امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
کتاب الفبای ترک (مشق ترک) - جلد دوم، مجموعه ای کامل و جامع درباره ی اثرات مواد مخدر بر سلامت روح و روان انسان است، که ضمن معرفی مواد اعتیاد آور، درباره ی روش های ترک اعتیاد نیز، که از دیرباز تاکنون ایجاد شده مانند طب سوزنی و طب سنتی با زبانی ساده و روان توضیح می دهد.

مهمترین دلیل شکست فرد در درمان بیماری اعتیاد، خودِ اوست. زمانی که بیمار متعصباً به یک روش متعهد می شود و از تجربه روش های دیگر امتناع می کند این همان جلوگیری از تغییر است. فاجعه دیگر آن است که برخی بیماران به هیچ یک از روش های ترک جز روشی که خود آن را ایجاد کرده اند مانند «خود درمانی» تمایل نداشته و این بی میلی خصوصاً در روش های نوین ترک بیش از سایر روش های مشهود است.

این کتاب به خواننده روش های ترک را می شناساند به طوری که اگر درمانگر زبده نیز در دسترس نبود، قادر باشد با مطالعه کتاب به آنچه می خواهد برسد.

در بخشی از کتاب الفبای ترک (مشق ترک) - جلد دوم می خوانید:

از مهم ترین علائم ترک اعتیاد که ترسناک ترین قسمت آن است، درد بدن است. برای اینکه درد بدن کمتر شود بهتر است، از پوست درخت بید که یک آسپرین طبیعی و گیاهی است استفاده کرد. پوست درخت بید به عنوان سلطان قرص های مسکن شناخته شده است. وقتی در دوران ترک اعتیاد مشکل معده هست مصرف دارو های مسکن و آرام بخش که خودشان مشکلات معده و گوارشی ایجاد می کنند اشتباه است. پوست درخت بید را دم کنید روزی تا سه لیوان بنوشید.

دیگر گیاهان معروف در آرام کردن درد، زرچوبه، اسپیره کوهی، گل مینا و زنجبیل و اسطوخدوس است. شما می توانید این گیاهان را با هم در یک توری بپیچید و یک چای کیسه ای مسکن درست کنید. فرد باید در دوران ترک حداقل ۱۵ دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرد و دراز بکشد. بدن فرد به انرژی خورشید بیشتر از هر وقت دیگری نیاز دارد و نور مستقیم آفتاب درد بدن را هم کمتر می کند.

از دیگر عوارض ترک، بدخلقی و عصبی بودن است. مشکل در خوابیدن بیقراری زانوها و پاها تا جایی که شاید نتوانند تا چند روز یک خواب خوب داشته باشند. برای درمان این حالت گل ساعتی بهترین گزینه است. دمنوش گل ساعتی بهترین درمان برای از بین بردن افسردگی و اضطراب، بدخلقی است. این گل که همان طور که از نامش پیداست، شکل ساعت است که برای خواب آرام خیلی ها آن را مصرف می کنند.

یکی از داروهای درمان اعتیاد سیاه دانه با عسل به نسبت یک به سه می باشد. حلیله سیاه و حلیله زرد برای ایجاد اسهال و جلوگیری از خشکی بدن در اثر مصرف مواد مفید می باشد. گل گاو زبان و هل برای ایجاد آرامش و کم کردن علائم بیقراری در ترک مواد مفید می باشد. هم چنین اسپند برای درمان اعتیاد توصیه شده است.
صفحات کتاب :
616
کنگره :
‫‬‭‬‭RC۵۶۶‏‫‭/‮الف‬۷ ۱۳۹۶
دیویی :
616/8632
کتابشناسی ملی :
4957604
شابک :
978-600-289-834-0‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه الفبای ترک (جلد دوم)