کتاب آموزش خانواده pdf

راهبردهای علمی و عملی با رویکرد پژوهشی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,000
نظر شما چیست؟
خانواده، به عنوان کوچک ترین و کهن ترین نهاد جامعه، مهم ترین و بیشترین نقش را درایجاد و بقای آن دارد، از همین روی از دیرباز تا کنون از جهات مختلف مورد توجه اندیشمندان علوم مختلف جامعه شناسی، روان شناسی، علوم تربیتی و ... قرار گرفته است. خانواده از طرفی به عنوان مهم ترین رکن اجتماع و والدین به عنوان سکانداران و هدایتگران آن، به سوی آینده در حرکت هستند، آینده ای که تعالی و توفیقش مرهون خانواده است و تربیت و پرورش آینده سازان کشور هم در درون خانواده رقم می خورد.

خانوادۀ ایرانی هم در چندین سال اخیر تحت تأثیر روند مدرنیزاسیون و تغییر و تحولات جهانی و گسترش شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی قرار گرفته اند، که خانواده های امروزی تحت تأثیر ماهواره ها،اینترنت، شبکه های ارتباطی و فناوری های نوینی از لحاظ ساخت و کارکرد و برخی ارزش های فرهنگی، تغییر یافته اند و تمایل به همگونی و مشابهت با خصوصیات خانواده در جوامع صنعتی و غربی را نشان می دهند، برای مثال خانواده ها نگران، الگوگیری فرزندان از بیگانگان هستند و در همین راستا نظام آموزشی هم در وظایف و کارکردهای خود، به دنبال هماهنگی روش های آموزشی و پرورشی با نهاد تأثیرگذار خانواده است.

به بیان دیگر تغییر و تحول در نظام آموزشی و مدرسه در صورتی مؤثر است که با همراهی و هماهنگی والدین باشد. چه بسا تلاشهایی که از طرف نظام آموزشی و مدرسه ای با کم توجهی جامعه و خانواده روبه رو شود و منجر به شکست شود، و چه ارزش ها و باورهایی که درون خانه توسط والدین مورد تأکید باشد، ولی در مدرسه مورد بی مهری قرار گیرد. برای گسترش و توسعه، آموزش و پرورش لازم است نهاد خانه و مدرسه همراه و هماهنگ باشند، به نظر می رسد آموزش والدین نقش اساسی در هماهنگی روش های آموزش و پرورش اولیاء و مربیان دارد.
صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‭HQ۱۰‏‫‬‭/ب۳آ۸ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۶/۸۵۰۷
کتابشناسی ملی :
3135686
شابک :
978-600-309-032-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه آموزش خانواده