ترجمه قرآن برای کودکان و نوجوانان از عباسی ولدی

ترجمه سوره حمد و بقره؛ با ترجمه ای روان برای کودکان و نوجوانان

امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
73,000
10%
ت 65,700
نظر شما چیست؟

ترجمه قرآن برای کودکان و نوجوانان از عباسی ولدی در کتابی با عنوان قرآن کریم سوره حمد و بقره با ترجمه ای روان برای کودکان و نوجوانان در انتشارات آیین فطرت انجام شده است.

معرفی ترجمه قرآن برای کودکان و نوجوانان از عباسی ولدی

در کتاب قرآن کریم سوره حمد و بقره عباسی ولدی با زبانی روان اقدام به ترجمه متن سوره حمد برای کودکان و نیز ترجمه سوره بقره کرده است. فهم ترجمه‌های موجود گاهی حتی برای بزرگسالان نیز دشوار می‌شود. محسن عباسی ولدی با ترجمه سوره حمد برای کودکان در کنار سوره بقره گام اول برای ترجمه قرآن برای کودکان را برداشته است. کودکان قبل از بلوغ به خاطر پاکی روح و روانشان آمادگی بیشتری برای پذیرش حقایق هستی را دارند و قرآن به عنوان سرچشمه حقایق بهترین گزینه است اما ترجمه‌های موجود قطعا پاسخگوی این نیاز نیستند. ترجمه قرآن عباسی ولدی در انتشارات آیین فطرت پاسخی با این نیاز است که ترجمه روان آن قابل استفاده برای نوجوانان و بزرگسالان نیز هست.

ترجمه قرآن عباسی ولدی

متن سوره حمد و سوره بقره با ترجمه کودکانه در کتاب قرآن کریم سوره حمد و بقره توسط محسن عباسی ولدی انجام شده است. کودک تا قبل از سن بلوغ روح پاک و بدون هوی و هوس دارد به همین دلیل خدا را از خیلی از بزرگترها بهتر درک می‌کند و معارف الهی را نیز راحتتر می‌پذیرد.

این پاکی کودک به سبب فطرت توحیدی اوست. به همین دلیل اگر آموزش مفاهیم دینی از دوران کودکی آغاز شود تربیت او راحتتر انجام می‌پذیرد. از سوی دیگر، فطری‌ترین کلام و فطری‌ترین کتاب، کلام خدا و کتاب قرآن است. در احادیث بر آموزش قرآن به کودکان به طور ویژه تاکید شده است و یکی از وظایف والدین، آموزش قرآن به کودکان است. امیر المومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: از حقوق فرزند بر پدر، این است که نامی نیکو برای او انتخاب کند و به خوبی تربیتش کند و قرآن به او یاد دهد.(نهج‌البلاغه حکمت ۳۹۹)

امیرالمومنین علی علیه السلام در نامه‌ای به فرزند بزرگوارشان امام حسن مجتبی علیه السلام می‌فرمایند: پس در آغاز تربیت، تصمیم گرفتم تا کتاب خدای توانا و بزرگ را همراه با تفسیر آیات، به تو بیاموزم و شریعت اسلام و احکام آن را از حلال و حرام به تو یاد بدهم.(نهج‌البلاغه نامه۳۱)

یکی از مشکلات در آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان، نبود یک ترجمه روان و قابل فهم برای آنان است. خیلی از ترجمه‌های قرآن، برای افراد بزرگسال نیز سنگین است در حالی که خیلی افراد علاقه مند به انس با قرآن هستند و دوست دارند مفاهیم آن را درک کنند و به فرزندان خود آموزش دهند. کتاب ترجمه قرآن کریم برای کودکان کاری از حجت‌الاسلام عباس ولدی می‌باشد که سعی دارد یک ترجمه روان و آسان برای کودکان داشته باشد اگرچه این ترجمه برای نوجوانان و بزرگسالان هم مناسب است. در این کتاب سعی شده است از کلماتی استفاده شود که برای کودکان قابل فهم باشد در عین حال که ترجمه دقیق باشد.

در ضمن برای صمیمی شدن کودکان با قرآن، از زبان محاوره‌ای استفاده شده است. در این کتاب ترجمه سوره حمد و آموزش سوره بقره برای کودکان انجام شده است.

خرید کتاب های عباسی ولدی

در فراکتاب همه آثار حجت الاسلام محسن عباسی ولدی به صورت چاپی با تخفیف در حال عرضه است و نیز برخی از آثار ایشان فقط در فراکتاب به صورت دیجیتال عرضه شده است.

ترجمه قرآن عباسی ولدی pdf

تفسیر سوره بقره pdf و سوره حمد برای کودکان pdf در فراکتاب عرضه نشده است و ناشر نیز اجازه انتشار آن را در جای دیگری نداده است. دانلود pdf کتاب‌ها باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد.

سوره بقره صوتی برای کودکان

سوره ی حمد و سوره بقره در کنار هم در این کتاب برای کودکان ترجمه شده است و به صورت چاپی در دسترس شماست اما نسخه صوتی و دیجیتال آن در فراکتاب موجود نیست.

ترجمه قرآن برای کودکان و نوجوانان از عباسی ولدی

 

مشخصات کتاب ترجمه قرآن برای کودکان و نوجوانان از عباسی ولدی
نشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
رده سنی: کودکان
موضوع: ترجمه سوره حمد و بقره
شابک :
9786008031765

کتاب های مشابه قرآن کریم سوره حمد و بقره