امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
خرید چاپی
10,500
15%
ت 8,925
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز

کتاب یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز اثر سید علی موسوی توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب های مجموعه یک روایت معتبر می باشد.

مجموعه یک روایت معتبر بازخوانی روایت اشخاص، وقایع و اماکن ویژه و مهم مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی می باشد. کتاب یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز خواننده را با گوشه‌ای از تاریخ معاصر ایران آشنا می‌کند.

بخشی از متن کتاب یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز

مسجد آیت الله بادکوبه ای در اول بازار کفاش ها قرار داشت. این مسجد دو در داشت؛ یکی از سمت خیابان که مردم وارد می شدند و یکی از سمت داخل بازار که خیلی ها نمی دانستند کجاست. سخنران که صحبت هایش تمام شد، جمعیت به هیجان آمده بود و طبق برنامه، همدانی به همراه سیدحسین تبریزی یکی از روحانیان مبارز تبریز از همان در پشتی خارج شد.

لباس هایش را عوض کرد و از بازارچه کفاش ها همراه چندنفر از بچه ها از بازار خارج شد و شبانه به آذرشهر رفت. ساواک که از داخل مراسم دست خالی مانده بود، چهارنفر از بچه هایی را که کار هماهنگی های خارج از مسجد به عهده شان بود، دستگیر کرد. همان شب و فردا صبحش به محل سکونت دانشجویانی که در مراسم شناسایی کرده بودند، حمله کردند و چندنفر را دستگیر کردند. طبق قرار بچه هایی که دستگیر شدند، همه گفتند، فقط چون مراسم ختم یک روحانی بود، رفته اند و هیچ نقشی در اجرای برنامه نداشته اند. برای همین چون عده بچه ها هم کم نبود، مجبور شدند بعد از چندروز بیشترشان را آزاد کنند.

صفحات کتاب :
88
کنگره :
DSR۱۵۶۰‭‬ ‭/ت۲‏‫‭م۸ ۱۳۹۷
دیویی :
955/083045
کتابشناسی ملی :
5510370
شابک :
9789640231289
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز