نظر شما چیست؟

کتاب مذاکره برای کسب سود اثر جی. ریچارد شل، برای درخواست یادگیری شما در زمینه ی اصول مذاکرات و معاملات اطلاعاتی، داستان هایی را از زندگی برخی از مذاکره کنندگان بسیار موفق ذکر کرده است. از این رو، شما استراتژی هایی را مطالعه می کنید که در گذشته توسط افراد موفق از فرهنگ ها و دوره های مختلف استفاده می شدند.
این کتاب توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب مذاکره برای کسب سود

شما با مطالعه ی کتاب مذاکره برای کسب سود (Bargaining For Advantage) متوجه خواهید شد که چگونه افرادی همانند مؤسس و بنیان گذار شرکت سونی، آکیو مورتیا، سرمایه گذاران امریکایی از جمله جِی. پی. مورگان، جان راکفلر و اندرو کارنیژ. معامله کنندگان و کارگزاران جدید از جمله و این هوزنگا، و دونالد ترامپ، و نیز شخصیت های تاریخی چون ماهاتما گاندی و بنیامین فرانکلین، به موفقیت دست یافتند و از چگونگی شکست آن ها نیز آگاه می شوید.

بدیهی است که این الگوها جنبه ی آموزشی نافذی برای ما به همراه دارند، ولی نکته ی مهم تر از تجربه ی آن ها، نگرش آن ها پیرامون معاملات و مذاکرات است. مهم ترین مذاکره کنندگان افرادی هستند که معامله یا مذاکره را جدی می گیرند و همچنان دیدگاه حرفه ای خود را حفظ می کنند.

آن ها توازن و تعادل خود را روی میز مذاکره حفظ می کنند و برایشان مهم نیست که طرف مقابلشان چه اقدامی انجام می دهد. بدیهی است که این افراد با متانت تمام به دیدگاه های طرف مقابل پاسخ می دهند و با پشتکار تمام به سمت اهدافشان گام برمی دارند. موفق ترین مذاکره کنندگان از اصول و ضوابط اخلاقی بارزی روی میز مذاکره برخوردارند. آن ها می دانند که چه حرکات یا اقداماتی موافق با قوانین مسابقه است و کدام یک از این قوانین تخطی دارند. از این رو، برای این که یک مذاکره کننده ی موفق باشیم، باید ایده ها و دیدگاه های خود را پیرامون اصول اخلاقی مذاکره یا معامله توسعه بخشیم.

جی. ریچارد شل (G. Richard Shell) می گوید: من در کارگاه مذاکره ی دانشکده ی وارتون، از دیدگاه های وکیل و کارگزار نیویورکی جیمز فروند بسیار استفاده می کردم. وی که کتاب های بسیاری در زمینه ی تجارت و مذاکرات نوشته در آخرین تحلیل خود عنوان می کند که فراگیری مذاکره و معامله فقط از طریق خواندن کتاب ممکن نیست و باید شخصا وارد عمل شوید. من با او موافقم.
این کتاب تنها راهنمای خوبی برای یک مذاکره ی موفق است، ولی نمی تواند جایگزین خود این فرایند باشد. از این رو، شما می توانید از دانش و اطلاعات موجود در این کتاب بهره بگیرید و اصول لازم برای یک مذاکره و معامله ی موفق را بنا کنید. هر فرصت مذاکره یا معامله ای را به منزله کارگاهی آزمایشی برای توسعه ی مهارت های خود در نظر بگیرید. با کسب تجربه و اعتماد به نفس در می یابید که مذاکره، خود اضطراب و تبعات آن را کاهش می دهد و در واقع، شما از مواجهه با این چالش ها لذت خواهید برد.

خلاصه کتاب مذاکره برای کسب سود

تجارت جهانی کالا و خدمات از دو جنبه ی مهم اهمیت دارد. اول، اقتصادها از طریق تجارت نیازهای یکدیگر را با حداقل هزینه برای طرفین تامین می کنند. از این منظر با توجه به «مزیت های نسبی» مختلفی که در کشورها وجود دارد، تقسیم کار بین المللی بهترین راه برای دسترسی به رفاه و رشد اقتصادی بیشتر است. دوم و مهم تر آن که، اقتصادها از طریق تجارت کالا و خدمات، با فن آوری های نوین آشنا می شوند. از این منظر تجارت جهانی شاهراه یادگیری است. در واقع، اقتصادها با روی آوردن به تجارت، سیاست بازتری را دنبال می کنند که اجازه ی تبادل اطلاعات و انتقال و جذب دانش علمی و فنی موجود در پیشروترین مرزهای جهان را به آن ها می دهد.
اما صرف ورود در عرصه ی تجارت جهانی به معنای حصول این دو هدف مهم نیست. واقعیت امر این است که سهم بری اقتصادها از تجارت جهانی، و همین طور بنگاه ها، بسته به ظرفیت های فن شناختی آن ها متفاوت است. اقتصادهای با فن آوری بالا قادر به اختراع و ابداع و در نتیجه تولید و عرضه ی کالاهای نوینی با ارزش افزوده بالاتر هستند. این اقتصادها توانایی حضور در مراحل اولیه ی معرفی و بلوغ محصول در بازار را دارند.

