کتاب کلاس اخلاق

مجموعۀ گفتارهای اخلاقی از عالم ربانی حضرت آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره)

امتیاز
5 / 3.0
خرید چاپی
235,000
10%
ت 211,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کلاس اخلاق

کتاب «کلاس اخلاق»، مجموعه‌ای از مواعظ حضرت آیت‌الله مجتهدی تهرانی است که توسط محمدحسین فرمانی گردآوری شده است و از سوی انتشارات کتابستان روانه بازار نشر شده است. تلاش اصلی در این کتاب آوردن مواعظ کوتاه و اثرگذار است که به راحتی و در زمانی کوتاه خوانده شود.

مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی‌تهرانی مدیریت حوزه حاج‌ ملا‌محمدجعفر مشهور به آیت‌الله مجتهدی را در تهران به عهده داشت. ایشان در مهر سال 1302 برابر 2 رجب سال 1344 در تهران متولد شد و به تاریخ 23 مهر ماه 1386رحلت کرد. او در 19 سالگی لباس روحانیت پوشید. برخی از استادان ایشان عبارتند از آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی، سیدحسین بروجردی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، آیت‌الله‌العظمی سیداحمد خوانساری، مرحوم حضرت امام و علامه طباطبایی.

گزیده کتاب کلاس اخلاق

اگر شما دشمنی داشته باشی و کاری مطابق میل او انجام بدهی، یا با او دست دوستی بدهی و محبت کنی و معذرت‌خواهی کنی، او با شما دوست می‌شود.اما نفس شما این‌طور نیست؛ نفس،هرچه باب میلش انجام بدهی،شما را بیشتر اذیت می‌کند و شما را بیشتر به سمت جهنم می‌برد؛ نه تنها با شما دوست نمی‌شود و شما را از جهنم نجات نمی‌دهد، بلکه شما را بیشتر به دامن شیطان می‌کشد.

روح انسان خسته می‌شود؛ همان‌طور که بدن انسان خسته می‌شود، وقتی بدن خسته می‌شود با استراحت و خوابیدن، خستگی‌اش را رفع می‌کنیم، خستگی روح را هم باید با شنیدن موعظه رفع کنیم. مقید باشید، هم خودتان و هم خانواده‌تان، حداقل در هفته یک‌بار به جلسۀ موعظه بروید و موعظه بشنوید. این شنیدن موعظه اثرات زیادی دارد. موعظه باعث می‌شود آدم بیدار شود و غفلت از او دور شود. 

صفحات کتاب :
360
کنگره :
‏‫BP۱۵۳/۵ /‭م۲۴آ۲۵ ۱۳۹۸ [ BP۲۵۴/۷]
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
4673554
شابک :
978-600-8460-14-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه کلاس اخلاق