امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750
نظر شما چیست؟

کتاب صلیب خونین چهارمین جلد از مجموعه‌ سرگذشت استعمار، نوشته مهدی میرکیایی است.

سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی این مجموعه، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. 

پی دی اف کتاب صلیب خونین

pdf کتاب صلیب خونین در سایت فراکتاب موجود نمی باشد. شما می توانید نسخه صوتی و چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب تهیه نمایید.

خلاصه کتاب صلیب خونین

جلد چهارم از این مجموعه با نام صلیب خونین به فعالیتهای مذهبی استعمارگران در کشورهای مختلف و مستعمراتشان می‌پردازد. 
در این کتاب با تلاش‌های زورگویانه و قهرآمیز متجاوزین به سرزمین‌های تازه کشف شده روبرو می‌شویم؛ همین‌طور با کشیش‌هایی که به روشهای مختلف تلاش می‌کردند به زور بومی‌های مناطق مختلف را به دین خود درآورند. آن‌ها استفاده از زور، خشونت، قتل و راندن بومی‌ها از زمین‌هایشان را نفرین خداوند می‌دانستند که در کتاب مقدس وعده داده شده بود کافران و کسانی که خلاف نظم الهی رفتار می‌کنند، دچار آن شوند.
حتی در معدود سرزمین‌هایی که کشیشان با آرامش و روش‌های صلح‌آمیز مردم را به مسیحیت دعوت می‌کردند، شکارچیان برده و دول اروپایی اجازه نمی‌دادند این کار مدت زیاد به طول بیانجامد و به سرعت از همان شیوه‌های پیشین، برای تصرف زمین‌ها استفاده می‌کردند. آن‌ها حتی به این کشیش‌های صلح‌طلب هم رحم نمی‌کردند و آن‌ها را به زندان می‌انداختند.
در ادامه‌ی کتاب نویسنده ما را با تلاش‌های اروپایی‌ها و مبلغانشان برای تغییر دین مردم و پادشاهان کشورهای قوی‌ مانند چین و ایران آشنا می‌کند و روش‌های خاص کشیشان برای نفوذ و جاسوسی در دربار ایشان را بیان می‌نماید.

بخشی از کتاب صلیب خونین

کشتی پرتغالی به نام آنچیتا در سال ۱۵۶۳ میلادی در نامه‌ای که از برزیل برای دوستانش نوشت بهترین شیوه تبلیغ مسیحیت را در میان سرخپوست‌های برزیل توضیح داد: "برای این مردم تبلیغاتی بهتر از شمشیر و میله آهنی وجود ندارد. باید آن‌ها را ناگزیر کنیم که کلیسای مسیحی را بپذیرند."
 کشیش پرتغالی دیگری که در آفریقا به سر می‌برد در اکتبر ۱۵۷۵ میلادی درباره‌ی مردم آنگولا به رئیس خود نوشت: تقریباً همه این را فهمیده‌اند که این بربرها نمی‌توانند از طریق عشق به مسیحیت دعوت شوند و تنها با سرکوب می‌توان آن‌ها را به خدمت خدایمان وادار کرد."

خرید کتاب صلیب خونین

برای خرید کتاب صلیب خونین در فرمت‌های چاپی و صوتی می‌توانید اقدام کنید.

خرید کتاب صلیب خونین

مشخصات کتاب صلیب خونین
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
کنگره :
‏‫‭D23‏‫‭/م9ص8 1398
دیویی :
‏‫‭[ج] 909‬
کتابشناسی ملی :
‏‫ 5657403‬
شابک :
978-600-03-2756-9
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
124

کتاب های مشابه صلیب خونین