کتاب ملاقات در فکه

زندگی نامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی)

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,800
خرید چاپی
245,000
15%
ت 208,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ملاقات در فکه، زندگی نامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) جانشین نیروی زمینی سپاه و در ردیف فرماندهان رده اول جنگ، نوشته سعید علامیان است که توسط انتشارات سوره مهر، روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب ملاقات در فکه

کتاب ملاقات در فکه از خاطرات دوران کودکی شهید باقری آغاز شده و بعد از آن به پیروزی انقلاب و در نهایت به حضور حسن باقری به عنوان یکی از اصلی ترین و تأثیرگذارترین فرماندهان جنگ در جبهه های جنگ می پردازد. از بخش های خواندنی این کتاب، تلاش نویسنده برای نشان دادن یکی از وجوه کمتر شناخته شده باقری است. 

او چند سال به عنوان خبرنگار فعالیت کرده که حاصل آن، انتشار یادداشت ها و گزارش های متعدد از حوادث مهم انقلاب مانند حمله آمریکا به طبس بود. نویسنده به فراخور زمان، تلاش کرده تا بخشی از این گزارش ها و یادداشت ها را ارائه دهد.

خلاصه کتاب ملاقات در فکه

در این کتاب (خلاصه زندگینامه شهید حسن باقری) از خاطرات شفاهی ۶۵ راوی بهره گرفته شده است. در بین راویان، خاطراتی از شهیدان محمدابراهیم همت، مهدی زین الدین، شهید مهدی باکری و شهید حمید معینیان در سال ۱۳۶۲، توسط تبلیعات قرارگاه کربلا، گفت وگو با شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۵ و مصاحبه با شهید داود کریمی در سال ۱۳۸۳، دو ماه پیش از شهادتش، در مؤسسه شهید باقری توسط سردار فتح الله جعفری انجام شده است. همچنین گفت و گو هایی با شهید حسن باقری از نوار ها پیاده، تنظیم آمده است.

حسن باقری هنگام شهادت، در سن بیست و هفت سالگی، جانشین نیروی زمینی سپاه و در ردیف فرماندهان رده اول جنگ بود. او پس از دو ماه حضور در جنگ، در سن 24 سالگی، چنان شهرتی پیدا کرده بود که نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع، اعضای عالی رتبه آن شورا و مقام‌های بلند پایه نظامی به او به دید کسی نگاه می‌کردند که آگاه به دقیق‌ترین اطلاعات است و می‌تواند راهکار ارائه دهد.

برشی از متن کتاب ملاقات در فکه

آن روز، روز تلخی برای فرماندهان بود.  محسن رضایی گفت: «انگار انفجاری در مغزم شکل گرفت». او با نگرانی از آینده جنگ گفت: «احساس کردم یکی از بازوهایم را از دست دادم؛ حالا چطور می خواهیم جنگ را ادامه دهیم؟»

شهید مهدی زین الدین گفت: «خبر مثل کوهی روی سرمان خراب شد».

ادامه جنگ زیر سؤال بود، که حالا دیگر حسن نداریم، فرمانده قرارگاه کربلا نداریم، چطور می خواهیم جنگ را ادامه دهیم؟

حاج قاسم سلیمانی گفت: «در طول جنگ هیچ روزی برای بچه های جبهه به اندازه شهادت حسن باقری سنگین نبود؛ شهادت او برای جنگ ضایعه ای بود که تا پایان جنگ جبران نشد».

غلامحسین افشردی، مشهور به حسن باقری، نخستین روز مهرماه 1359، با آغاز جنگ، وارد خوزستان شد و 28 ماه عمر خود را در میدان های جنگ گذراند. او در این مدت نه چندان طولانی، به جایگاهی رسید که اطلاعات، طراحی و نیز اجرای عملیات های کوچک و بزرگ به او متکی شد.

کتاب ملاقات در فکه pdf

برای دانلود زندگینامه شهید حسن باقری pdf، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود، آن را در خود اپلیکیشن مطالعه بفرمایید.

خرید کتاب ملاقات در فکه

برای خرید کتاب ملاقات در فکه بصورت چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از خریداری از مطالعه آن لذت ببرید.

دانلود رایگان کتاب شهید حسن باقری

امکان دانلود رایگان کتاب ملاقات در فکه، که زندگینامه شهید حسن باقری می باشد، در فراکتاب فراهم نشده است ولی برای خرید این کتاب به صورت الکترونیکی می توانید به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دانلود کتاب ملاقات در فکه

این کتاب را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

دانلود کتاب ملاقات در فکه

مشخصات کتاب ملاقات در فکه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: سعید علامیان
تعداد صفحه: 336
موضوع: زندگی نامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی)
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
336
کنگره :
‏‫DSR۱۶۲۶‭‬ ‭/‮الف‬۷‏‫‬‮‭ع۸ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲
کتابشناسی ملی :
۴۹۰۹۴۰۴
شابک :
978-600-03-1734-8‬
سال نشر :
1396
شابک دیجیتال :
978-600-03-2724-8

کتاب های مشابه ملاقات در فکه