، مانند ثروتمندان فکر کنیم.

این که شما افسر پلیس، کارمند دولت، معلم قراردادی، کارگر کارخانه یا شهروندی فقیر باشید، فرقی نمی کند، مهم این است که حتما قدم اول را بردارید. تا این ذهنیت انفعالی و پر توقع را کنار نگذارید همچنان با مشکلات و ناهنجاری های همیشگی دست و پنجه نرم خواهید کرد و در نهایت خانواده و جامعه ای فقیر، ورشکسته و مملو از تحصیل کرده خواهیم داشت که از نظر مالی، نیازمند حمایت است.

دیوانگی است که بچه هایمان را شبیه به گذشته به مدرسه بفرستیم بدون اینکه در مورد پول و مسائل مالی به آن ها آموزش دهیم.

آنچه گفته شد بخشی کوتاه از نوشته های مردی است که از زبان برخی کشورها امروزه قدرت تصمیم گیری برای کشوری را دارد که «اگر آن کشور سرفه کند، جهان سرما خواهد خورد». دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه رابرت کیوساکی، میلیونر خودساخته کتابی را نوشته اند که بر خلاف کتاب های معمول، فرمول های ثروت مند شدن را به شما آموزش نمی دهد و یا اینکه به شما امیدواری دهد که جهان و وضعیت اقتصادی تمام دنیا خراب است، باید بسوزید و بسازید!

برج ساز سابق و رییس جمهور فعلی آمریکا، در این کتاب درباره وضعیت مالی و سرانه های جهانی صحبت می کند. اینکه امروزه وضعیت اقتصادی جوامع دنیا در چه شرایطی قرار دارد و به خوبی توضیح می دهد که اگر برای خود و خانواده مسیر درست را انتخاب نکنید، مسئولیت عواقب آن با خود شماست. او به شما روش های عملی از مدیریت مالی و روش برخورد با آن که حاصل تجربه ۷۰ ساله اش می باشد را می گوید.

دونالد و کیوساکی در این کتاب به این نکته تاکید دارند که «قرار نیست شما کشورتان و یا دنیا را تغییر دهید، شما نیازمند تغییرات در خودتان هستید تا قربانی دنیایی که همواره در حال تغییر است، نشوید».

دولت مردان و نظام بروکراسی نمی تواند پابه پای این تغییرات حرکت کند یا از همه ی مردم در مقابل این تغییرات محافظت کند. واقعیت این است که صرف پول و هزینه ی فراوان برای ریشه کن کردن فقر تنها به آن دامن می زند.

این تفکر دونالد جی. ترامپ است.

او از مردم می خواهد که ثروتمند شوند اما نه با تکرار جملات امیدبخش! ترامپ به همراه نویسنده ی کتاب «پدر پولدار»، رابرت کیوساکی، کتابی نوشته اند به نام «چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟» او در این کتاب به قشرهای مختلف جامعه آموزش می دهد که چطور می توانند مدیریت مالی را یاد بگیرند و مشکلات خود را در این زمینه حل کنند.
شابک :
978-964-236-666-8‬‬
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
504
کتابشناسی ملی :
3848339

کتاب های مشابه چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید؟