نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بریده

کتاب بریده نوشته پاتریشیا مک کورمیک توسط انتشارات تیسا ساغر مهر منتشر شده است. «من همان دختر درون کتاب بودم؛ دختری که به شدت تنها بود، به شدت عصبی بود، به شدت آسیب دیده بود و به شدت سردرگم؛ اما کلمات از بیان آن ها قاصر بود. به خوبی به یاد دارم که تا چه اندازه احساس تنهایی می کردم. من هم خودآزاری کرده ام؛ تصور می کنم همۀ ما این کارها را می کنیم و مسئولیت و شرمندگی بعضی کارهایی را می پذیریم که بابت آن ها مقصر نبودیم. هر چند واقعیت های زندگی من متفاوت از واقعیت های زندگی آن ها بود، اما احساسمان یکی بود.»

این ها صحبت های نویسنده در مقدمۀ کتاب بریده و دربارۀ «کالی»، شخصیت اصلی است. «بریده»، اولین کتاب پاتریشیا مک کورمیک و دربارۀ دخترانی است که در اصطلاحِ ما، عادت به خود آزاری دارند. کتاب، ماجرای زندگی این دختران را (و به صورت متمرکز «کالی» را) از زبان نویسنده، با نثری گیرا و توصیفاتی دقیق روایت می کند. نیویورک تایمز، در تحسین این کتاب، نوشته است: «اولین کتاب نویسنده، و در عین حال بسیار جذاب و امیدبخش است. داستانی است با معمایی روان شناسانه».

گزیده کتاب بریده

«سوزشی در سرم پیچید. کف زمین جلوی چشمم به حرکت درآمد و بالا آمد و بدنم پیچ و تاب می خورد. حالا انگار روی سقف بودم و از آن بالا پایین را نگاه می کردم، منتظر اینکه ببینم اتفاق بعدی چه خواهد بود. اتفاق بعدی این بود که یک خط خون مستقیم از زیر تیغه فوران زد. خط به حبابی بزرگ تبدیل شد، حبابی بزرگ و قرمز رنگ که بزرگ و بزرگ تر می شد. از بالا نگاه می کردم و منتظر بودم که ببینم قبل از اینکه منفجر شود، چقدر بزرگ می شود. بالاخره احساس رضایت کردم.»

صفحات کتاب :
166
کنگره :
‏‫PS3569‭‬ ‭/ک865‏‫‭ب4 1396
دیویی :
‏‫‭813/54‬‬
کتابشناسی ملی :
4586224
شابک :
978-600-7683-63-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه بریده