آگاهی بسیار تخصصی و فنی از تغییر و تحولات موجود در بازارهای جهانی، ساز و کارهای نفوذ در بازارها، روش  های مذاکره و چانه زنی، روش های انعقاد قراردادهای موردی، جزییات بازارها به تفکیک منطقه ای و کشوری، روش های بازاریابی و تبلیغات به تفکیک کالایی و خدماتی، و استفاده از ابزارها و فنون نوین تجاری از جمله اینترنت و غیره، نقش بسیار مهمی در موفقیت تجاری دارد.
 در همین راستا، موسسه ی مطالعات و پژوهش های تجارت جهانی گوهریان، با تاکید بر رسالت و مأموریت سازمانی خود مبنی بر افزایش دانش علمی و فنی موجود در حوزه های مختلف تجارت و بازرگانی، بر آن است تا با فعالیت های آموزشی و پژوهشی، از جمله تألیف و ترجمه آثاری مهم به پیشبرد هدف مذکور کمک کند. کتابی که پیش رو    دارید یکی از کتب همین مجموعه است که در قالب پروژه ای پژوهشی و تحقیقاتی با عنوان «تجارت جهانی» از سال ۱۳۶۰ آغاز شده و تا به امروز ادامه یافته است.
ویرایش مجموعه ی جدید این کتاب فرصتی فراهم می آورد تا مضرات و مزایای مذاکرات الکترونیکی را به طور مستقیم مورد بحث و خطاب قرار گیرد که در فصل هفتم این بخش آمده است. بخش دیگر این فصل به استفاده از عناصر مختلف در فرایند معامله می پردازد. همچنین، در ویرایش جدید، مجموعه ای از داستان ها، مطالعات و بررسی های  تحقیقی و موضوع های گسترده ای مطرح شده اند که در درک بهتر عنوان کتاب بسیار کاراست.

برشی از متن کتاب مذاکره برای کسب سود

وقتی که دستیار مورگان، راکفلر جوان را به اتاقش راهنمایی کرد، راکفلر متوجه قضیه شد. آن اتاق عادی نبود. اتاق آن روز مرکز سلطه و سیطره ی اقتصادی مهم بود. راکفلر هم می دانست که مورگان از او می خواهد مزاحمت ایجاد نکند. مورگان که متوجه آمدن راکفلر شده بود، ورق کارش را تا کرد و شروع به صحبت با مشاور کرد. راکفلر با تحمل و حوصله ی زیاد همچنان آنجا ایستاده بود و مورگان، به طور عمدی، وجود او را نادیده می گرفت و بی اعتنایی می کرد. بعد از مدت طولانی، مورگان با عصبانیت نگاهی به مرد جوان انداخت و سپس با خشم گفت: «خوب قیمت پیشنهادی شما چیست؟ راکفلر جوان به آرامی پاسخ داد: «آقای مورگان، فکر می کنم اشتباه شده است چون برای فروش به اینجا نیامده ام. می دانم که شما می خواهید آنجا را بخرید.» 
آن دو مرد نگاهی به هم کردند. مورگان تحت تأثیر رفتار راکفلر جوان قرار گرفته بود. در ابتدا نمی دانست باید چه کار کند. بنابراین، سعی کرد لحن کلامش دوستانه تر باشد. در مدت زمانی که آن ها راجع به فروش احتمالی زمین با هم گفتگو می کردند، دریافتند که قیمت و نرخ واقعی معلوم نخواهد شد. مورگان یک مشاوره ی خصوصی با دوستش، جاج آلبرت اچ. گری انجام داده بود، قیمت زمین بالای....

دانلود رایگان کتاب مذاکره برای کسب سود

مذاکره برای کسب سود pdf رایگان در فراکتاب وجود ندارد اما برای آشنایی با کتاب الکترونیک برای حدود ده دقیقه امکان مطالعه رایگان کتاب در نرم افزار فراکتاب وجود دارد. اما کتاب مذاکره برای کسب سود pdf رایگان خارج از نرم افزار وجود ندارد.

کتاب مذاکره برای کسب سود Pdf

دانلود رایگان کتاب مذاکره برای کسب سود امکان پذیر نمی باشد، زیرا ناشر پی دی اف رایگان آن را در اختیار عموم قرار نداده است. لذا بدیهی است دانلود رایگان آن تضییع حق نویسنده و ناشر می‌باشد.

دانلود کتاب مذاکره برای کسب سود

 این کتاب به صورت کتاب الکترونیک در نرم‌افزار فراکتاب موجود می‌باشد. پس از دانلود میتوانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب صوتی مذاکره برای کسب سود

مذاکره برای کسب سود صوتی تولید نشده است و در فراکتاب نیز وجود ندارد.

خرید کتاب مذاکره برای کسب سود

نسخه چاپی این کتاب در فراکتاب موجود نیست، ولی pdf مذاکره برای کسب سود در نرم‌افزار فراکتاب جهت دانلود در دسترس قرار گرفته است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب مذاکره برای کسب سود مشخصات کتاب مذاکره برای کسب سود در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نسل نواندیش
نویسنده: جی. ریچارد شل
مترجم: محمدابراهیم گوهریان و یاسر ابراهیمی
تعداد صفحه: 368
موضوع: اصول مذاکره
قالب: pdf

صفحات کتاب :
368
کنگره :
BF637 /م42‏‫‬‭ش8 1389
دیویی :
302/3
کتابشناسی ملی :
1810562
شابک :
978-964-236-186-1
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مذاکره برای کسب سود