امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
نظر شما چیست؟
مجموعه داستان «شهر جنگی» اثر حبیب احمد‌زاده، شامل شش داستان با موضوع دفاع مقدس است، که مبنای چند فیلم سینمایی نیز شده است. داستان ‌های این مجموعه عبارتند از: پرعقاب، هواپیما، چتری برای کارگردان، سی و نه و یک اسیر، نامه‏ای به خانواده سعد، اگر دریاقلی نبود.
در پایان کتاب نیز متن نامه حبیب احمد‌زاده به نظامیان امریکایی ناو وینست آمده است که در حمله به هواپیمای ایرباس ایرانی ۲۹۰ سرنشین آن شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک را به شهادت رساندند .سپس جوابیه آن‌ها آمده است.
داستان‌های این کتاب همه واقعیت‌‌گرا است و با دو شیوه زاویه‌ دید، روایت شده ‌ است؛ یکی به طریق واگویه یا به شکل دوم شخص مفرد، و دیگری اول شخص که گاهی به شکل تک ‌گویی نمایشی بیان شده است.
از ویژگی‌های دیگر بعضی از این داستان‌ها، روایی بودن آن‌هاست. در این داستان‌ها انسان در دو سویه جنگ از حیث فردیت و موقعیت برابر هستند. احمدزاده تلاش در خلق انسان‏هایی دارد که جدای از عقاید سیاسی و شرایط نظامی که آن‌ها را در مقابل هم قرار داده است، در گلوگاه‏ها و تنگناهای پیش روی خود، تنها پای‌افزار انسانیت را برای عبور از این مسیر دشوار انتخاب کرده ‏اند. در این مجموعه با سبک نوشتاری منحصر به ‌فردی از سوی احمدزاده همراه شده‌‌ایم؛ استفاده از جملات کوتاه، اما بدون وقفه که با استفاده از حروف ربط ساده به یکدیگر متصل می‌شوند. این شیوه نگارشی با ایجاد تعلیق و هیجان، خواننده را به ‌نوعی با خود تا انتها همراه می‏ کند.
صفحات کتاب :
170
دیویی :
8فا3/62
شابک :
978-9645062802
سال نشر :
1390
شابک دیجیتال :
978-600-03-2311-0

کتاب های مشابه داستان های شهر جنگی