کتاب چشمه جاوید pdf رایگان

نگاهی به خطبه پیامبر در غدیر خم

امتیاز
5 / 1.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
کتاب چشمه جاوید به قلم مهدی خدامیان آرانی درباره ی رویداد غدیر خم نوشته شده است، هم چنین برداشتی آزاد از خطبه غدیر را بیان می کند.

در کربلا بودم، در آن حرم سراسر نور، دعا می کردم و از آن بزرگوار می خواستم توفیق نوکری اش را از من نگیرد، وقتی که به پهنای صورت اشک ریختم، دلم آرام و قرار یافت!

به هتل بازگشتم، خسته بودم، خوابیدم، نزدیک اذان صبح در خواب، بانویی را دیدم که به من چنین گفت: «از میان همه کتاب های تو، چشمه جاوید را بیشتر می پسندم!».

از خواب بیدار شدم، در تعجّب بودم، در میان صد کتابی که نوشته بودم، کتابی به این نام نبود، پس چه رازی در این خواب نهفته بود؟

به قم بازگشتم. نزد یکی از اساتید خود رفتم، ماجرا را بیان کردم، چشمان او پر از اشک شد و گفت: «بانویِ مهربانی ها به شما لطف کرده است، اگر به شکرانه این خواب، همه مردم دنیا را اطعام کنی باز هم کم است...».

مدّتی گذشت، هر کتابی را تصمیم می گرفتم به این نام بنهم، نیمه تمام می ماند و قلم من قفل می شد! چنین چیزی سابقه نداشت و من همچنان در حیرت از این ماجرا بودم! دلم می خواست آنچه را از من خواسته شده بود انجام دهم، ولی نمی شد و این راز بر من پوشیده بود و همچنان به دنبال گمشده ام بودم.

ایّام غدیر نزدیک شد، شبی خطبه پیامبر در روز عید غدیر را مطالعه می کردم، گمشده انسانِ امروز را در آن خطبه یافتم و دانستم که خطبه غدیر، چشمه ای جوشان از معارف دین است و برای همیشه بشریّت را سیراب می سازد، برای همین تصمیم گرفتم با قلم خویش، پیام رسان غدیر باشم، این گونه بود که راز کتاب «چشمه جاوید» آشکار شد...

این کتاب، برداشتی آزاد از «خطبه غدیر» می باشد و ترجمه «تحت اللفظی» نیست، ولی متن عربی خطبه را از کتاب الإحتجاج نقل کرده ام و برای حفظ امانت در نقل، هیچ تغییری در آن متن عربی نداده ام.

وقتی کار نوشتن کتاب تمام شد، در فکر بودم که چگونه شکر این نعمت را به جا آورم، تصمیم خودم را گرفتم و همه حقوق مادّی این کتاب را از خود سلب کردم و به همه اجازه دادم این کتاب را هر تعداد که دوست داشتند، چاپ کنند.
صفحات کتاب :
88
کنگره :
BP۲۲۳/۵‭/م۳چ۵ ۱۳۹۶‬
دیویی :
297/452
کتابشناسی ملی :
4790726
شابک :
978-600-8449-92-8‬‭
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه چشمه جاوید