امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب خودسازی به سبک شهدا کاری است از مجموعه نویسندگان موسسه فرهنگی حماسه یاران و شامل خاطرات 73 شهید دفاع مقدس است.

معرفی کتاب خودسازی به سبک شهدا

شاید این سؤال برایتان پیش آمده که زندگی شهدا چگونه بوده که این‌طور مشتاقانه به پیشواز مرگ رفته‌اند؟ مگر می‌شود انسان همسر، بچه، پدر، مادر و عزیزانش را رها کند و برود برای جنگی که معلوم نیست زنده برمی‌گردد یا نه؟ شهدا چطور توانسته‌اند این روحیه قوی را برای خود بسازند؟ چه اعمالی را انجام داده‌اند؟ اگر بخواهیم ما هم مثل شهدا زندگی کنیم و تاب‌آوری‌مان را در برابر وسوسه‌ها بیشتر کنیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ مؤسسه فرهنگی حماسه 17 در کتاب خودسازی به سبک شهدا به تمامی سؤال‌های قبلی پاسخ می‌‎‌دهد. 

خلاصه کتاب خودسازی به سبک شهدا

کتاب خودسازی به سبک شهدا شامل خاطرات 73 شهید دفاع مقدس است. طی این خاطرات کارهایی که شهدا از مشارطه تا معاقبه انجام می‌دادند در آن‌ها ذکر شده است. در واقع کتاب نشان می‌دهد که چگونه شهدا بعد از نماز صبح با نفس خود شرط می‌کردند تا چه کارهایی را نباید انجام دهند و چه گناهانی را نباید مرتکب شوند(مشارطه). آن‌ها در طول روز چطور از خود مراقبت می‌کردند تا آن‌ گناه ازشان سر نزند (مراقبه) و در انتهای شب چطور نفس خود را به محاسبه می‌کشیدند و در کسوت یک قاضی اعمال خود را از نظر می‌گذراندند. 
در ابن کتاب ابتدای هر خاطره نام، سال تولد، سال و محل شهادت و مزار شهید را ذکر می‌کند. سپس متن خاطره را با زبانی شیوا بیان می‌کند. در انتهای هر خاطره هم دستورالعمل‌های مختلف خودسازی از اهل‌بیت و بزرگان دین  را ذکر می‌کند. با سرلوحه قراردادن سیرۀ شهدا و استفاده از دستورات نوشته‌شده در کتاب خودسازی به سبک شهدا می‌توان تاب‌آوری در ناملایمات و تلاطم‌های زندگی را آموخت و گام‌به‌گام برای رسیدن به کمال پیش رفت. 
این کتاب توسط مؤسسه فرهنگی حماسه 17 گردآوری شده و نشر حماسه یاران آن را به چاپ رسانده است. 

کتاب خودسازی به سبک شهدا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خودسازی به سبک شهدا را به تمامی علاقه‌مندان به منش و سیرۀ شهدا توصیه می‌کنیم. همچنین اگر دلتان می‌خواهد به سلامت از کوران مشکلات عبور کنید و در برابر عوامل مختلفی که ما را از رساندن به کمال و هدف غایی دور می‌کند، مقاومت کنید این کتاب می‎تواند گزینۀ مناسبی باشد. 

بخش‌هایی از کتاب خودسازی به سبک شهدا

محل کارش شمال شهر بود. هر روز با کت‌وشلوار می‌آمد سرکار. با کت‌وشلوار قامت ورزشکاری‌اش بیشتر معلوم بود و جذاب‌تر نشان می‌داد. یک روز گرفته و ناراحت به نظرم آمد. توی حال خودش بود. رفتم سراغش. گفتم: «ابراهیم چیزی شده؟» گفت: «نه چیز مهمی نیست.» گفتم: «اگه چیزی هست بگو، شاید بتونم کمکت کنم.» سرش پایین بود. چند لحظه سکوت کرد. معلوم بود از چیزی ناراحت است. خیلی آرام گفت: «چند روزه یه دختر بی‌حجاب توی این محله بهم گیر داده. گفته تا تو رو به دست نیارم ولت نمی‌کنم!»
اول چیزی نگفتم و رفتم  توی فکر؛ ولی بعدش زدم زیر خنده. ابراهیم سرش را بلند کرد و پرسید «خنده داره؟!» گفتم «بابا ترسیدم. فکر کردم چی شده؟!» بعد هم نگاهی به قد و بالایش انداختم و گفتم: «با این تیپ و قیافه‌ای که تو برای خودت درست کردی، خیلی هم عجیب نیست!» گفت: «یعنی چی؟» یعنی به‌خاطر تیپ و قیافه‌ام اون حرف رو زده! پوزخندی زدم و گفتم «شک نکن!» روز بعد که آمد، روده به دلم نماند. سرش را تراشیده بود. خبری از کت‌وشلوار هم نبود. با همان قیافه آمده بود سرکار. روز بعدش، با سر و وضعی ژولیده‌تر آمد. شلوار کردی و دمپایی پوشیده بود. چند وقت کارش همین بود تا بالاخره از دست دختر هم‌محله‌ای و وسوسه‌هایش راحت شد.

خرید کتاب خودسازی به سبک شهدا

نسخۀ چاپی کتاب خودسازی به سبک شهدا را می‌توانید از اپلیکیشن فراکتاب با تخفیف‌های ویژه‌ای تهیه کنید. سقف سفارش اگر به حد مشخصی برسد کتاب‌ها را برایتان رایگان ارسال می‌کنیم. ما در فراکتاب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کتاب‎هایتان در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد و خاطره خوشی از تجربه خرید با ما در ذهنتان باقی بماند. برای سفارش دکمۀ خرید را لمس کنید.

خرید کتاب خودسازی به سبک شهدا

مشخصات کتاب خودسازی به سبک شهدا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: حماسه یاران
نویسنده: مجموعه نویسندگان
تعداد صفحه: 164
موضوع: 73 خاطره از شهدا با هدف خودسازی
قالب: چاپی

 

شابک :
978-600-7874-60-8
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
164
کنگره :
‏‫‬‭DSR1625‏‫‬‭/خ9 1397
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5609535

کتاب های مشابه خودسازی به سبک شهدا