امتیاز
5 / 3.2
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
120,000
9%
ت 109,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هزاران فرسنگ تا آزادی

کتاب هزاران فرسنگ تا آزادی (فرار من از کرۀ شمالی) داستان واقعی و پرهیجان فرار یک دختر جوان اهل کره شمالی به همراه خانواده اش از کشورشان است. کشوری که مردمانش در بی خبری مطلق نسبت به تمام جهان به سر می برند. مردم این کشور تحت سیاست های حکومت آن در فقر و گرسنگی به همانند زندانیان زندگی می کنند.
دختری که در سن دوازده سالگی گرسنه و تنها منتظر مادر و خواهرش است که برای پیدا کردن غذا خانه را ترک کرده اند. دختربچه چند روز است که غذا نخورده و تنها کاری که می تواند بکند انتظار برای مرگ است.

 

سرگذشت نویسنده هزاران فرسنگ تا آزاد

نویسنده کتاب هزاران فرسنگ تا آزادی (A thousand miles to freedom) یون سون کیم است که سرگذشت خود را در قالب این اثر بیان کرده است. او و خانواده اش بدون اینکه دست به فعالیت سیاسی زده باشد یا اعتراضی علیه رژیم کرده باشند قصد ترک کره شمالی را می کنند.
آن هم به خاطر اینکه گرسنه و فقیر هستند. البته تنها فعالیت ضد رژیم آن ها که یون سون کیم به آن اشاره می کند و جزای آن را مساوی با مرگ معرفی می کند.
یون سون کیم (Eunsun Kim) در این کتاب درباره زندگی در زندانی بزرگ گفته است. زندانی که اکثر مردمان آن از وضعیت بیرون مرزها و آنچه در دنیای خارج می گذرد بی خبر هستند. زندانی که زندانیان برای بقا دست به هر کار ممکنی می زنند.
درباره همین موضوع در پشت جلد کتاب آمده «حالا فهمیده ام که کشور ما در واقع زندانی بزرگ است، جایی که بازداشت شدگان از بدبختیشان بی خبرند، زیرا اولویت آن ها همیشه جنگیدن برای زندگیشان بوده است.»

 

بخشی از متن کتاب هزاران فرسنگ تا آزادی

در قسمتی از کتاب صوتی هزاران فرسنگ تا آزادی می شنویم: «وقتی بچه بودم و زمانی که هنوز کیم ایل سونگ زنده بود، به ما قول داد، روزانه «برنج و سوپ گوشت» بدهد.
اما بیش از بیست و پنج سال بعد، این هدف همچنان محقق نشده بود. من در موقعیت قضاوت کردن بودم، زیرا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و پدرم از گرسنگی مرده بودند. بنابراین با وجود جشن های پرهزینه ای که رژیم برگزار می کرد، وعده ملت «ثروتمند و قدرتمند» دروغی توخالی بود.

در واقع، تمام چیزی که کیم جونگ اون و خانواده اش می خواستند ماندن بر سر قدرت تا جایی بود که امکان داشت. آن ها به بیش از بیست و دو میلیون کره شمالی که در فلاکت و بیچارگی تلف می شدند اهمیتی نمی دادند.»

 

دانلود کتاب صوتی هزاران فرسنگ تا آزادی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب صوتی هزاران فرسنگ تا آزادی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک فایل صوتی تهیه کنید.

صفحات کتاب :
202
کنگره :
DS۹۳۵/۷۵۵۳ ‭/ک۹آ۳‏‫‬‮‭ ۱۳۹۶
دیویی :
362/87092
کتابشناسی ملی :
5007895
شابک :
‬‏‫‭978-600-405-219-1
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه هزاران فرسنگ تا آزادی