امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟
بیماری مولتیپل اسکلروزیس (Multiple sclerosis ) یا مالتیپل اسکلروزیس (MS) از شایعترین بیماری های مزمن عصبی است که علائم و نشانه های آن حاکی از درگیری مناطق متعدد سیستم اعصاب مرکزی است.

از آنجایی که این بیماری در جوانان شایعتر است لذا علائم ناتوان کننده بیماری سال ها تداوم یافته و در نهایت یک مشکل جدی در سلامت جامعه پدید می آورد.

اگر چه مطالعات اپیدمیولوژیک و تحقیقات ایمونولوژی مولکولی کلیدهای تشخیصی مهمی را برای مولیتپل اسکلروز فراهم نموده اند ولی هنوز علت دقیق بیماری در پرده ابهام باقی مانده است. امروزه آگاهی از چگونگی تخریب سیستم های عصبی و طریقه ایجاد علائم، زمینه را برای پیشرفت وسیع خدمات درمانی جدید در این بیماری فراهم ساخته است.

همچنین تحولات اخیر در زمینه استفاده از تکنیک های تشخیصی مدرن نظیر MRI و MRS منجر به درک جدیدی از چگونگی روند تخریب گردیده به طوری که استفاده از این تکنیک نشان داده است که سرعت فعالیت بیماری ده برابر آن چیزی است که در ثبت معمولی میزان عود علائم بیماری تصور می کردند نتایج این امر موجب پیدایش روش های جدید برای غربالگری و ارزیابی سریع درمان هایی شده اند که جهت کاهش تواتر و شدت تخریب در سیستم عصبی مرکزی بکار می روند.

یکی دیگر از عوامل پیشرفت در سال های اخیر گسترش شبکه های ارتباطی از طریق انجمن های ملی و بین المللی بیماری مولتیپل اسکلروزیس است این انجمن ها نه تنها نورولوژیست ها را در جریان آخرین اطلاعات جدید قرار می دهند بلکه باعث می شود فرد مبتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس با کسب اطلاعات لازم برای درمان خود مسئولیت بیشتری احساس نماید.

در این راستا فدراسیون بین المللی بیماری مولتیپل اسکلروزیس، انجمن مولتیپل اسکلروزیس (MS) آمریکا، انجمن های مولتیپل اسکلروزیس (MS) اروپا و نیز انجمن مولتیپل اسکلروزیس (MS) ایران سایت های اینترنتی تدارک دیده اند که پزشک و بیمار قادر هستند در جریان آخرین اخبار مربوط به این بیماری قرار گیرد.
کنگره :
RC377‬‮‏‫‬‭/م85 1393‬
دیویی :
616/834‬
کتابشناسی ملی :
3684685
شابک :
978-600-5202-60-1
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
156

کتاب های مشابه بیماری مولتیپل اسکلروزیس و ویروسها