امتیاز
5 / 4.2
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
خرید چاپی
75,000
15%
ت 63,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

قصه ننه علی روایتی از مادرانگی‌هایی متفاوت از  زهرا همایونی، مادر شهیدان علی و امیر شاه‌آبادی است که به نویسندگی مرتضی اسدی نگاشته و بوسیله‌ی انتشارات حماسه یاران چاپ و منتشر شد.

در این مطلب می‌خوانید:

کتاب قصه ننه علی

کتاب «قصه ننه علی» در سال ۱۴۰۱ و مصادف با ولادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه «سلام‌الله علیها» رونمایی شد و در زمان کوتاهی توانست توجهات و نظرات مثبتی از سوی مخاطبان را به خود جلب کند. از دیدگاه بسیاری از دوستداران و منتقدان حوزه کتاب، مرتضی اسدی نویسنده جوان کتاب قصه ننه علی، نه اولین، اما بهترین تجربه نویسندگی خودش را با این کتاب بدست آورد. انتخاب یکی از متفاوت‌ترین سرگذشت‌ها در بین مادران و خانواده معظم شهدا، انتخابی هوشمندانه بود که حاصل آن خلق اثری بسیار جذاب و خواندنی است که تا مدت‌ها در ذهن بسیاری از ما باقی خواهد ماند.

درباره نویسنده کتاب ننه علی

مرتضی اسدی، متولد سال ۱۳۶۹ و خالق آثاری چون «هشتاد و اشک» و «بهار آخرین فصل» و «قصه ننه علی» است. مرتضی اسدی در رشته فیلم‌سازی تحصیل کرد و فارغ‌التحصیل شد. اسدی به دلیل علاقه شخصی به انقلاب و اتفاقات و مسائل پیرامون آن، از سال ۸۶ به سمت گردآوری خاطرات خانواده شهدا کشیده شد و هزاران ساعت مصاحبه جمع‌آوری کرد.

PDF  قصه ننه علی

پی‌دی‌اف کتاب «قصه ننه علی» بعنوان نسخه دیجیتال این کتاب در سایت و اپلیکیشن فراکتاب موجود است و می‌توانید برای دریافت این نسخه از کتاب، آن را از طریق سایت یا اپلیکیشن فراکتاب خریداری و در اپلیکیشن کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

بخشی از متن کتاب قصه ننه علی

آقا! این شهدایی که امروز تشییع شدن همه گمنام بودن؟! شهیدی هست که شناسایی شده باشه؟!
نه حاج خانوم، همه گمنام نبودن. بینشون یه تعدادی شناسایی شدن.
میشه ببینی اسم پسر من تو این شهدا هست یا نه؟! آخه همه جا عکس علی شاه آبادی رو نصب کردن.
نه حاج خانوم، نمیشه. امروز خیلی شلوغه، برو فردا صبح بیا.
پسرم! من مریضم، حالم اصلا خوب نیست. تو رو خدا برو ببین. من تا فردا دق میکنم!
چند نفر دیگر هم آمدند دور پاسدار حلقه زدند، اصرار کردند اسم شهیدشان را جست وجو کند. بالاخره قبول کرد و رفت پیگریی کند. به ده دقیقه نکشید که بیرون آمد و گفت:
کسایی که اسم به من دادن خوب گوش کنن. اسامی شهدایی که می خونم، شناسایی شدن... »

قصه ننه علی

نظرات درباره کتاب قصه ننه علی

نظراتی که درباره کتاب قصه ننه علی توسط کاربران نوشته می شود بسیار مثبت است. نمونه ای از بازخوردهای کاربرانی که این کتاب را خوانده اند در قسمت نظرات این کتاب قابل مشاهده می باشد.

کتاب قصه ننه علی درباره چیست؟

در کتاب قصه ننه علی داستان زندگی دخترکی کم سن و سال را که برای کمک به معیشت خانواده پا به پای مادرش کار کرد و رشد یافت را می خوانیم. این دختر در سن پایین به خانه‌ی بخت رفت. ازدواج زهرا برایش زندگی راحتی به ارمغان نیاورد. همسر زهرا مردی تندخو بود که هر حرف و رفتار زهرا را که به مذاقش خوش نمی‌آمد با کتک جواب می‌داد. سال‌ها گذشت و زهرا مادر چند فرزند بود‌. دوتا از فرزندان پسر زهرا، به نام‌های علی و امیر قصد حضور در جبهه را داشتند و برای کسب رضایت پدر دست به دامان مادر شدند. زهرا برای اجابت خواسته‌ی فرزندانش با ترفندهای زنانه و قربان صدقه رفتن پا پیش می‌گذاشت و با کتک جواب می‌گرفت؛ اما با اصرار زیاد و تحمل سختی‌های این مسیر بالاخره موفق شد تا مجوز بهشت را برای فرزندانش بگیرد؛ و حالا او مادر دو شهید و مورد احترام یک ملت است و بسیاری از مردم او را ستایش می‌کنند.

در قسمتی از متن کتاب آمده است: گفتم: «رجب! باز کن. شبه بی انصاف یه چادر بده سرم کنم زنجیر پشت در را انداخت و چراغ های خانه را خاموش کرد پشت در نشستم از خجالت سرم را پایین می انداختم تا رهگذری صورتم را نبیند پیش خودم گفتم اینم عاقبت تو زهرا مردم با این سر و وضع ببیننت چه فکری می کنند؟!»

خرید کتاب قصه ننه علی

در فراکتاب خیلی زود امکان خرید کتاب قصه ننه علی pdf در فرمت دیجیتال فراهم شده است. خرید نسخه چاپی کتاب هم با تخفیف در اختیار شماست.

خرید کتاب قصه ننه علی مشخصات کتاب قصه ننه علی را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
نشر: حماسه یاران
نویسنده: مرتضی اسدی
قالب کتاب: خاطرات
تعداد صفحه: 192
شابک :
9786007874851

کتاب های مشابه قصه ننه علی