نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان

کتاب صوتی چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان نوشته‌ی یاشار کاندمیر، مجموعه‌ای از سخنان و احادیث پیامبر اسلام است که مفاهیم مهم اخلاقی و دینی را در قالب داستان‌هایی کودکانه توضیح می‌دهد. فرزندان من، پیامبر دوست داشتنی ما، که قرآن و دستورات خداوند را برای ما آورده، بوسیله ی احادیث به بیان دستورات الهی می پرداخت. او از طریق سخنانش آنچه را برای سعادت در این جهان و جهان دیگر نیاز داریم به ما یاد داد. من می دانم که شما بسیار مشتاق به خواندن قصه هستید به همین دلیل من این سخنان را به صورت چهل داستان درباره ی سخنان پیامبر درآوردم.

حضرت محمد (ص) برای آنکه بتوانند دین اسلام و دستورات پروردگار را به انسان‌ها منتقل کنند، با بهره‌گیری از آیه‌های قرآن کریم، احادیثی را از خود بر جای گذاشته‌اند که هر کدام حاوی مفاهیم اخلاقی و دینی مختلفی است. درواقع پیامبر اسلام براساس این احکام الهی به تمامی مسلمانان می‌آموزند که چه کارهایی را باید انجام دهند تا در زندگی و آخرت به خوشبختی و عاقبت به خیری برسند.


یاشار کاندمیر (Mehmet Yasar Kandemir) نیز در کتاب چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان (40Hadiths for Children with Stories) چندین داستان کوتاه را به تصویر می‌کشد که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن کودکان، آن‌ها را با بسیاری از احادیث رسول الله آشنا کند.

 گزیده کتاب چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان

احسان عمویی خسیس داشت؛ او بسیار کم خرج می‌کرد. هیچ چیز از پولش را نه خرج می‌کرد و نه به کسی می‌داد؛ به همین دلیل هیچکس او را دوست نمی‌داشت. این بی‌‌نوای خسیس هرچه را که داشت با طلا معاوضه می‌کرد چون می‌خواست هر چه را که دارد در مقابل چشمان خود ببیند. او تمام طلا را در باغچه خود پنهان کرده بود و هر روز طلاها را از باغچه خارج می‌کرد و سکه به سکه آن را می‌شمارد. سپس دوباره آن‌ها را همانجا خاک می‌کرد.


یک روز او دیگر نتواست طلاهای خود را بیابد؛ یک نفر باید آن را دزیده باشد. او از عصبانیت دیوانه شد. احسان زمانیکه از این اتفاق آگاهی یافت، به دیدار عمویش رفت و گفت: برای پول گریه نکن! مال تو نبود. اگر پول مال تو می‌بود، تو آن را در باغچه پنهان نمی‌کردی و آن را نفع خود استفاده می‌کردی. پیامبران درباره خساست می‌گوید: فرد خسیس از خدا، بهشت و دیگر انسان‌ها دور است.

صفحات کتاب :
102
دیویی :
‏‫‮دا‬‭297/93‏‫‬‭ک315چ1396
کتابشناسی ملی :
4218599
شابک :
978-600-258-877-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان