امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
یکی از اولین مفاهیمی که وقتی می خوایم الکترونیک رو یاد بگیریم باهاش مواجه می شیم مدارها الکتریکی می باشد. مدارها اولین چیزی هستند که در مطالعه الکترونیک باید فرا گرفته شوند. اغلب پدیده های جدید علمی به طور غیر منتظره مشاهده میشوند و بر دیدگاه ما از جهان اثر میگذارند. این فرآیندها معمولاً توسط افراد پرتلاش و آزمایشگر که ذهن بازی دارند، هدایت می شوند. در ابتدا، پدیده های کشف شده عجیب به نظر میرسند، اما با گذشت زمان، فهم علمی درباره این پدیده ها عمیق تر و کامل تر می شود.

بسیاری از این پدیده ها، امکانات جدیدی برای انجام کارها در اختیار ما میگذارند و هنگامی که درک ما از آن ها بهتر و عمیق تر می شود به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. در بعضی مواقع نیز دانش فنی جدیدی اختراع میشود. مبحث الکتریسیته که اکنون در حال مطالعه آن هستیم، یکی از آن مطالب علمی عجیب است!

در ابتدا، تحقیقات درباره الکتریسیته بسیار کم و استفاده از آن محدود به ساخت چند وسیله سرگرم کننده بود، گاهی نیز برای شوک دادن و اذیت کردن دیگران استفاده می شد! با گذشت زمان این وضعیت تغییر کرد، طوری که در ٠٢٢ سال گذشته، الکتریسیته بخش مهمی از دانش فنی موجود در زندگی اجتماعی را تشکیل داده است، برای مثال، مصرف هر فرد از انرژی برق (الکتریسیته)، به طور متوسط، معادل شش برابر انرژی کسب شده از مواد غذایی مصرفی اوست. این واقعیت، نشان دهنده اهمیت الکتریسیته در دنیای کنونی است.

فهرست کتاب شامل:

مبانی مدارهای الکتریکی - نویزها و روش های کاهش آن ها در مدارهای الکتریکی-خازن و سلف در جریان مستقیم و در جریان متناوب - ترانسفورماتورها و سیستم های چندفازه - موتور و ژنراتورهای DC می باشد و در انتهای هر فصل یکسری تمرین های اموزشی اورده شده است
کنگره :
‏‫‬‭TK۴۵۴‏‫‬‭/د۴خ۹ ۱۳۹۷
دیویی :
621/3192
کتابشناسی ملی :
5382506
شابک :
‏‫‬‭978-600-459-431-8
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
257

کتاب های مشابه خودآموز مدارهای الکتریکی